tarina oli fiktiivinen
n
Ja vaikka onnistuisitkin unohtamaan vihantunteet menneistä teoista, niin entä se huoli tulevista, ja siitä ettet koskaan tiedä miten päin olla?
Tsemppiä sulle, Minefield. Tuo kirvesjuttu nosti hiukset pystyyn. Oletko saanut mistään apua, viisasta juttuseuraa? Turvakodista, naistenlinjasta, terveyskeskuksesta… Ainakin tarvitsisit tukea itsellesi.
Hyvä Minifield,
elämäsi ei kuulosta ihmisarvoiselta elämältä. Anna itsellesi arvoa. Narsisti ja alkoholisti saa manipuloitua läheisensä ja saa vietyä heiltä itsetunnon. Epänormaalit asiat normalisoituvat. Kuvaamasi tapahtumat eivät kuulu parisuhteeseen. Käytä järkeäsi ja elä kuuntele nyt tunteitasi. Unohda hetkeksi rakkauden tunteet ja mieti omaa ja lapsesi turvallisuutta ja tulevaisuutta. Hae kiireesti apua. Jos pääset avun piiriin kuten turvakotiin voit miettiä asioitasi etäämmältä ilman uhkaa. Sinä ja lapsesi ansaitsette normaalin ehjän elämän johon kuuluu parantuminen. Sinun tunteesi ovat hyviä ja kauniita mutta niitten kohde ei välttämättä ole sitä. Kun on tilaa parantua ja eheytyä löydät halutessasi vielä jonkun joka ansaitsee kaikki kauniit tunteet. Sinun ei tarvitse kestää mitä vain.
Haluan vielä kirjoittaa sulle. Ymmärrän tosi hyvin nuo lämpimät tunteesi Repeä kohtaan, kaikesta huolimattahan hän kuuluu laumaasi. Ja laumaeläimiähän me ihmiset ollaan, tarvitaan toisiamme. Ymmärsin, että muihin ihmisiin et paljoa pidäkään yhteyttä?
Olen kuitenkin huolissani sinusta. Olet jatkuvassa hengenvaarassa. Ei tuota Repelle tee yksin alkoholi, vaan sairastunut mieli. Olet aivan oikeassa siinä, ettet ansaitse tuollaista kohtelua. Tarvitsisit ulkopuolista tukea päästäksesi turvaan. Ja rakkautta ja ystävyyttähän sinä ansaitsisit, niinkuin me kaikki.
Etkö voisi lähteä turvakotiin? Lähdet vaan, niin ettei toinen edes huomaa. Jos pelkäät, että turvakotiin lähtö rikkoo välisi Repeen peruuttamattomasti, niin jätä vaikka viesti Repelle, että eräs ystäväsi/kaukainen sukulaisesi/joku tarvitsi apuasi ja lähdit sinne tms? Haluaisin, että saisit hengähtää rauhassa ja saisit tukea. Sitä paitsi olen varma, että saatuasi tilanteeseen välimatkaa huomaat kuinka uupunut olet, ja silloin tulet tarvitsemaan lapsenhoitoapua. Menisit ja pyytäisit auttamaan sinua ja lastasi lähtemään tuosta ja tukemaan sinua oman elämän alkuun ja sydänsurujen yli.
Olen ihan varma, että pääset jaloillesi ja varmaan pystyt antamaan lapsellesi hyvät puitteet elää lapsuuttaan - mutta et tuon miehen kanssa. Olet nuori kaunis nainen, elämä edessä. Ja arvaa mitä: On etuoikeus saada elää äitiys jo nuorena, silloinhan olet nuori vielä silloinkin, kun lapsi on jo itsenäisempi ja varttuu aikuiseksi. Trust me, juuri tuosta olen itse ollut elämässäni kiitollinen. Sulla on hyvää elämää vielä paljon edessäsi
Kaikkea hyvää sinne ja minä ainakin seurailen jos kirjoittelet tänne kuulumisiasi
Kiitos viesteistä lämmitti mieltä Ja miehellä on ollut raittiita kausia mutta niidenkin aikana tuntuu että ollaan kaukana toisistaan elän elämää miehen kanssa jota en enää pysty rakastamaan tavallisesti eikä tunnu enää jälkeenpäin katsottuna järkevältä olla tämän miehen kanssa, aivan sairaita tekoja ja olen elänyt pelossa. Mua pitää pieni rakad vauva tuon miehen kanssa. Näen miehen silmistä että hän rakastaa vauvaa ja haluaa osallistua vauvan elämään. Mutta noiden kertomieni asioiden välillä on ollut hyviä kausia mutta oli pakko kirjottaa pahat tapahtumat pötkössä kun en ennen ole noista puhunut. Minulla on iso perhe ja asuuvat lähellä ja nykytilanteessa pidän yhteyttä kaikkiin enkä enää ole miehessä kiinni vaan nyt yritän päästä johonkin ratkaisuun. Kuka haluaa elää peläten toisen ratkeamista? Kuka haluaa edes elää alkoholistin kanssa koska mieheni on narsisti hän ei nää itsessään vikaa vaan mussa samoin hänen läheiset ovat minun kimpussa vaikka minä ja vauva ollaan ne jotka kärsii mietin tuotakin että minkälainen sukukin käy heikon päälle ei meillä ole tulevaisuutta . mutta yhteinen lapsi on kuitenkin. Kunhan on aikaa niin kerron juurta jaksain kaiken tähän ketjuun nyt pitää pientä nuhanenää hoitaa !
j
j
viesti poistettu.
Ehkä oma suku, ystävät ja tuttavat ei ole sen parempi kuin tämä mieskään?
Pidätkö pilkkanasi täällä kirjoittelevia ihmisiä, joilla on todella ollut ja on vaikeaa? Mietin kyllä, voiko tämä olla totta, huomasin epäjohdonmukaisuuden ja huonon suomen. Se oli siis fiktiivinen. Ääliömäistä. :mrgreen:
Tsemppiä sulle Miina Kenttä. Erityisesti, jos tarinoit tänne lööperiä, koska se kertoo, että sulla on ongelmia. Taidat tietää sen itsekin.
Luulen, että tämän tarinan kirjoittajina oli useampia henkilöitä. Sen huomasi kielellisestä asusta. Ensimmäinen kirjoitus oli asultaan hyvä, pilkut ja pisteet ja kappalejaot ok. Sitten seurasia kirjoituksia, jotka olivat yhtä ainoata pötköä. Olisiko ollut joku tyttöporukka?