alkottomat karppaajat

haluaisin tietoa lisää…onko karppaamisesta oikeesti apua myös lopettamisen kanssa? alan nimittäin ähitellen (sorry, kirjain ei toimi) uskoa, että ois olla…

Olen aloittelija karppaamisessa kuin myös alkottomassa elämäntyylissä, kumpaakin takana noin nelisen kuukautta. Minulla ihan selkeästi sokerin syöminen lisää juomahaluja (vieläkin) jos joskus jossain vieraisilla vaikka syö jotain sopimatonta. Yllättäen olen myös huomannut että silmänympärykset turpoavatkin sokerin seurauksena eikä suolan ja alkoholin niinkuin aikaisemmin luulin.

Olen paljon pirteämpi nyt kun alussa, kovaa väsymystä juomisen lopettamisen jälkeen kesti noin 3 kk. Meinasi jo usko loppua vaikka “kokeneemmat” vakuuttelivat että loppuu se voimattomuus aikanaan. Ruoan jälkeen ei ole uninen niin kuin ennen karppausta.

Painokin on pudonnut ja verenpaine laskenut. Kannattaa ehdottomasti kokeilla!

Mulle oli viime keväänä paljon apua!

Karppauksessakin on kyllä se, että se toimii ja antaa parhaan tuloksen ekalla yrityksellä. Jos retkahtelee ja “jojoilee” edestakaisin, tulokset on seuraavilla yrityksillä huonompia ja olokin voi olla huonompi.

Jos vähähiilarista ei ole ikinä kokeillut, suosittelen ehdottomasti kokeilemaan! :smiley:

v-kirjaimen saa myös painamalla vasen ALT-näppäin + 118. Numerot syötetään näppäimistön oikealla puolella olevilla numeronäppäimillä. NumLock:in pitää olla päällä. ALT-näppäimen pitää olla pohjassa samaan aikaan kun numeronäppäimiä painellaan.

^vvv
En edes uskalla kokeilla mitä tapahtuu, jos tuota koettaa.
Räjähtää varmaan koko planeetta.’
mssmmkmkmasdkmoiittukjsdsjnjcnjnnjcnnjascnlsda
w kin on keksastu…toimiiko se. antaa myös arwokkaan wiwahduksen…

Olen paljon lukenut karppauksesta.
Paljon on netissä esimerkiksi puitu onko hyvä juttu vai ei. Mutta Kannel laittaisi all-in (kuten pokerissa sanotaan) sen puolesta, että huomattava osa alkoholisteista jotka koittavat raitistua, niin saavat merkittävää apua, jos alkaisivat karppaamaan tai edes semi-karppaamaan.

Itse en karppaa, koska syön hiilareita aivan liikaa… Mutta pyrin saamaan ne terveellisistä lähteistä.