Amfetamiini

Haluaisin kysyä amfetamiinista. En ole käyttänyt enkä koskaan aijo. Mieheni käyttää amfetamiinia suonensisäisesti. Haluaisin tietää miten vaikuttaa, miten näkee kun on käyttänyt, vieroitusoireista ym, kaikesta tähän kamaan liittyvästä. Oon huolissani hänestä ja hänen kylmyys ja välinpitämättömyytensä kamareissuillaan on jäätävää.

Ja joka päivä pelkään että saan puhelun et on vetänyt paskasta kamaa ja jotain on sattunut, vaikka hän on tosi tarkka.

Silmien pupilleista huomaat kun se on käyttänyt,isonee mustuaiset aikalailla kun on amfetamiinia käyttänyt,mutta tietysti jos se käyttää jotain muutakin vaikka heroiinia niin se sitten taas pienentää niitä mustuaisia. Joku voi korjata jos olen väärässä.

Pupillit laajenee, muna ei oikein seiso, puhuu ja tekee paljon kaikenlaista kokoajan. Vällillä tosi hyvä meiniki ja välillä ihan paska (laskut). Ei käyttö välttämättä itsessään ole huono asia. Itsellä se oli ihan hyvä asia lähinnä, tosin en koskaan ole edes kokeillut suonensisäisesti. Suonensisäisesti käyttävillä on pistojälkiä kyynärtaipeen seudulla ja viettävät helposti paljon aikaa vessassa etsimässä suonta mihin pistää. Sanovat että se on paras ja tehokkain ja puhtain tapa käyttää, mutta todella addiktiivista kuuluu olevan.

Voi ihan hyvin miettiä että onko tarpeen välttämättä katsoa tuollaista touhua jos tyyppi on jäätävä narkkari.
Tietyt rajat on pidettävä puolin ja toisin. Jos ei käytöstä ole haittaa, siitä ei ole haittaa, jos on, sitten on.

Pupillit eivät välttämättä heti laajene annoksen otettua (tai riippuu tietenki vähän henkilöstäkin) itselläni meinaan vasta laajenee yleensä n.vuorokauden ottamisen jälkeen. Vaikutuksen voivat olla eri ihmisillä erilaiset, jotkut ovat hyperaktiivisia puhuu paljon, eivät pysty olemaan paikoillaan sekä jotenkin vähän kiireisen oloisia, että kaikki pitäisi tapahtua heti. Toiset taas ovat rauhallisia, mutta ovat kyllä sosiaalisia ( yleensä näillä henkilöillä on mahdollisesti adhd tai piilevä adhd), mutta poikkeuksiakin on esim mulla on se, että rauhotun ja keskityn paljon paremmin, mutta pystyn myös olemaan keskustelussa mukana. Olen myös huomannut sen, että kun ihmiselle, joka on pirin vaikutuksen alaisena kaikki puhe menee korvasta sisään ja korvasta ulos ei tietenkään kaikilla, mutta osalla kyllä olen huomannut.
Mutta amfetamiinin suurkuluttajat tai edes vähän useammin satunnainen käyttö tekee ihmisestä ihan täys kusipään. Tunnen amfetamiinin viihdekäyttäjiäkin, mutta heistäkin tulee vaikutuksen alaisena jotenkin
täysin eri ihmisiä negatiivisella tavalla, joskin vasta reilun valvomisen jälkeen. Itselläni aivan sama juttu.
Olen lopettanut amfetamiinin käytön kokonaan, koska se ei todellakaan tee hyvää psyykkeelle, useimmilla pää lahoaa jo parin päivän käytön valvomisen aiheuttamista vaikutuksista… :confused: Asiaa olisi, vaikka kuinka paljon vielä tästä aineesta, mutta enempää en jaksa kirjoittaa :smiley:
Anteeksi sekava kirjoitus tyyli, kun olen ottanut xanoreita. :blush:
Siitä vielä, että tosiaan ensimmäinen vuorokausi (välillä ei edes niinkään kauaa) voi olla hauskaa, mutta sitten ne seuraavat päivät on yhtä tuskaa henkisesti ainakin, kun ns.laskut alkaa.

Suoneen ku vetää ni ei oo hyvä ollenkaan ennen pitkää tulee amfenisti, nokkaan ja kun pommilla vetää (nielaisee) ni voi pysyä hanskassa. niin paljon ihmisestä riippuu.

esim itte vedän suoneen, mutta amfetamiinia en käytä (nyt yli 2 vuotta ilman) mut näissä piireissä on just tätä liiaksi asti.

Älä puhu paskaa. Tiedän paljon ihmisiä, jotka ovat koukussa johonkin aineeseen ja pahasti, vaikkeivat koskaan ole mitään suoneensa työntäneet ja sitten tiedän jopa tyypin, joka käyttää hyvin satunnaisesti ja jota en missään nimessä nistiksi luokittelisi, mutta silloin kun hän käyttää, niin haluaa aineen X nimenomaan ränniinsä. Totta kai riskit ovat suuremmat tietyissä asioissa(tartunnat, tulehdukset, horkat, pahatkin verisuonivauriot jne.) suonensisäisessä käytössä, mutta tuo, että I.V.-narkki olisi automaattisesti pahemmin riippuvainen, kuin sellainen narkki, joka ei rännää, on jotain sellaista ajatuksen juoksua, jota en ole koskaan ymmärtänyt.

Sitten itse asiaan. Mihinkään pupillien tuijotteluun ei kannata hirveästi keskittyä. Yleensä piri kyllä laajentaa niitä, mutta se on yksilöllistä, onko laajeneminen mitenkään huomattavaa ja jos mukana on jotain pupilleja pienentävää(opparit) niin oman kokemukseni mukaan se ainakin normalisoi pupilleja aika tehokkaasti. Ennemminkin silmistä pistäisin merkille sellaisen ns. pirikatseen… öh… Miten sitä nyt kuvailisi? Hullunkiilto? Ei sekään ole ihan oikea sana. Äh, en minä osaa. Joka tapauksessa tätäkään ilmiötä ei ole läheskään kaikilla.

Käytös voi todellakin vaihdella suuresti riippuen ihmisestä, siitä kuinka pitkä putki on takana, aineen laadusta, käytetyistä määristä etc. Joku saattaa olla vain hyväntuulinen ja sosiaalinen ja muuten ihan normaali, joku taas ei pysy hetkeäkään paikallaan, höpisee taukoamatta, touhuaa kovasti, mutta mistään ei tule mitään, saattaa vainoilla ja saada mitä kummallisimpia päähänpistoja, jotkut vain haukkovat henkeään aivan sydänkohtauksen partaalla, eivätkä ole enää kunnolla tässä maailmassa.

Vaikka värkkien kanssa olisi kuinka tarkka, eikä saisi mitään tartuntaa niistä, niin I.V.-käytöllä on silti riskinsä, jos suoneen tuupataan ainetta, jota sinne ei ole tarkoitettu ja piriä ei ole tarkoitettu suoneen. Ainoat suoneen laitettaviksi tarkoitetut aineet ovat sairaalakäytössä olevia liuoksia, eivät koskaan mitään jauheita tai tabletteja, ei, vaikka olisi millaiset filtterit ja niitä kuinka ahkeraan käyttäisi. Kun tuuppii ties mitä paskaa suoniinsa, niin seuraukset voivat olla kaikkea mahdollista aina kuolemaan asti, varsinkin, kun tuossa katupirissä voi olla jatkeena ihan mitä vain. Et varmaan itse työntäisi esim. sementtipölyä suoneesi. Lisäksi katupirissä voi olla ja nykyään todennäköisesti onkin mukana jotain muutakin huumausainetta(eihän niissä pysy vanha ihminen edes perässä) ja seuraukset voivat tämänkin vuoksi olla jotain ennalta arvaamatonta, niin psyykkiset kuin fyysisetkin seuraukset. Juuri tämän takia ainakin itse otan pirini nykyään ihan tasalaatuisena apteekin tavarana, enkä hanki niitä ihme pölyjä.

Pidempi piriränni vie käyttäjän fyysisesti todella heikkoon kuntoon jo pelkästään syömättömyyden ja valvomisen takia. Ei kenenkään elimistö kestä sellaista, kun heiluu vain hulluna ympäriinsä koko ajan ilman, että lepää ja tankkaa välillä. Siinä on sydän ja muutkin sisuskalut todella koetuksella ja valvominen laukaisee monilla myös psykoosin, joka voi olla todella paha ja silloin saattaa tapahtua vaikka mitä hirveitä.

Sydänkohtauksen tai vaikka aivoverenvuodon saattaa saada joskus ihan kertarykäisylläkin, jos aineen annostelee väärin, ts. on vahvempaa kuin luultiin ja/tai on muuten jotain, vaikka vähäistäkin, heikkoutta sydämessä tai verisuonissa.

Tuoreet pistosjäljet nyt kyllä huomaa, jos vähänkin tarkemmin vaivautuu katsomaan, vaikka piikitys olisi mennyt kuinka onnistuneesti, eikä mitään pahempia vaurioita olisi päässyt syntymään. Sitten, jos on sohittu ihan miten sattuu, niin taipeet saattavat olla kyllä niin mustina ja turvoksissa, että hyppäävät suorastaan silmille, jollei niitä nyt sitten peitä hyvin.

Laskut ovat sitten luku erikseen ja niissä masennuksissa saattaa olla erittäin itsetuhoinenkin. Kaikki mielihyvävälittäjäaineet(tai pirissä suurimmaksi osaksi kai dopamiini) on kulutettu tyystin loppuun. Jotkut kyllä selviävät laskuista vain nukkumalla pitkään, mutta minä en ainakaan. Sehän tuon riippuvuuden aineeseen tekeekin, kun sitten kun on saanut vähän levättyä, niin pitää taas saada keinotekoisesti täydennettyä varastoja, koska henkinen olo on niin kurja.

Kaiken kaikkiaan; kammottava aine niin psyykelle kuin fysiikallekin, jos sen käyttö vähänkään lähtee lipsumaan. Se on toki yksilöllistä, miten hyvin kukakin piriä kestää ja juuri ADHD-potilaille se saattaa olla se pelastus.

Hupsista. Tuplasin :smiley: .

Lienet se sama Cindy, joka on tuolla Vilpolan ja Kotikanavan puolella kirjoitellut ja jolla on pieniä lapsia…?

Sen verran vielä ainakin sanon, että pidä, helvetti soikoon, lapset kaukana jostain piripäästä. Jonkin opparinistin seurassa lasten voisi vielä vähän aikaa valvotusti antaa ollakin, jollei tyyppi ole aivan sekaisin ja osaa muutenkin käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla, mutta ei ikinä piripään(tai känniläisen). Mä tosin olen sitä mieltä, että lapsia ei saa sotkea minkäänlaisiin päihdekuvioihin, vaikkei aivan sekaisin oltaisikaan ja tässä mielipiteessäni mä olen aikas ehdoton. Poikkeuksen tekevät lääkärin määräämät lääkkeet oikein käytettyinä, vaikka olisivatkin huumeiksi luokiteltuja.

Kiitos vastauksista!

Ensin, mieheni ei kamoissa olekkaan lasten seurassa, koska kun hän retkahtaa… (ensin alkoholiin, jonka jälkeen hakee piriä) hän ei saa olla kotona. Olemme tehneet sen sopimuksen että jos ottaa alkoholia yms lähtee muualle. Se onni on onneksi. Kotona ei koskaan ole piikittänyt.

Miehelläni on jo C-hepatiitti, jonka on joskus neulasta vuosia sitten saanut. Hän on siitä tarkka ja käyttää aina omaa neulaa ja tuhoaa sen heti käyttökelvottomaksi.

Hän on sanonut että tunnistaa kyllä paskan kaman (niin kai kaikki sanoo?)… hajusta ja miten sekoittuu… mutta viimeksi sanoi että pumppu löi kyllä kovaa kun tais olla aika vahvaa, puhuu siis nykyään ihan avoimesti näistä. ja Suonet ja pistoreiät on nähty, myös tulehtuneena, vuosi sitten.

Taidan tietää tuon pirikatseen parin viikon takaa, kun satuin hakemaan hältä jotain reissuiltaan. Silmän pupillit oli kuin mollukat.

Subutexiä kokeili joskus, siitä meni ihan katolleen. Istui auton etuistuimella pää roikkuen. Menee ihan vetämättömäks. Ja tää kyseinen ilta oli meijän vapaailta lapsista pitkästä aikaa :frowning:

Jos otan laskuissa piriä lähtevätkö laskuoireet vai pahenevatko?
Aamulla otin ensimmäistä kertaa elämässäni piriä ja nyt ovat laskut päällä, mutta alunperin tarkoitus oli vielä jatkaa illalla/yöllä vetämistä.
Selkä kyllä kipeä nyt että kannattaako ottaa, voiko olla munuaisissa jotakin häikkää vai mistä tuo johtuu?

^ Piri pistää jännittämään joka paikkaa, joten selkökipusi todnnäk. johtuu ihan siitä. Mut en menis silti noilla katusekoituksilla vannomaan. :unamused:

Joo, jotakin tuommoista luin kun varmaan parin tunnin ajan etsin tietoa aiheesta. :laughing:
Nyt olen venytellyt kunnolla, syönyt, juonut, ottanut vitamiinit jne, koska olen nyt vetänyt lisää jonkin verran.

Tämä on nyt sitten ihan eri juttu, mutta miksi kirjoittaminen on niin mukavaa pireissä? Olen koko päivän lähetellyt ystävilleni aivan tajuttoman pitkiä viestejä ties mistä kaikesta turhasta ja kirjoitin jopa parisivuisen raportin tästä ensimmäisestä amfetamiini-kokeilusta :smiley:
En tiedä pitääkö tämä paikkaansa, mutta muistelen lukeneeni jostakin, että piri jotenkin lisäisi eri asioista saataavaa dopamiinia, jonka takia jää ikään kuin koukkuun siihen mitä kulloinkin tekee. Pitääkö tämä paikkansa?
Hieman ironinen viesti :laughing:

Täytyy kyllä sanoa että tänään on ollut varmaan paras huumekokemus tähän mennessä.

Paperilla nuo “itsevarmuuden kohoaminen, parempi keskittymsikyky jne.” eivät kuulostaneet mitenkään kovin ihmeellisiltä, ajattelin että piri olisi vähän niinkuin kahvia, mutta vahvempaa.

[Poistettu hehkutusta - Päihdelinkin moderaattori], mutta ilman mitään tasapaino- tai näköongelmia mitä alkoholista tulee. Olo tuntui jotenkin normaalilta eikä ollut yhtään päihtynyt olo. Kaikki tuntuu kiinnostavalta ja etenkin kirjoittaminen on mahtavaa. Siis joka välissä olen kirjoittamassa jotakin pitkää viestiä johonkin. Tulen myös tekstiä kirjoittaessa perfektionistiksi. Kieliopin pitää olla täydellistä, kappalejaon kunnossa ja sanajärjestyksen mahdollisimman täydellinen ja helppolukuinen. Osaisiko joku kertoa tästä tarkemmin kun kiinnostaisi tietää mistä tämä johtuu? Musiikki oli myös todella hyvän kuuloista.

Huomasin myös semmoisen että kun yleensä päässä pyörii tuhat ajatusta, nyt oli vain yksi ajatus johon pystyi keskittymään täysillä. Tuosta oli keskutellessa sekä haittoja että hyötyjä: samasta aiheesta jaksoi puhua vaikka kuinka kauan ja keskittyneesti ilman kyllästymistä, mutta toisaalta kun ei ollut niitä muita ajatuksia siellä pyörimässä vaan ainoastaan se yksi, puheenaihetta ei tullut hirveästi vaihdettua (puhuimme varmaan kolme tuntia pirin vaikutuksista).

[Poistettu hehkutusta -Päihdelinkin moderaattori] Tänään on tullut luettua ja opittua valtavat määrät tietoa. Esimerkiksi tämän kirjoittaminen oli erittäin helppoa ja miellyttävää. Sanat tuelvat kuin itsestään ja on todella sanavalmis olo. Juttua kyllä todellakin riittää.

[Poistettu hehkutusta -Päihdelinkin moderaattori] Tämä johtuu luultavasti siitä etten ole koskaan ennen kokenut mitään vastaavaa, joten kaikki uudet tuntemukset yms. ovat todella mielenkiintoisia. Koko ajan tulee mieleen joku asia millä tavalla piri vaikutti ja mitä eroa oli normaaliin verrattuna.

Vaikka tämä onkin varmaan paras huume mitä tiedän, en tiedä uskallanko jatkaa edes satunnaiskäyttöä koska tähän jäisin aivan takuulla koukkuun. [Poistettu hehkutusta. Viestit tulkitaan suostutteluksi ja yllyttämiseksi, jos niihin ei sisälly haittojen vähentämisen näkökulmaa. Luethan saunan säännöt. -Päihdelinkin moderaattori]

Ai niin, minkälaiset laskut tämmöisestä yhden yön vetämisestä tulee ja millä niitä ehkäisisi?
Yhteensä meni ehkä vähän yli 0,4g, vähän vaikea arvioida kun en mitannut määriä vaan silmämääräisesti otin. Yli 0,5g ei kuitenkaan mennyt.

Olen juonut lähes koko yön vettä ja kivennäisvettä, olen ottanut pari D-vitamiini -tablettia sekä yhteensä viisi poretablettia.
Syönyt olen van yhden leivän, banaanin, puolikkaan kurkun sekä karkkeja.
Voiko vielä tehdä jotakin?

Vähän aikaa sitten näkyi muutamia varjoihmisiä, tai jotakin liikettä olin koko ajan huomaavinani.
Jostakin syystä näköön on tullut häiriöitä, välillä muodot saattavat jotenkin muuttua hetken ajaksi, näkyy välillä tummemmpia kohtia silmänräpäyksen ajan ja tietokoneen näytössä oli ehkä sekunnin ajan valkoinen pystyssä oleva viilto. Oikea käsi on myös jäykän tuntuinen.
Onko tämmöinen nyt ihan normaalia vai onko nyt joku psykoosi vai vedinkö vain liikaa?

Sillä se lähtee, millä on tullutkin kuuluu vanha sanonta, MUTTA pirilaskujen lääkitseminen pirillä on, kuin pissaisi housuun pakkasella; hetken se lämmittää ja kohta on kahta kurjempi olo. Aika hiton epätoivoista tekohengitystähän se on pumpata jo ennestään typötyhjiä dopamiinivarastojaan vieläkin tyhjemmiksi :unamused: . Jotta piristä saisi oikeasti jotakin viihdettä irti, on parempi jättää pirikuurit yhden, max. kahden illan mittaisiksi ja sitten pitää kyseisestä emmeestä taukoa, nukkua, levätä ja syödä kunnolla ja hoidella ne laskunsa jollakin muulla, ei stimulantteihin kuuluvalla tropilla, mikäli jotakin laskulääkitystä tarvitsee. Kovin pitkiksi venähtäneet yhtäjaksoiset pirirännit eivät ole lopulta lainkaan hauskoja, eivät sen enempää itse käyttäjän, kuin ympäristönkään mielestä :unamused: .

Olet täysin oikeassa. Hauskinta oli alussa, mutta ei se siitä enää sen hauskemmaksi muuttunut vaikka kuinka sitä piriä kiskoinkin yön mittaan.
Taisi olla vielä jotain metalla jatkettua.
Tänään otin aamulla pussin jämät aamukahvin seassa ja on nyt tänään tullut tehtyäkin kaikenlaista hyödyllistä. Taukoa aion kyllä nyt pitää jonkun verran, enkä pelkästään piristä vaan ylipäänsäkin päihteistä. On taas viimeiakoina lähtenyt vähän mopo käsistä ja rahaakin mennyt aivan tajuttomasti eikä näistä päihteistä edes jää käteen mitään. Piristä voisi kyllä oikein käytettynä olla jotakin hyötyäkin.