alkoholisoituva lääkäri

Hei! Olen ihan hukassa enkä tiedä mistä muualtakaan kysyä, mitä voin omalta osaltani tehdä. Tilanne on lyhyesti se, että satun tietämään muuan Tamperelaisen erikoislääkärin päässeen hyvin juoppoilun makuun, mutta se mikä minua ahdistaa on se että tiedän hänen vievän töitä kotiin ja tekevän niitä humalassa. Hän myös laiminlyö alaikäistä lastaan, vaikka pääsääntöisesti on työkykyinen, ja työ onkin se asia josta hän yrittää pitää kiinni viimeiseen asti eikä halua myöntää ongelmaansa itselleen saati muille. Voinko tehdä yhtään mitään? Se on hänen asiansa miten hän vapaa-aikansa kuluttaa mutta minua todella pelottaa että hän kantaa suuren vastuun kaikista paikkakuntansa tiettyä tautia sairastavista humalassa kotonaan. Kiitos paljon jo etukäteen jos saan jotain rakentavia neuvoja!

1. Ensimmäiseksi tee lastensuojeluilmoitus.

2. Kun tiedät hänen esim. olevan tiettynä iltana humalassa, soita poliisit hänelle kotiin - lapsi kotona ja näin toinenkin lastensuojeluilmoitus tulee tehdyksi (viranomaiselta toiselle on aina tehokkaampi).

3. Ilmoita esimiehelle alkoholinkäytöstä (em. voit tehdä myös nimettömänä). Esimerkiksi huuruisen illan jälkeen esimies voi aamulla puhalluttaa hänet. Erikoislääkärilläkin on esimies: ylilääkäri.

Hienoa, että haluat tehdä asialle jotain!

Näin juuri alkoholisti toimii! Työ on keino todistaa niin muille kuin itselle, että ongelmaa ei ole!
Vieraan neuvot ovat varsin toimivia, tee asiasta julkinen, älä osallistu tilanteen mahdollistamiseen salaamalla!
Toki olisi fiksua ensin puhua henkilön kanssa itse suoraan ja kertoa, että tilanne on nyt tämä, että et enää halua katsoa sivusta ja olisi aika lähteä hakemaan apua omaan sairauteensa, alkoholismiin.