Vinetto linkkasi jutun lopettajien puolelle mutta mielstäni kuuluu myös yhtälailla tänne. Niin rankkaa käyttöä tuntuu osalla olevan.
Kyllähän tämä vähentäjien palsta valitettavasti on sellainen, että täällä ihmiset uskovat pystyvänsä kohtuukäyttöön ja toiset luovat siihen entisestään uskoa. Ja todellisuudessa HYVIN HARVA joka tänne palstalle kirjoittaa kykenee enää juomistaan hallitsemaan. Tosin tuo vaihe on jokaisen käytävä läpi ennenkuin todellinen tila itselle paljastuu. On kuitenkin hyvä, jos ihmisiä herätellään todellisuuteen, joltain se kielto, joka alkoholismiin kuuluu, voi tällä tavalla murtua aiemmin.
Kuka helvetti haluaa 20 vuotta lisäkärsimystä?
Jos käy ilmi, että olen lopettanut alkoholinkäytön kokonaan, niin se ei totisesti johdu siitä että haluan elää 20 vuotta pidemään. Syyt alkoholinkäytön vähentämiseen tai lopettamiseen ovat ihan muualla kuin halussa elää kauan.
Kyllä se vanha Fernetti on taas palannut selvästi. Alkuun jo epäilin.
Kyllä minä mieluummin täytin 50 kuin olisin kuollut jo neljäkymppisenä mikä oli lähellä. Odotan tulevia vuosiakin mielenkiinnolla.
Hyvä, että aika katsoa peiliin kirjoitti mitä kirjoitti.
Hyvä, Fernetti . Enpä voi sanoa muuta kuin, että hyvin sanottu. Mä tuolta Saunasta tulin taas häiritsemään teitä parempia ihmisiä, mutta sitä mieltä olen, että vaikka onnistuisin lopettamaan kaiken viinan, huumeiden ja lääkkeiden kanssa pelaamisen ja se parantaisi elämän laatuani suuresti, niin ei mulla silti olisi mitään tarvetta elää 100-vuotiaaksi. Kysynpä vain, että miksi pitäisi. Jos niin sattuu käymään, niin ei kai siinä mitään, mutta en ymmärrä, mikä tavoite yksistään on vanhaksi eläminen. Saa tietysti antaa paikallislehdelle syntymäpäivähaastattelun.
Juuri noin, Winston84.
Kyllä se vanha Fernetti on taas palannut selvästi. Alkuun jo epäilin.
Kyllä minä mieluummin täytin 50 kuin olisin kuollut jo neljäkymppisenä mikä oli lähellä. Odotan tulevia vuosiakin mielenkiinnolla.
Hyvä, että aika katsoa peiliin kirjoitti mitä kirjoitti.
No sama vanha Fernetti tietysti samanlaisessa vanhassa maailmassa. Tällä kertaa olen vain ollut inasen yli 3kk juomatta ylistysmusiikin avulla. Enkai mitään muuta väittänytkään.
Ainiin mutta kun päihteettömyydenhän piti tosiaan muuttaa ihmeenomaisesti sekä olosuhteet että ihminen, plus antaa yliluonnolliset kyvyt.
Mä meinaan ainakin elää 110-vuotiaaksi, ja kirjotella Plinkkiin siihen asti! Siitäs saatte kaikki.
Mutta ei se elämän piteneminen kyllä ensisijainen motiivi minullakaan ole elää päihteettömänä ja terveellisesti, vaan kyllä ensisijainen motiivi on se, miten voin tässä ja tänään. Elämä pitenee sitten bonuksena, samalla kun sen laatu kohenee. Jos on pidentyäkseen, siis. Voihan sitä raittiinakin jäädä auton alle tai joutua lento-onnettomuuteen tai saada reissusta jonkun intialaisen hyppykupan ja kupsahtaa siihen vaikka vuoden sisällä.
Mä tuolta Saunasta tulin taas häiritsemään teitä parempia ihmisiä, mutta sitä mieltä olen, että vaikka onnistuisin lopettamaan kaiken viinan, huumeiden ja lääkkeiden kanssa pelaamisen ja se parantaisi elämän laatuani suuresti, niin ei mulla silti olisi mitään tarvetta elää 100-vuotiaaksi.
Ajattelitko siis kuitenkin 80 -vuotiaaksi elää? Sekin on aika korkea ikä viinan, huumeiden ja lääkkeiden käyttäjälle. Viimeksi mainittujen suhteen riippuu tosin tietysti lääkkeistä ja käyttötarkotuksesta.
Minusta tuo eliniän lyheneminen vain 20 vuodella on aika vähän. Olisiko siis esim. Amy Winehouse elänyt vain 48-vuotiaaksi raittiina? Jos muistellaan muutenkin alkoholismiin kuolleita, niin kyllä siellä on aika nuorena tai viimeistään varhais-keski-iässä pois nukkuneita iso porukka.
Jos mukaan lasketaan huumeisiin kuolleet, vainajien joukko lisääntyy ja nuorenee entisestään.
Anteeksi että häiritsin, siirryn taas takaisin tuonne parempien ihmisten puolelle.
PS. Fernetille tosiaan tervetuloa takaisin minunkin puolestani. Todella ilahduttavaa kuulla nykyisestä tilanteesta! : )