Alkoton loppuvuosi...

Hei vaan hei,
on näitä tipattomien kausien yrityksiä ja joitain epäonnistumisia ja onnistumisiakin ollut.
Nyt päätin koettaa olla loppuvuoden alkotta…!
Tähän mukaan lähtijöitä?
t. Urz

En lähde mukaan, mutta sen sijaan onnittelen hyvästä päätöksestä ja toivotan menestystä!

Tulin toivottamaan isot tsempit loppuvuodelle! hieno päätös ja nyt vaan päivä kerrallaan kohti tavoitetta.
Onnistut kyllä!

Kiitos. Parempi olo tässä nyt jo. :smiley:

Haluaisin yrittää samaa mutta olen varma etten ehkä pysty, jos pystyy vuoden loppuun olemaan juomatta niin ei sitä sitten enää kannata koskaan enää uudestaan aloittamaankaan.

Moi, mukaan vaan!
t. Urz

Onnea kokemukseen, varmaan on hyvä mieli jos onnistut, ei ehkä noin pitkää aikaa ensimmäiseksi tavoitteeksi ainakaan minä laittaisi,kattoisin kuukausi kerrallaan.

Hienoa Urzi! Oot kyl “kova jätkä”. Miten sulla mennyt?
Itelle tuo on varmaan tässä tilanteessa liian vaativa tavoite.
Pelkät 0 päivätkin kun on hakusassa. Tänään kuitenkin sellainen ja jo voiton puolella kun ollaan illassa. Tsempit

Moi, kiitoksia ja tsemppejä myös teille ja meille kaikille!
Ihan OK on mennyt. Ohjelmaa on ollut. Vähän nyt juominen käynyt mielessä, kun sille tässä on siunaantumassa viikonloppuna “perusteltuja” saumoja, mutta nyt tällä meiningillä, hetki kerrallaan.
Hyvää viikon jatkoa,
t. Urz

Mä voisin vaikka lähteä tähän mukaan :smiley:

Moi Ruusunen, hyvä homma!

Mulla on nyt lähitulevaisuudessa sellaisia luontaisia alkon ottamisen päiviä tullut. Tämä liittyy kesäkuvioihin ja omaan vapaa-aikaan, ja saamiini viesteihin ja kaikkiin kuvioihin. Aloin jo miettimään ja empimään, että pitäisikö ottaa joitain kiintiö-repsahduksia tähän. Tämähän on vähän paskapuhetta, taas kerran. Pahoittelen. Loppuvuosi kun oli se tavoite ja uskon, että sekin on ihan mahdollinen, varsinkin kun homma on päässyt vauhtiin.
En aidosti nyt tiedä, miten tähän suhtaudun. Mikään hirveä hinku juomiseen ei tällä hetkellä ole, mutta se nyt varmaan näiden päivien ja hetkien tullessa voi taas nousta.
Tämä nyt tällaisena vähän häpeilevänä purkuna, en nyt niinkään pyydä lupaa tai kysy päätöksen perään, että miten tässä tehdä.

t. Urz

Moro Urtsi!

Kuulostipa tutulta pohdinnalta. Toisaalta se oma päätös ja syyt siihen on hyvin mielessä, toisaalta vanhat tavat ja houkutukset pyörii mielessä ja se täysi sitoutuminen päätökseen välillä horjuu. Ainakin siis minulle on tullut tällaisia tilanteita aiemmilla vähentämiskerroilla ja kertomasi muistutti minua niistä tilanteista ja fiiliksistä :unamused:

Tuollaisina hetkinä monesti tuli mietittyä, että kuinka muut sitten pystyvät pysymään päätöksissään, vaikka kertovatkin sen olevan välillä vaikeaa. Itellä on nyt meneillään harvinaisen hyvä vähentämisputki/fiilis. Olen miettinyt, että miksi tämä nyt muka sujuu näin hyvin ja päätös on ja pysyy (ainakin siis nyt on se fiilis, vaikka voihan se vielä muuttuakkin). Mulle ehkä se isoin asia oli saada tehtyä hyvä ns pohjapäätös yhdessä miehen kanssa. Että ainakin siitä pidetään loppuvuosi kiinni. Se oli sellainen yhteinen sopimus ja tavoite, joka on selkeä ja toteutettavissa. Ja kun sen päätöksen jälkeen tuli onnistumisen kokemuksia, niin tämä 4 viikon täys juomattomuus, eli hetkellinen tiukempi linja, ei tuntunut niin vaikealta. Varsinkin kun nyt myös tiedän, mitä sen jälkeen: voin joko jatkaa tipatonta senkin jälkeen tai jatkaa loppu vuoden päätöksen mukaisessa vähentelyssä.

En tiedä avautuuko tämä tilanne tai ajatuskuvio muille, mutta mulle se on tuonut selkeät raamit ja sitä myöten myös tietynlaisen rauhallisuuden asian kanssa. Toivottavasti sinäkin saat ajatuksesi selvitettyä ja sellainen turha ja itseä kuluttava asioiden pyörittely ja jossittelu jää vähemmälle. Tsemppiä kovasti!

Olet onnekas, kun sinulla on tukea saman katon alla :smiley: ! terveisin kateellinen sinkkutörppö

Urtsi, päätöksesi on tosi hieno! Kun luin sen ajattelin heti, että “vau, siinä muuttuu jo elämä”. Toivon, että et nyt anna periksi. Loppuvuosi on joka tapauksessa niin pitkä aika, että noita alkollisia tilanteita tulee monia. Jos aiot olla ilman alkoa niin siihen on vaan asennoiduttava, että samalla mallilla vedät läpi kaikki pippalotkin. Pystyt kyllä siihen ja varmaan sitä oikeasti haluatkin kun tällaisen mahtavan päätöksen teit.

Isot tsempit sulle!

Se on onni silloin kun se sujuu ja molemmilla on sama tavoite :smiley: Silloin kun ollaankin eri mieltä ja on eri tavoitteet, niin myös haasteet tuplaantuu :open_mouth: :laughing:

Huomenta,
kiitos kaikista tsempeistä ja välittävistä kommenteista sekä viisaista sanoista.
Eilen päätin ottaa, tai paremmin sanottuna, annoin itseni ottaa. Vatvomista oli. Mutta tuo on tosiaan kuvaavaa, että annoin sen tapahtua.
Vähän välillä nolottavaa, kun katkaisin näin itse juhlallisesti aloittamani ketjun. Kyllä se vähän mietitytti sekin, mutta moraalinen kuntoni on kaiketi aika heikko tai mieli on aika herkkäliikkeinen. Ja tapa on aika vahva.
Mutta tästä jatkan nyt loppuvuoteen sitten vaikka poikkeuksin ottaen. Koetan pitää välillä pidempiä breikkejä. Katsotaan, miten kehittyy. Ja ehkä Ruusunen ainakin voit viedä lipun maaliin asti, tsemppiä sulle ja muille tähän loppuvuoden alkottomuuteen!
t. Urtsi

Ja tästä taas tämä projekti käyntiin.
t. Urz

Hienoa Urtsi! Voisin tulla mukaan ainakin syksyksi, muutamaksi kuukaudeksi. Sen verran kostea kesä oli että ehti tulla nyt totaalinen kyllästyminen alkoholiin. :unamused: