Amatöörinistejäkö?

Aina kun tänne kirjoittaa jotakin käytöstä tai niiden haitoista niin vastaukseksi saa vain kirjatietoutta. Mikä helvetti teitä vaivaa? Vai onko teistä kukaan NARKANNUT ihan kunnolla?

Joo, vedin tossa millin subua ja nyt juhlin, vielä on kaksi kaljaa. Vedäpä konia viisi vuotta.

Mä joskus luulin että täältä saa vertaistukea, ja onhan täällä onneksi heitäkin, mutta nuo turistit vituttaa.

Jos ette tiedä mitään, niin pitäkää pää kiinni. Oikeasti.

No mutta eikös se toisaalta ole vain ihan hyvä, että on eritasoista väkeä… Ihan jo senkin vuoksi, että joukossa voi jopa olla joku joka tarpeeksi osallistuessaan ja aikaisessa vaiheessa, saattaa jopa miettiä toiminnan järkevyyttä eikä päästä sitä niin pitkälle, että tarvii aivan pohjalla joskus olla. Eikö vertaistuen tarkoitus ole kuitenkin tukea kaikkia, vaikka joku kuinka turistilta tuntuisi kovempia kokeneen mielestä. Jokainenhan kummiskin juuri niin pinnalla tai pohjalla kuin itse kokee olevansa. Toiselle paljon on toiselle vähän.

Tietty nyt ihan pelkän kirjatietouden kanssa on aika turha hifistellä, mutta kummiskin aika subjektiivinen asia ja kuinka jokainen itse kokee elämänsä ja asiansa. Jos täällä kirjoittaa, niin jokaisella varmasti on jotain sydämellään. Kummiskin kun puhut vertaistuesta ym. niin sellaistahan hakee jokainen juuri omantasoisistaan. Se on eri asia kummiskin tuntea “vasta” olevansa luisumassa kovaa vauhtia ja kulissit kunnossa, kuin maata sillan alla ja juoda Lasolia… Eikö vain.

(Ja ei mitenkään nyt tarkoitus aloittaa sen ihmeempää taistelua tästä, ei todellakaan. Itse juuri kuulun oikeastaan siihen ryhmään jolla ei juurikaan ole sanottavaa, mitä nyt joskus johonkin osallistuu satunnaisesti. Enemmänkin vain lukee tekstejä).

Olin väärässä, ja olen myös pahoillani. Toivon ettei kenenkään tarvitsisi käydä sitä pohjakosketusta läpi.

Olen kai vain jotenkin niin katkeroitunut itseeni että haluaisin nähdä välillä muut samassa paskassa. Mutta nyt hiukan myöhemmin toivon niin.

Hakekaa apua hyvissä ajoin, sitä kyllä tänä päivänä saa.

Narkkaaminen on tuskaisin ja hitaammin kuolemaan johtava sairaus.

^^ Ole ylpeä siitä et kykenet tunnistaa ja vieläpä myöntää sen, missä oot mahdollisesti tehny tai sanonu väärin. Kaikki eivät suinkaan siihen pysty!

Joo siis onhan meitä päihteiden käyttäjiäkin niin moneen junaan, et eihän sitä ny voi olettaa et kaikilla olis samat kokemukset kuin mitä itsellä on ollut. Silti voi saada tukea toisilta! Jos sä Maago tunnet et kaipaat nimenomaan sellasta vertaistukea, et ihmiset ois käyneet läpi samoja juttuja kuin sä, niin ootko käyny noissa NA-ryhmissä? Niistä moni on saanu ihan uuden sisällön elämäänsä.

Mä ainakin oon tyytyväinen etten ole nisti. Se on sinänsä ihme etten ole. Tai jos olisin niin todennäköisesti oisin kuollut ajat sitten. Olen kärsinyt rankasta alkoholismista ja sekakäytöstä nuorena. 18-vuotiaana vuoden aikana pakkohoitolähetteellä 3 kertaa mielisairaalaan ym. Onneksi pääsin viinasta eroon. Subuun meinasin narahtaa myöhemmällä iällä. Onneksi en. Bentsokoukussa olen kyllä ollut koko aikuisikäni ja on mulle kodeiinikin maistunut välillä. Nyt yritän räpiköidä säännöllisestä bentsojen käytöstä eroon. Ois kiva sanoa joku päivä olevansa täysin kuivilla eka kerran 20 vuoteen. Ymmärrän kyllä että kovan luokan kaman käyttäjää voi ärsyttää ns. mietojen vetäjät. Ärsytti muakin nuorena ihmiset jotka puhui krapulasta esim. yhden tai kahden illan dokaamisen jälkeen. Tuli aina mieleen että vedä ekana viikko pari viinaa ja pameja sekasin ja kato mikä on olo sitten. Varsinkin lähes syömättä ja nukkumatta.
Mutta meillä kaikilla on omat ongelmat, kellä mikäkin. Hyvähän se on tunnistaa ajoissa ongelmansa ennenkuin ei enää erota mikä on painajaisunta ja mikä totta. Voimia kaikille! :slight_smile:

Miks vitussa pitäis narkata se on sun mielestä hienoo vai?? Mä oon narkannut ihan helvetisti joskus mutta tajunnut lopettaa aina ajoissa. Pirin kans varsinkin sillä kun tykkää sitten valvoa monta päivää ja sitten pää hajoaa, ei kiitos enää sellasta. En pidä itteäni enää narkkina vaan viihdekäyttäjänä nytkin oon ollut selvänä taas monta lauantaista asti. vau pitkä aika :smiley:

Ja subutexistä vieroitin itseni melkein vuoden käytön verran jälkeen.

^ :astonished: Oho, aika harvinaista kyllä että ihan kunnon vetämisestä pystyy siirtyy kohtuukäyttöön?! Onnittelut sulle!! Se on tietty suhteellista, et mikä kenenkin mielestä on kohtuus? Mutta se et jos pystyt säännöstelee käyttöäsi ja lopettaa vetäminen kun tuntuu et nyt saa riittää, niin et se vetäminen ei hallitse sun elämää vaan sä hallitset sitä, niin se kai sen kohtuuden määrittelee…?

Mut eikös siitä kuitenkin ollu viel aika vähän aikaa, kun kärsit ne subureflat…? Muistelisin niin.

Risomies tossa jo mainitsikin et on ärsyttänyt, kun joku joka ei oikeesta dokaamisesta tiedä, valittelee krapuloitaan. Musta tuntuukin et Maago on tän ketjun aloittaessaan vaan sanonut ääneen sen, mitä kaikki meistä välillä ajattelee :question: Olen nimittäin aika usein törmännyt siihen et toi ärsyttää ihmisiä, ja tunnustan, et on ärsyttänyt mua itseänikin monesti. Siis ei nimenomaan tän foorumin kohdalla, mutta noin yleisesti. Mut koska useimmat kuitenki tiedostaa sen et ei ole mitenkään hienoa, eikä ole mikään saavvutus saada itseään syvemmälle riippuvuuteen, niin sen takia siitä nyt ei sen enempää soiteta suuta.

Minä dokasin rankasti n.23v,sit yhtäkkiä tympäs viinan juonti ja oon ollu nyt 1,2v juomatta.Kai minä oon kohtuu käyttäjä,nokittelen kerran viikos xonee,sit on respalla diapam ja ostelen tutuilta välillä bentsoi,tramaleita ym.ätäkämpiä troppeja.Näin on menny jotain 5v ja homma ei o karannu käsistä.Oon aina ajatellu,et aine on minun orja eikä toisinpäin.Mulla on pari tosi läheistä kaverii ja surettaa kattoo niitten luisua ku homma lähti käsistä.

En ole NARKANNUT ihan kunnolla. En muuten häpeä sitä lain. Kenties sinun/jonkun muun mielestäsi olen “turisti”, mutta m u a puolestaan ärsyttää [ainahan se jokin ärsyttää täsä maailmas, kun siinä o muitakin ku itse ja muilla on täysin sama puheoikeus :unamused: ], että ne, jotka on NARKANNEET ihan kunnolla, kirjottaa, että seonsitvähänerinasiakunonkärsinytihanKUNNOLLA,kunonkatkassutsenheroiininsataibuprensataimitäikinäonvetänytkään kerralla ja voi voi kun on täristy peiton alla ja paskannettu ja aivasteltu ja purtu vaikka kieleenkin, oi oi :imp: !!!

Bentsokoukku- ja väärinkäyttöni on aiheuttanu mul vaik mitä veemäistä, hyvääkin kyllä, en kai mä niitä muuten olis käyttänyt, ja sairaalois on lojuttu letkuis ja muuta paskaa, mut mitä v*ttua siitä. Selvinny olen kaikesta! Ja tästä etiäpäin… :sunglasses: .

Voisko sitä vertaistukea jakaa myös niil, joilla ei ole tismalleen sama ongelma… Tai saada sellaiselt? Vai pitäisikö olla käyttänyt samaa ainet just saman verran ja just yhtä pitkän aikaa, jotta olis sillai KUNNOLLA. Mitäköhän toi “kunnolla”- sana edes meinaa :confused: :question: Ei se mitään, näis kärsimysfoorumeis joskus kilpailllaan sil, kenellä on asiat Kaikeista Huonoiten, niinku joskus mielisairaalois, muis sairaalois, katkoil, päihdehoidois, vertaistuis ja herratiesmissä. Jos on pakko kilpailla, miksei kilpailis pärjäämisel…???

[size=85]Eikä kukaan tiedä must kaikkea, vaik paljon olen kirjottanu. En minä itsekään… :confused: .[/size]

vähä sama asia: mä vedän kunnolla hitaita te ette tiedä mitään, et alkaisin ulisee kaikille jotka valittaa darraa et sä poju et kunnon darraa kokenukkaan.

Maago: Reagoin tuol taas kiukkusesti sun viestiin (bentsoil oli osuutta taas asiaan ja lähestyvil joulun omaishoitopaineil; olen pahoillani, se ei todellakaan ole kenenkään vika täällä!) Mut ei kai tämä foorumi ole ainoastaan niil, joilla on huumeongelma tai vakava huumeongelma (niill, joille se on ongelma: kohtuukäyttäjiä lienee, vai onko?? Kertokaa ihmees…?). Täällä on myös ryynien (jotka kyl nekin löytyy huumelaista kohdasta psykotrooppiset aineet :confused: )ylikäyttäjiä, jotka välil kamppailee överöinnin kans ja välil pyrkii hallintaan. Kuten minä itte :open_mouth: . Sekä sekakäyttäjiä, alkoholia, huumeiksi lais luokiteltuja aineita ja eiköhän noita löydy sellasiakin, joista laki ei sano mittää… :question:

Luin sun myöhemmän viestin, kiitos siitä :slight_smile: . Voihan sitä pettyä odotuksissaan ja suutahtaa, ei se vakavaa ole, eihän?! Mul sitä tapahuu liian usein :frowning: . Säkin olet noista bentsojen salakavaluudesta kirjotellu… :frowning: .

No hard feelings?

Pölönen

aika mielenkiitonen otsikko en pahal enkä mitää meinaa alkaa vertailee koska kaikillahan on eri “vaihe” tai/ja kirjottamal hetkel on jonkilaises omas "tilaantees omalla "matkalla.mut noi keskustelut ja kommentit laittaa kyl miettii et miks tulee niit luetuu sellane vitun epämiellytävä olo ja ehkä vähä paska maku suuhu.

Juurikin näin.

Todella fiksusti kirjotettu, kiitos :slight_smile: . Mun on helkkarin vaikia myöntää erehdystäni, joten otan mallia… Kirjotin jo aiemmin, mut haluin viel sanoa jottai. Pettymyksen ilmaisun täytyy olla sallittavaa! (Oma ongelmani kommunikaatios on, että otan toisen pettymyksen syytöksenä :confused: :open_mouth: ja sitten alan puolustautumaan hyökkäystä vastaan, jota ei taustal ollutkaan. Sairautta sekin :frowning: )Ja myönnettävä on, että en t i e d ä omakohtaisesti, millaista huumeriippuvuus (muu kuin bentso-) on! Kertokaa… Kun täs foorumis on monenlaisia käyttäjiä, millaista se sit on, kun on huumekoukus. Tottahan siitä on tääl kirjotettu, mut usein kenties sil olettamuksel, ett lukija tietää jo… :question: . Noh, olen kyl ystäviltä kuullut, ja seurannut läheltä, ja joskus koettanu auttaa, mut toisen riippuvuutta en voi ratkasta, yöpaikan ja safkat voin tarjota, kuunnella, k o e t t a a tajuta, käytännön asiois auttaa. Mutta uskon kyl, että kun on riippuvainen aineesta X, riiippumati siitä, mikä se X on, on myös samoja asioita, vaik osa asioista erit. Ja kuinka paljon samaa, taitaa olla kii riippuvuuden voimakkuudesta…? Bentsot on laillisia, j o s laillisel ressul apteekista ostaa. Jos ei… kadulta ne tulee. [Jos ajattelen omaa pitkäaikasta bentsojen käyttöä, oli myös aika, jolloin oli vain yöksi zopinox. Aloin aikastamaan lääkkeen ottoa, mielestäni se ei ollut mikkää tietoinen päätös, ja lopulta otin tolkuttomia övereitä… En tiä, onk bentsoa, jota en olisi käyttänyt… Jos olisin käyttäny samal taval muita huumeita, tuskin oisin enää elos… :confused: . Ja siitä huolimati en voi kuvitella elämääni täysin ilman bentsoja, kun niil prkl on se oikea käyttötarkotuskin, ja oireet pahenee hirveästi, jos jää poies. En usko, että kyse olisi ainoastaan vieroitusoireista, vaan alkuperäsistä syistä… :frowning: ]