Allekirjotukset (Sigut, sigit...)

Tuli bussis mieleen et mitä noi allekirjotukset merkkaa porukalle tääl, tai mistä ne kertoo. Eli avasin tän ketjun sil ajatuksel et jengi vois avata vähä mistä se allekirjotus on peräsin ja mitä se kertoo.

Onko joku syvällisempi merkitys?
Oli pakko laittaa ku kaikil muilki on?

Varmaa ymmärsitte :slight_smile:

Itel on jo toine sigi menos. Ekassa tais lukee että : Ole edes oman elämäsi huipulla. toi tuli mun omasta päästä joskus kun pohdiskelin omaa menneisyyttä ja tulevaa, hyviä ja huonoja valintoja. Lause tuli tyhjästä ja jäi vahvasti mun mieleen pyörimään. Osittain ton ajatuksen ansiosta oon nyt ollu selvite päin vähä yli viikkoo, ilma bupree varmaa jo reilustikki yli kuukauden. En oo vittyny laskee tarkkaan et kaua siit viime bupre annoksesta on. Tuntuu et parempi ku ei laskeskele turhii vaan tietää et se on loppu nyt !

Ja sit muutenki kku oon joutunu pohdiskelee, tai oikeestaa punnitsee asioita, toi edelline sigi on ollu vähä niiku motivaattorina niille päätöksille. Ei toki kaille, harmi :frowning:

Sitten toi uus kertoo ihan vaan tän hetken mielentilasta ja ajatusmaailmasta. Siitä miten suhtaudun asoihin välillä, ja miten asiat suhtautuu muhun.
Mulle noi sigit on henk.koht. tosi tärkeitä ajatuksia, vai oisko aforismi oikee sana.

No mulla nyt on vaan pätkä yhden “koomikon” Jon Lajoien “Fuck everything” biisistä. Missä lähinnä dissataan näitä tiettyjä räppäreitä mm. Eminem ym. sitä "fuck this ja fuck that-meininkiä…

Mutta siinä biisissä on mulle henkilökohtainen merkitys tai tossa pätkässä. Kun mä olen niin vitun ailahtelevainen, välillä niin I don´t give fuck meininkiä… ja lopulta mä kuitenkin välitän ihan älyttömästi. Se on sellasta itsekusetusta, ettei välittäis mistään mitään. Kai sitä toisinaan onkin niin leipiintynyt ettei välitä, mutta enimmäkseen välittää niin että sattuu. Olen siis ristiriitainen persoona, sitä kai tolla yritän tarkoittaa.

Minäkin juuri vaihdoin allekirjoitustani. :smiling_imp:

Informatiiviseen riviin sisältyy jännästi myös linkki tosi hyvään biisiin.

Tällanen ketju on täällä jo olemassa…

Eiku helvetti sori! Ajattelin nikkiketjua. My bääd! :blush:

Ei toi mun sigu varmaan kummempia selittelyjä kaipaa. Hyvin sanottu. Sellanen asenne tulis kaikilla naisilla olla. Taistella yhdessä sortoa vastaan, sen sijaan et osallistuu siihen, niinku valitettavan usein tapahtuu.

Siguni ei ole itse keksimäni, mutta en nyt kuollaksenikaan muista, mistä tuon lauseen joskus bongasin. Olen vaihtanut siguani täällä ja nyt on toinen tai kolmas menossa. En kyllä muista niitä aiempianikaan. Enhän mä ikinä mitään muista :mrgreen: :unamused: . Tämä sigu saa nyt toistaiseksi olla paikallaan, koska eipä mulla ole nyt mitään tarvetta muuttaa sitä. Jos jokin hyvä lause tulee eteeni tai, mikä vielä parempi, keksi itse sellaisen viimeisillä aivosoluillani :mrgreen: , niin asiaan saattaa tulla muutos.

Laitoin tuon lauseen allekirjoituksekseni, koska mä olen sellainen huonoitsetuntoinen reppana, joka tuntee itsensä hyvin usein todella huonoksi ja epäonnistuneeksi ihmisen irvikuvaksi, joka pyytelee anteeksi kaikkia tekemisiään ja sanomisiaan, ihan siitä olemassaolostaan lähtien, ainakin noin kärjistetysti. Tuo kertoo myös siitä, että olen usein pyytänyt anteeksi jotakin tekemääni vääryyttä ja luvannut, etten tee niin enää toiste, mutta olen sitten pettänyt lupaukseni, tällainen epävakaa päihdeongelmainen kun olen. No, sigulauseessani mainittua asiaa tuskin teen toistamiseen, joten se lupaus ainakin pitää :laughing: . En näet usko jälleensyntymään ja vaikka uskoisinkin, niin tuskinpa mä ihan tällaisena samanlaisena “sankarittarena” tänne uudemmin syntyisin :confused: .

https://www.youtube.com/watch?v=RmZdWMvN6yY

Eli Albert setähän näin on joskus sanonut. Ja omalla kohdallani kävi niin, että minun ainakin piti muuttaa radikaalisti tajuntani tasoa ja laajentaa perspektiiviä ylipäätään elämää kohtaan, että pystyin ratkaisemaan ne kaikki hirvittävät ongelmat jotka kohtasin tuossa muutamia vuosia sitten päihteiden ja oman käytökseni saralla.

Omat siguni väsäsin kun kirjauduin tänne (koska muillakin oli :wink: )

Rollareista olen digannut aina pikkupojasta lähtien ja Keith on kyllä ehdottomasti favourite tyyppi kyseisestä bändistä,sekä muusikoista yleensä.

Sattui olemaan Keefin -elämä -kirja pöydällä,kun laitoin noi sigut. Siitä oli hyvä lainata toi läppä/lause/toteamus.

Latinax oleva taas on vapaasti suomennettuna
-jos haluat rauhaa,valmistaudu sotaan-
Toimii elämässä ylipäätään ja suht. Samaa tarkoittava olis vaikka -toivo parasta ,valmistaudu pahimpaan.
Sen enempi tai vähempi noi mulle henkilökohtaisia ole.

Aforismit&Vanhankansan sananlaskut on erittäin hyviä ja niistä diggaan kyllä. Paljon viisautta lyhyissä lauseissa ja monia hyviä nauruja saanut ,kun ulkomailla esim.käännetty niitä jokainen kotimaisestaan kielestä Englanniksi . Esimerkkinä vaikka - kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Two birds in a one shot. Käännöksillä ja miten se menis kun suoraan kääntäisi .