Alkoholiton elämä

Pikkasen taustoja. Olen ryypännyt murrosiästä lähtien. Nyt ikä on 48. Avioliiton ilmeisesti hajotin 25 vuoden jälkeen alkoon. Ero oli kova paikka ja aika työstä tuli oltua paljo pois.minkä takia? No olut, viski gini vei naista ku märkää rättiä. Jäin pitkälle saikulle ja työpaikka meni sen siliäntien. No tunnustinko olevani alkoholisti? no en. Ravasin terapiassa asiasta oli aina puhetta, mutta tyypillisesti allkoholisteille kiistin ja vähättelin. Mutta nyt vapun ja juhannuksen jälkeen kun holtti katos lopullisesti, niin oli otettava lusikka kauniiseen käteen ja tunnustaa olevansa alkoholisti. Nyt sitten on viis päivää mennyt raittiina. Hirvittävä olo, käytössä on mieliala lääkkeitä, jonka avulla taiteilen päivästä toiseen . Aloitin eilen naltrexon . Et näillä mennään

Terve Viipukka ja voimia sulle kestää!
Olotila on varmaankin suorastaan fantastinen. Ei siihen muu auta kun itsensä hoitaminen ja hemmottelu! Vaikka ei sekään välttämättä luonnistu alkuun niin yritä ainakin. Terveisin raitistunut alkoholistinainen

Tervetuloa Me Lopettajat- ketjuun viettämään aloittamasi ketjun mukaista Alkoholitonta elämää. Toipumisen alussa lääkitys on usein perusteltua. Näillä mennään. Silmään kuitenkin pistää: aloitin naltrexonin! Mikset Antabusta? Aiotko huijata itseäsi heti aluksi?

Ei ole tarkoitus pettää itseäni ryyppäämään naltrexon kanssa. Se on ollut näinä päivinä hyvä kainalosauva. Antabuksen kanssa tuli leikittyä aika rajusti. Niin katsottiin lekurin kanssa tämä toimivammaksi. Toistaiseksi on pienet siekkarit. Mut muuten ok.

Ok! Hyvä, että olet ottanut ammattiapua mukaan taipaleellesi. Lääkitys auttaa alkuun ilman muuta. Tämä palsta toimii ainakin aluksi hyvänä vertaistukipaikkana. Täältä löytyy kokemuksia, joita voi ottaa itselleen käyttöön, että ei ihan kaikkea jokaisen tarvitse omakohtaisesti kokeilla. Kyllä se siekkari/ viekkari -oireyhtymä ajastaan helpottaa. Ei taida kauniit sanat paljon lohduttaa, mutta niihin kun ei voi sen enempää auttaakaan. Sanoisin tämän palstan kokemuksena ja omanakin kokemuksenani, että päivä päivältä helpottaa kuitenkin. Voimia!

Juu toivossa tässä elellää. Ruoka ei maita vishy veden avulla olen sinnitelly
Mut tää tärinä ja levottomuus on hanurista

Toistaiseksi tää raitiselämä on ollut kamalaa. Päässä on käynyt monta kertaa ajatus että krapula olis melkein helpompaa. Mutta kun jaksaa ajatella et väittämä on täysin mahdoton, niin jaksaa taistella päivästä tai itseasiassa illasta eteen päin

Heippa kaikille. Toi alku on aina vaikea kun on fyysinen sekä henkinen riippuvuus, ajan myötä kuitenkin helpottaa. Mulla olis ensi kuussa tullut vuosi täyteen raittiina mutta piti tossa keväällä testa kykenenkö normaaliin juomiseen ja vastaus on että en todellakaan, meni siinä viisi viikkoa kännissä joka päivä. Olen pelkällä omalla päätöksellä ollut juomatta mutta kyllä toi AA on yhtenä vaihtoehtona jos vaan kehtaisin sinne mennä kun tämä on kuitenkin loppu elämän projekti.

Koita nyt Viipukka vaan pitää kiinni tosta raittiudesta vaikka kyllä olis kiva istua välillä terassilla juomassa kaljaa näin kesäaikaan. Ja ehdottomasti kannattaa harkita ulkopuolista apua kun välillä piru nostaa päätään ja alkoa tekee mieli ihan tajuttomasti eikä repsahdus ole kaukana.

Kiitos kiitos tsempaukses. Mul on jatkuva keskustelu hoito, viikon päästä olis palaveriin paikka

Niinhän se ensimmäisten raittiiden päivien aikana on, kun vierotusoireet painaa päälle ja mieli on maassa. Mutta kun ensimmäisistä päivistä ja viekkareista selviää yli, pääsee pikkuhiljaa kotiuttamaan raittiudesta saatavia voittoja. Siitä ainakin minulla vasta alkoikin todella kertyä motivaatiota raitistumiseen.

Voimia!

Tosi hyvä juttu ja varmaan osaltaa tsemppaa sinua pysymään kuivilla. Mulla elokuussa keskustelu jossa mua yritetään laittaa johonkin alkoon liittyvään ryhmään/keskusteluun, en ihan tarkkaa muista mistä oli kyse mutta kohtahan se selviää. Toistaiseksi pystyn kuitenkin olemaan ilman omalla päätöksellä mutta kai toi vertaistuki olis paikallaan välillä. Täytyy nyt kattoa mitä ne mulle tarjoaa. Ei noi keskustelut kuitenkaan peliä ratkaise vaan oma päätös pysyä kuivilla.

Ny on menny jo paremmin. Tosin oli tuskaa käydä lidlisss ostamassa vettä. Siel on nii paljo sitä alkomaholia. Mut siitä selvittiin, ei edes alkoholitonta olutta. Mä katson sen johtavan uudestaan kierteeseen, josta mä pyristelen irti.

Niin ja toinen juttu on se ku kattelee töllöö, niin joka ikisessä ohjelmassa juodaan viiniä shampusta olutta. Hmmm nyt ko sen vasta huomaa?

Soittelin tuossa äsken lekurin kanssa. Oli ihmeissään tästä mun ryypyputkesta. No kyl se kuulostaa aika paljolta , mut asia ny onnäin. Käski mennä päivystykseen jos olp ei tokene. Mut perjantaina meil on sitte treffit tän lekurin kanssa. Pikkasen arveluttaa ku on niii nuori.

Mulla on jääkaapissa kolme Jack Daniels colaa, pitäis varmaan kaataa pois tai lahjoittaa jollekkin. Aivan liian helppoa aloittaa dokaaminen kun kaapista löytyy aloituspakkaus. Kyllä sitä alkoa näkyy joka puolella pitää vaan tottua katselemaan, ajan myötä ei enää kiinitä huomioita noihin virikkeisiin.

Käytitkö antabusta ja sitten dokasit, taitaa olla aika vaarallista leikkiä? Mullekin niitä A-klinikalla tarjottiin mutta en huolinut kun mulla on sellanen päähänpinttymä että laastari ei tätä alkoholismia paranna vaan oma päätös pysyä raittiina. Tai siis ilman alkoa kun tulee välillä vedettyä Tramalia vähän enemmän kuin lääkäri määrää mutta sallin sen itselleni silloin tällöin kun pitää toi pääkoppa välillä saada sekaisin jollain konstilla ja noista pääsen aina pienillä vierotusoireilla eroon. Toivotaan että sinulla synkkaa ton lääkärin kanssa niin sitten siitä voi olla hyötyäkin sinulle. Ja edelleen tsemppiä urakkaan.

Juu ryypännyt olen antabuksen kanssa. Siinä tulee suunnitelluksi koko elämän ryyppäämisen ympärille.

En mä muuta osaa sanoa kuin koita kestää korkki kiinni!

Kyllä ny on tahto päällä

Kaikkia oletus arvojen Vastaisesti mulla on loistava olo
:smiley:

Lääkärin vastaanotto oli. Ihan hyvä jutteluhetki oli. Ja tuli tunnustettua et on pikkasen narrannu täs alkoholi hommassa. Määrät ovat isompia mitä oon kertonut.