Yritin etsiä sopivaa topikkia, mutta sellaisen puutteessa aloitan uuden topikin alkavasta matkastani.
Muutaman viestin jo olen kirjoitellutkin, mutta tässä lyhyesti: oma ongelmani on kotona tissuttelu, iltaisin pääasiassa. Määrät on nousseet vuosien mittaan siten, että nyt menee (vaiko meni??) helposti viinipullo puoliksi + parit oluet. Joskus enemmän, harvoin vähemmän. Kokonaan ilman-päiviä on luultavasti kahden käden sormin laskettavissa aikuisiältä (ja nyt mittarissa 40). Oma osuuteni on siis haittaverojakin maksettuna. Nyt on tullut muistiongelmia, etenkin jos seurassa on lasi-pari otettu, niin alan jännittämään, etten horjahda tms ja unohdan esim nimiä. Tasapainon kanssa mietin, että onko vain jännitystä vaiko pitkän käytön seurausta. Tuo muistihomma nyt ehkä eniten puistattaa. Veriarvoja on joskus 3 vuotta sitten viimeksi otettu jonkun muun yhteydessä eikä moittimista silloin ollut. Siinäpä hyvä syys siis jatkaa ennallaan!?
“Ulkona” ei juuri tule käytyä vaan viihdyn hyvin kotona, puolison kanssa kun on sama harrastus, joten selitellä ei tarvitse. Mutta nyt jotenkin alkaa olla oma mitta täynnä (omaa toimintaa siis). Ja kun tämä on yhteinen harrastus, niin mietin nyt miten tästä edettäisiin. Muutaman kerran (ei kovin tosissaan) on yritetty vähentämistä: ei juoda su-to mitään, pe-la ruuan kanssa/sivistyneesti. Lopputuloksena lähinna komediaa, jos toinen ei kipitä kauppaan, niin toinen lähtee ja toinen kannustaa…
Maanantaina vielä oli normipäivä, ainakin se 6 annosta meni, voi olla loraus enemmänkin. Sitten jäin yksin pariksi päivää, vaikka kaapissa on viinipullo ja kylmässä mallaspirtelöitä, niin jotenkin olen motivoinut itseni jättämään ne rauhaan, jo kaksi iltaa peräkkäin. Ei tietysti viisasta edes hankkia kotiin mitään, mutta kun nuo nyt tuossa on, niin en maahankaan kaada. Tavoite on, ei enempää eikä vähempää, kuin arkikäytön lopettaminen ja joskus ihan raitis viikonloppu. Jonkinlainen tunne, että itse päätän milloin. Sinällään kertamäärät on itselleni ok, jos olisi tosiaan vain vkl iltaisin.
Häpeä on tietysti aika voimakas, vaikka olenkin asiasta vitsaillut muutamille tutuille. Helposti kohtaa vähättelyä… niinhän me kaikki… työt ja muut hommat hoituu, niin ei voi olla mitään ongelmaa jne.
Tälläistä täällä. Eli kaksi arkipäivää onnistuneesti takana, toivottavasti monta sellaista edessäkin!