Pakko purkautua tänne hieman, en tiedä miksi, en ole koskaan kuullutkaan koko sivustosta. Löysin tämän äskettäin ja luettuani tarinoitanne tuli tunne että pakko on jotain kertoa.
Useimmilla käyttäjistä tuntuu olevan se tilanne, että kumppani on alkoholisti. Minun tilanteeni on hieman erilainen. Eli siis, perheeni asuu eripaikkakunnalla kuin minä. Äitini veli on 40-vuotias alkoholisti. Mies on täysin toivoton tapaus. Perheeltä kuoli äiti kun tämä alkoholisti oli 8-vuotias ja isä jäi hoitamaan poikaa yksin. Tämä isä, siis pappani, on maailman huomaavaisin, kiltein ja hienoin ihminen. Ongelmana on se, että tämä oli vain liian kiltti. Antoi kaiken mitä poika haluisi eikä osannut kieltää mitään. Poika sai mennä minne huvitti, ja tehdä mitä huvitti. En tiedä tarkalleen milloin normaalista “pahasta pojasta” on tullut alkoholisti. Sen on täytynyt tapahtua joskus kun alkkis on ollut jotain 20. Sen tiedän ettei alkoholi ole koskaan sopinut miehelle.
Äitini ja pappani elämä on ollut noin 10 vuotta yhtä helvettiä tämän alkoholistin takia. Äiti stressaa jatkuvasti ja huolehtii ja antaa rahaa veljelleen, samaa tekee pappa. He molemmat paapovat tätä aikuista miestä pilalle. Jos tämä alkoholisti soittaa vanhalle isälleen, hei mulla on tupakat loppu, tämä juoksee kuin partiopoika kiikuttamaan pojalleen tupakkaa. Miestä on käytetty joka hoidossa mitä löytyy. Kaikki lääkkeet on kokeiltu ja tukiasunnot ja hoitolaitokset kammettu läpi. Tuloksetta. Kierre on aina sama, mies on korkeintaan kuukauden toipumassa juomisestaan ja vaatii että hänelle hommataan oma kämppä koska täällä on paskaa. Heti päästyään omaan asuntoon ei mene päivääkään niin juominen alkaa. Tätä kestää jotakin päiviä tai viikkoja kunnes mies menee niin huonoon kuntoon että loukkaa itseään niin että viedään taas sairaalan kautta katkolle. Ja homma alkaa alusta.
Nyt mies on löytänyt naisen itselleen. Itseään vanhemman naisen, (nainen 50v alkkis 40v) Nainen on hoitajana päihdeklinikalla. Epäilen vahvasti että kyseinen nainen on piiloalkoholisti. He muuttivat samantien yhteiseen asuntoon ja nyt kun mies on päässyt ulos vahtivien silmien alta salajuopottelu alkaa taas kun nainen on töissä.
Minua ei voisi vähempää kiinnostaa enää mitä tälle enolle tapahtuu. Hän on murheenkryyni ja olisi kuulunut kuolla pois jo kauan sitten. Mutta hän pilaa uuden naisensa kanssa hyvin tehokkaasti perheeni elämän. Isälläni on oma pieni yritys. Nyt tämä ihana pariskunta LOISII kaiken mitä meillä on. He tulevat taloon kun muut ovat poissa ja vievät ruuat. He käyttävät isäni työkaluja ja tavaroita auton korjuuseen. Heille pitää jatkuvasti olla antamassa rahaa, korjaamassa, viemässä ja tekemässä kaikkea. Esimerkiksi jos auto hajoaa isäni pitää korjata se, ja lainata omaa autoaan heille käyttöön siksi aikaa, sama se vaikka muut tarvitsevat sitä. KAIKKI mitä perheeni omistaa on myös heidän, mistään he eivät tietenkään maksa takaisin. Mökit, veneet, autot. Eno on käsittämätön materialisti, jolla ei ole mitään käsitystä rahan arvosta. Esimerkkinä kun hän saa tukirahansa, hän näkee kellon jonka veljeni on saanut ylioppilaslahjaksi. Mies tulee katselemaan, hei säähän voisitkin antaa tuon mulle. Ne ovat ensimmäiset sanat. Jos mies ei saa nyhdettyä jollain konstilla kelloa itselleen, hän ostaa samanlaisen tuhlaamalla koko tukensa siihen. Mitään ajattelematta. Mies kadehtii kaikkea mitä perheelläni on, ja kuvittelee että on epäreilua kun hänellä ei ole samaa määrää tavaraa. Kyseinen mies ei ole tehnyt vuosiin oikeaa työtä menetettyään korttinsa. Mutta silti kaikkea pitäisi olla.
Veljeni ja isäni ovat täysin raivon partaalla, olleet jo vuosia. Viimeinen vuosi on ollut kuitenkin täyttä helvettiä käsitykseni mukaan. Mutta pitää teeskennellä että kaikki on hyvin koska äitimme jatkaa käsittämätöntä paapomistaan yhä, eikä osaa sanoa veljelleen ei. Sille miehelle lainataan autoa ja rahaa yhä uudelleen ja uudelleen. Kaikki mihin hän koskee hajoaa, mies ei käy töissä eikä hänestä ole kenelleekkään mitä hyötyä.
Minua surettaa katsoa, että aina kun menen vierailemaan kotona sama väsymys ja viha tuhoaa perhettämme tämän yhden ihmisen takia. Kaikki perheestämme tekevät rankkaa työtä. Kuvitelkaa tilanne että kun he vihdoin pääsevät kotiin ja haluaisivat viettää rauhassa vapaa-aikaa, pihaan kurvaa enoni ja hänen naisystävänsä kinuamaan apua ja kyselemään ruokaa ja mitä ihmeellisimpiä palveluksia itselleen. He ovat kuin iilimatoja joista ei pääse eroon. Enoni hajottaa tuhoaa tavarat, varastaa tavaraa, on täysin epäluotteva ja itsekäs, ja kaiken lisäksi melko ärsyttävä persoona muutekin. Jos hän on humalassa hän saattaa olla agressiivinen ja vaatia rahaa uhkailemalla. Miten ihmeessä voisin auttaa perhettäni? Miten ihmeessä tälläisestä ihmisestä pääsee eroon? Hyvänen aika, tuntuu kuin perheelläni olisi elätettävänä kaksi keski-ikäistä lasta! Olen pitkään seurannut sivusta sitä kuinka tämä yksi ihminen pilaa kahden ihmisen elämän ja terveyden.
Se mies on juonut aivonsa muussiksi jo kauan sitten, hän elää täysin omassa universumissaan. En käsitä miten ihmeessä tälläinen narsistinen itsekäs paskiainen voi olla enää hengissä. Olen raivon partaalla.