Alkoholitesterit

Tämä juoppo osti itselleen lelun. :stuck_out_tongue:

Anttilan loppuunmyynnissä nimittäin tarttui silmään tuollainen vempain jonka tuoteselosteessa lukee digitaalinen alkoholitesteri, tiedä sitten että miten eroaa perinteisestä alkometristä.

Onko muilla kokemusta näistä omakäyttöisistä kännimittareista ja kuinka luotettavia ne ovat?

Minä olen erittäin pettynyt tähänastiseen tulostasoon, en nimittäin ole saanut edes yhtä promillea rikki. :blush:

Juon taas kuin sieni, jonka päälle puhkun ja puhisen, mutta ei se keppi vaan lennä tuota pidemmälle, joten arvokisojen A-raja jää kauas. :confused:

Kysymys siis kuuluu, että onko tuotteeni viallinen, käytänkö sitä jotenkin virheellisesti vai onko supermaksani niin tehokas että minun pitäisi juoda saavillinen viinaa päästääkseni kunnon känniin. :open_mouth:

Aiemmin tuli noita mittareita hommailtua. Seuraavassa omat kokemukseni:

  • Halpismittarit näyttävät yleensä jonkin aikaa suuntaa antavasti, kunnes luotto häviää kokonaan (tyyliin 5 annosta tunnin sisään ja mittari näyttää nollaa)

  • Halvoissa mittareissa oleva polttokenno vaurioituu nopeasti, jos puhallat alle 20 minuuttia viimeisimmästä huikastasi

  • alle 400€ mittarit ovat käytännössä leluja. Kalliimmatkin on kalibroitava säännöllisesti. Ajokuntoa ei missään nimessä tule katsastaa millään Tokmannin 39€ mittarilla. Eräs poliisi sanoi kerran, että harva se ratsia jää kiinni joku, joka perustelee ajokuntoaan oman mittarin tulokseen

Halpa paska se on, siitä tuo johtuu. Nytpä siis selvisi se, että hukkaan heitit rahasi. Saattaa toki olla myös, ettet osaa käyttää leluasi, mutta epäilen, että kyse on siitä, mitä otto tuossa sanoikin, että moisista lelualkometreistä ei ole mihinkään. Kenelläkään ei ole sellaista supermaksaa, että se estäisi promilleiden nousun :wink: , ts. kyllä ne promillet kaikilla nousevat juodun alkoholimäärän mukaan, vaikkakin enemmän treenanneet vaikuttavatkin(omasta ja myös muiden mielestä) usein melko selviltä niin kovissa promilleissa, että ns. tavis olisi maannut jo kauan tajuttomana ja näin ollen kestävät promillejen nousua hurjiinkin lukemiin hengissä ja vieläpä täysin tajuissaan :mrgreen: .

Kopioin Positiivista tänään -ketjusta, kun huomasin vasta nyt tämän ketjun:

Mulla on ollut noita parikin ja ollaan joskus frendien kanssa leikitty niillä dokatessa. Puhallettiin pitkin iltaa siihen, mut ne mun mittarit ei kumpikaan näyttäneet yli 1,2 promillen. Myöhemmin olen kuullut, että noi on niin epäluotettavia vehkeitä, ettei niihin voi luottaa esim. sen suhteen, voiko ajaa autoa vai ei. Jos näyttäisivät useampaan promilleen asti, niin olisihan se hauskaa joskus juodessa puhallella ja katsoa, mihin promilleihin päätyy :smiley:

Noissa halvemmissa testereissä on muistaakseni niin, että pitää odottaa vartti alkoholia juotuaan ennen kuin puhaltaa siihen mittariin. Ja ovat ihan leluja, niin kuin aiemmin jo mainittiinkin. Jopa 100€ maksavat laitteet antavat nekin vain osviittaa tilanteesta.

Yhdellä kaverillani on ihan kunnon alkometri, dräger merkkinen, joka oli hänen isällään ollu työ-käytössä.( ei poliisina vaan päihdetyöntekijänä) mut senkin mittarin tarkkuudessa saattaa tulla iän myötä jopa 0,4promillen heittoja :open_mouth:
Eli ei ne hirmuisen luotettavia ole, ainakaan jos omaa ajokuntoaan yrittää saada tarkistettua…
Mittari näyttää 0,4 ja lähdet ajelee, ja pyyhkäiset ratsiaan jossa poliisi laittaa eri mittarin suuhun, lopputulos huonolla tuurilla melkein “törkeä rattis” 0,8 promillea… :blush:
Ei paljon naurattas enää siinä vaiheessa…

Kait noissa on/olis tärkeää se kalibrointi säännöllisesti, et saadaan just se iän ja käytön tuoma heittely sillä tarkistettua.

Tuotteesi on kusetusta ja sutta sekä sekundaa. Voit heittää suoraan roskakoriin ja yrittää oppia jotakin :smiley: Nekin hilut olisi voinut laittaa mieluummin vaikka siihen pakastinkylmään votkaan :mrgreen:

Jos itse tarvitsisin kyseistä kapistusta tarpeeseen tai leikkikaluksi niin hankkisin samantyyppisen vempeleen mitä on Suomen poliisilla, pelastushenkilöstöllä ja ambulanssijengillä jne…

Dräger Alcotest 6820 alkometri
Maksaahan se tietysti 800-900e mutta hyvää ei saa halvalla ja kalibrointikin tietysti täytyy joskus tehdä… Mutta mitä ihmettä tekee promillemittarilla joka näyttää väärin? Ei yhtään mitään… Tuohonkaan vehkeeseen ei muuten kannata puhaltaa heti sen votkahuikan jälkeen koska sillon se mittaa niitä etanolihuuruja ei veren mahdollista oikeata promillelukemaa.

^^ Mä ymmärsin, että Korkkis tahtoi vain huvikseen mittailla promilleitaan, kun pitäähän siihen rakkaaseen harrastukseen vähän uusia ulottuvuuksia saada, ettei se aivan tylsäksi ala käydä :mrgreen: . Vaikka nuo vehkeet toimisivatkin, niin jos ne näyttävät promillet vain 1,2:n saakka, niin mitä hemmettiä sillä mittarilla kuitenkaan tekee, jos tarkoituksena on selvittää, kuinka kova juoppo on :confused: .

Korkkis: Jos tahdot uutta puuhaa sen puuduttavan kalsarikännäämisesi piristykseksi, niin ala ravata poliisilaitoksella tai terveysasemalla hönkimässä niiden toimiviin alkometreihin. Siinä saat liikuntaa ja sosiaalisia kontaktejakin :wink: :stuck_out_tongue:

Omani ostin alkosta ja melko tarkka on, naapurissa asui poliisi ja verrattiin tuloksia. Mun oma näytti hivenen liikaa ja kerran vuodessa se pitää kalibroida, siis luotan lukemiin.

Kävi kyllä harvinaisen selväksi, että leluni tulokset ovat reilusti alakanttiin.

Antaa tämä vehje silti ihan johdonmukaisia tuloksia, pitää vaan kertoa ne ainakin kolmella. :confused:

Meillä oli joskus joku tyyliin Anttilan alkometri ja kyllä se mittas ainakin jonnekin 2,5 promilleen asti jos nyt tarkkaan muistan tai kovempaa humalatilaa ei saavutettu :unamused: . Kun mies puhals kerran 0,4 ja ajettiin himaan oli matkalla ratsia. Oltiin siinä paskat housuissa, mutta poliisi toivotti hyvää matkaa. Muutenkin käsittääkseni ne näyttävät juuri sen takia ennemmin yläkanttiin kun alakanttiin, etteivät ihmiset hyppäis heti rattiin kun alkometri antaa luvan.

Kyllähän noi nyt on suuntaa antavia.

Onhan toi nyt silti täysin järjetöntä ehdottaa jotain 1000 euron “lelua” ostaa, jos ihminen nyt haluaa vain huvikseen mittailla verensä alkoholipitoisuutta. :unamused:

Mulla henk.koht. ennätys noissa promilleissa on 4,4 eli tajuttomana polille haettu puoliltapäivin. Seuraavana aamuna töihin pienessä pohnässä. Aah sitä ahdistusta, vapinaa ja vainoharhaa. Ihan tulee tippa silmään kun näitä sankaritekoja tulee näin välistä muisteltua.

Kyllä sun pitää treenata, ja nimenomaan niitä teräviä tyhjään mahaan. Kiskaiset ensin 0,5 litraa väkevää, odottelet 12 tuntia ja sitten taas sama setti. Jos vielä kolmantena aamuna saa miehen puheesta mitään selvää, voipi olla ennätys höllässä! :wink:

Näistä Narkkiksen muisteloista tuli itselleni mieleen vajaan kymmenen vuoden takaa kesäaamut eräältä pienehköltä paikkakunnalta. Voi sitä reilu 25asteen kuumuutta, pelkotiloja, kauhua, käsien tärinää, hikoilua, paranoiaa, ahdistusta ja putken pituutta. Pyörällä (jos sitä ylipäätään uskalsi ajaa) vaan heti herätessä lähibaariin ottaan parit nopeat batterikossut (ja ehkä yksi sillileipä jos sen vain suinkin sai alas) ja siitä alkon kautta idyllisesti puistonpenkille muiden hieman vanhempien tosijuoppojen kanssa parantaan krapulaa ja maailmaa… Tyypillisesti tuossa kohtaa ostin muuten ison finlandia-votkan, aperita-pullon ja pari breezeriä janoon…

Unohtumattomia kesäpäiviä katsoa kun yksi kusee allensa, toinen muistelee tippalinssissä kuollutta vaimoaan (vaikka puheet menee ristiin ja taitaa totuus olla, että akka on lempannut), kolmas kramppaa, neljäs rämpyttää landolaansa ja pitäs se ambulanssikin vissiin soittaa paikalle :mrgreen:

Harmi kun ei voi palata enään edes hetkellisesti noihin “romanttisiin” tunnelmiin. Mielestäni sellaisessa aidossa rappiossakin on oma viehätyksensä… Siinä ikäänkuin aika pysähtyy ja mieli vapautuu sekä “vastuun raskas taakka” vedetään viemäristä alas kun annetaan mennä vaan :smiling_imp: Tossa tilanteessa alkaa ne irwinin biisitkin koliseen ihan eri kulmasta…

Irwin Goodman - Viimeinen laulu
youtube.com/watch?v=zT6WVR8r1ro

Irwin Goodman - Tumma virta
youtube.com/watch?v=O6ATGpKS8nw

Kävin tosiaan siellä arvauskeskuksessa puhkumassa ja puhisemassa. :stuck_out_tongue:

Leluni näytti nollaa, mutta paikallinen laite iski tiskiin 0,13. :open_mouth:

On tässä vehjeessä kahden vuoden takuu, mutta tokkopa näin kovaa juoppoa uskalleta testiin ottaa. :smiling_imp:

No takuulla voisin sanoa, ettet siitä rahojasi takaisin saa, koska käsittääkseni siellä lukee ohjeissa että lukemat ovat suuntaa antavia. Myös ajokunnossa olisit tuossa tilanteessa joka tapauksessa ollut.

Lopeta hitsaus ja ala ryypätä :wink: . No, vitsi, vitsi, mutta ihan totta puhuen, eikö tuossa ole se mahdollisuus siirtyä hetkeksi sinne “rappioromantiikan” pariin ja päästä sieltä sitten taas oikealla lääkityksellä pois, kun homma alkaa käydä liian rankaksi? En tarkoita, että sun pitäisi alkaa asioitasi moisella sekoilulla sotkea, mutta mietin tätä omasta juopon näkökulmastani. Meinaan, että minähän en, ainakaan vielä, tahdo lopettaa ryyppäämistä, mutta totta kai haaveilen siitä tyypillisestä jutusta, että voisin halutessani harjoittaa rakasta harrastustani ilman sen ikäviä lieveilmiöitä tai ainakin niin, että saisin ne lieveilmiöt mahdollisimman pienessä mittakaavassa :mrgreen: . Kannabis ei ole se mun juttuni, mutta olisihan se vallan vinhaa, jos voisin ryhtyä juopoksi silloin, kun mua huvittaa ja sitten pistää koko homman jäihin vaikka kuinka pitkäksi aikaa, kun ns. sivuvaikutuksia alkaa tulla :mrgreen: . No, onhan mulla mun rakkaat ryynini, jotka toki toimivat mainiosti siihen, että saan putken katki ilman pahempia liskoja sun muita kauhukramppailuita, mutta kuten sinäkin tiedät, niin ryyneissä on se oma, varsin pirullinen kääntöpuolensa, eivätkä ne lopulta alkoholin himoa mihinkään vie, vaan juuri helpottavat ryyppäämistä, kun tietää, etteivät sen jälkiolot ole kuolemaksi, kunhan lääkityksen saa kohdilleen :unamused: .

Tällaista höpöhöpöä vain pohdin, kun alkoi taas janottaa yösydännä :unamused: .

Mitäs se mode muuten siirtelee tätä ketjua osiosta toiseen ihan miten sattuu? No, enpä minä ole aina ennenkään moden aivoituksia täysin ymmärtänyt :unamused: .

Tottakai minulla on tämä mahdollisuus mennä myös sinne “rappioromantiikan” puolelle mutta ongelma on nimenomaan siinä, että nyt tiedän miten pääsen pois sieltä, aikaisemmin en tiennyt (koska en ymmärtänyt hatsin potentiaalia juuri minulle). Ei aitoa rappiota voi kokea jos tietää kaiken olevan feikkiä… You know?

Eli jos nyt heitän kukkapurkit roskiin ja alan juopottelemaan niin ei siinä vaan ole enään samaa tunnelmaa/fiilistä. Sitäpaitsi pelkän etanolin avulla minusta tulee totaalinen seinähullu kun taas hatsi+etanolicombolla olen täysin normaali eikä omatuntoni edes anna minun juoda 4-5annosta enempää jos nyt ylipäätään tälläistä itsensä myrkyttämistä harrastaisin. Etanolin vaikutukset ovat hyvin epäkiinnostavia/epätyydyttäviä terveenä kun taas masentuneena se on ehkä maailmankaikkeuden parasta taikajuomaa koska se erityisesti manifestoi jollain tietyllä tavalla sitä tyhjää oloa :mrgreen:

Minä en edes tiedä miten varsinainen alkoholinhimo voitetaan koska minä voitin sen sen vuoksi, että mystisesti hamppu juuri minulta vie kaiken päihtymisen halun pois, tuo järjen kupoliin ja parantaa väliaikaisesti vakavan masennukseni täydellisesti. Erikoislääkärinikin mukaan erittäin harvinaista menoa ja mies on sentäs muutaman hampparin, juopon, pillerivillen ja masentuneen tavannut :sunglasses: 99%:tia kuulemma tapauksista on aivan päinvastoin… Mielenkiintoista tässä olisi vielä selvittää että miksi hitossa asia on näin vai onko kyseessä jokin geneettinen erikoishommeli…

Meidän kahden juopon ero on siinä, että sinä haaveilet voivasi juoda ilman haittoja oman kontrollin mukaan (tuttuja haaveita muuten menneisyydestä…) kun taas minä haaveilen voivani juoda niiden haittojen kanssa ilman “apureita” ja ilman kontrollia ihan niinkuin aikaisemminkin. Nähdäkseni tässä asiassa juuri sinulla on kuitenkin asiat paremmin koska sinä sentäs voit toteuttaa itseäsi ja juoda sen kupolin täyteen kun haluat, minulta se ei niin vaan enään onnistukkaan vaan “pitää” elää ihmisiksi (toisaalta alkoholismihan on sairaus joten potilashan ei ryyppää holtittomasti täysin omasta halustaan).
Sinulta taas valitettavasti mahdollisesti puuttuu kyky lopettaa koko touhu jossain vaiheessa haitoista huolimatta joka on sinällään hieman kuumottavaa varsinkin kun kyseinen kemikaali kykenee kiduttamaan ihmisiä kohtuu kovaa kuten hyvin tiedetään :smiling_imp: Tietysti nyt ensin pitäisi tulla se oma halu lopettamiseen jos nyt ylipäätään sellaista edes pohtii… Tosijuopolle sitä omaa halua ei vaan aina koskaan tule vaikka tapahtuisi mitä… Itse ainakin olisin jo haudassa enkä olisi saanut koskaan korkkia kiinni ilman apua koska en yksinkertaisesti välittänyt hittojakaan itsestäni tai maailmasta ylipäätään enkä nähnyt tarkoitusta missään. Heti kun alkoi välittää ja huomasin olevani “taikamaassa” niin kummasti jäi etanoli, rööki, pillerit ja roskaruoka sivuun… Ei tarvinnut edes tehdä mitään tahdonvoiman alaisia temppuja vaan piti vain kestää reflat.

Olen kuin se lyhtykrotti siellä kilometrien syvyyksissä hamppu “valonani” naaman edessä mutta en ota edes happea kiduksillani vaan ilmeisesti jollain merkillisellä tavalla olen symbioosissa niiden kannabinoidien kanssa :mrgreen:

Erikoinen tuo Dräger Suomen huollon asiakaspalvelu… Kun sinne soittaa ja yrittää asiaansa kertoa, vastaa puheluun hyvin töykeä asiakaspalvelija, jolla ei ole kiinnostusta edes kuunnella soittajan asiaa… Lopulta lyödään soittajalle luuri korvaan. Hyvää asiakaspalvelua?