Alkoholismi+(bentsoja ja kannabista) kysymys?

Eli kysymykseni kuuluu voinko minä alkoholismia sairastaessani toipua, koska korkeempi taho sanoo näin?

~Lääketiede tuntee tasan yhden lääketieteellisen totuuden ALKOHOLISMIA hoidettaessa.
Eli “ainoa lääketieteellinen keino on saattaa alkoholistin aivot tilaan, jossa keskushermostoa ei rasiteta mieleen ja tunteisiin vaikuttavilla aineilla. Näitä aineita ovat alkoholi, PKV-lääkkeet ja huumausaineet”.~-

Mutta mulla menee bentsoja ja kannabista. Mut on se piru ku viinaa ei tee mieli yhtään. Nytkin yli vuoden ilman alkoo.

Olen itse täysin samaa mieltä :slight_smile:

Mielestäni se, että on alkoholisti ei tee välttämättä täysin “päihdetaidottomaksi”.

Itse ainakin voin käyttää PKV-lääkkeitä ohjeiden mukaan, sekä osaan käyttää kannabista ilman ongelmia. Nämä kummatkin luokitellaan huumeiksi. PKV-lääkkeet meinaan luokitellaan huumeiksi jos niihin ei ole reseptiä. Ja kyllä minäkin niitä “huumaavina” pidän, ainakin pientä osaa.

Mutta totta on se, että “päihdetaidottomiakin” on varmasti valtavasti alkoholisteissa.

Mulla on frendi joka on kuivilla oleva alkoholisti. Hän on vain melko riippuvainen rauhoittavista lääkkeistä (unilääkkeet joita syö päivällä ja miedommat; tarvittaessa melkein mitkä vain benet kelpaa), joskus joutuu olemaan ilman jos lääkäri ei kirjoita.

Ongelma on että hän on pari kertaa retkahtanut juomaan (viikkoja) kun lääkkeet ovat loppuneet. Vetää välillä pään melko sekaisin noista lääkkeistä ja ite aina pelkäänkin sitä hetkeä jolloin lääkkeitä mennyt katukaupasta ja parilta lekurilta eikä itsellä ole auttaa lainkaan. Tuolloin vain saatan olla se viimeinen “syy” retkahtaa hänelle viinaan…

Tää tapaus on korvannut alkolin täysin lääkkeillä ja sekään ei ole hyvä asia. Kummassakin tapauksessa kun pää vedetään sekaisin joka tapauksessa. Tietty tapauskohtaistahan nämä asiat ovat, ite voin polttaa pilveä vaikka pari viikkoa enkä siirry kovempiin tai kokeilla kovempia enkä jää koukkuun. Oon tosin sisäistäny etten tahdo käyttää aineita. Mut jotkut korvaavat aineen toisella ja tulos ei ole raittius…

mulla on tämä mennyt ohi (jos sen ennen olet maininnut)

mielenkiinnosta, mikäs korkeampi taho näin sanoo?

Lääketiede tosiaankin sanoo näin. Ja varmasti asia näin usein onkin. Mutta ei todellakaan kaikkien kohdalla. Olen siitä elävä todiste.

-Aivan hc-alkoholisti 27vuotiaana. Olen ollut juomatta yli 13kk ja PKV-lääkkeiden kanssa ei ole mitään ongelmia, kuten ei myöskään kannabiksen. Siis käytän lääkärin ohjeiden mukaan lääkkeeni. Ei ole viinaa tehnyt pahemmin mieli. Ennen matkasin putki-putka-mielisairaala-katko akselilla kuset ja paskat housussa.

Ja elämänlaatu on aika helvetisti parempaa nyt :slight_smile:

Joten heittäkäämme tuo yleistys hiuksista vittuun :slight_smile:

Minä olen alkoholisti. Päihdelääkärit, psykologit, psykiatrit, katkoreissut, masennuslääkkeet eivät saaneet sairauttani aisoihin. Ulkomailla tutustuin moderneihin kannabislajikkeisiin ja aloin määrätä niitä itselleni. Koko ajattelutapani muuttui vähitellen ja apu ongelmaani tuli omasta itsestäni, sisältä päin. Tajusin maailmankuvani mielettömyyden - sen oli suomalainen kulttuuri minuun synnyttänyt.

Minäkin olin toivoton alkoholisti ja ajoittain aivan pohjalla, oli pitkiä putkia ja kaikenlaisia ongelmia, kun tein typeryyksiä. Nyt ei minun edes tee mieli viinaa. En juuri edes ajattele sitä. Inhoan ja halveksin kulttuuria, joka siihen liittyy. Jos ei tämä ole uskomatonta kehitystä, ei mikään ole.

Olen paljon pohtinut kannabista omalla kohdallani. Hamppuhan on todella terveellistä esimekiksi hamppuöljyn ja siemenrouheen muodossa. Mutta entä sitten alkoholistille kannabis sen päihdyttävässä muodossa? Minulla on hieman saman suuntaisia kokemuksia kuin Michaelillakin. Se jotenkin avartaa maailmankuvaa ja luo uusia perspektiivejä, siihen mikä on järkevää ja mikä ei. Jotenkin oman alkoholistisen menneisyyden näkee täysin typeränä, kuten pystyy näkemään myös suomalaisen alkoholikulttuurin todella sairaalloisena.

Pohdin ja mietin asiaa. En ole tehnyt vielä lopullista ratkaisua onko kannabis minulle hyväksi satunnaisesti käytettynä vai ei. Aika sen varmasti minulle kertoo, uskoisin.

Tämä on minunkin kokemukseni. Toki näen yhä känniläisiä ympärilläni - mihinkäs niistä Suomessa pääsisi - ja on surrealistista tajuta, että olen ollut aivan samanlainen ja pahempi. Tyhmä känniläinen jankuttaa, kiihkoilee ja raivostuu, hermot palavat heti nykyään niiden kanssa. Ne ovat kuin jotain vajaamielisiä. Eivät ole edes pelottavia, vaikka uho voi ollakin kova; horjahtelevan pellenhän voi melkein kuka tahansa sysätä tieltään. Selvällä ihmisellä on kaikki valta sellaisen yli.

Sama kuin katsoisi muutaman vuoden takaista omaa itseään peilistä, sehän siinä juuri sieppaa.

Taas identtinen kokemus. Kannabiksen vaikutuksen alaisena tai sen jälkeen mitä on tajunnut sen vaikutuksen alaisena, niin ei voisi kuvitellakkaan höyryävänsä kaupungilla, sekopäisenä uhoojana. En tiedä onko se omalla kohdalla pasifismia, mutta en ole kenenkään kannabiksen käyttäjän nähnyt riehuvan tai käyttäytyvän agressiivisesti. Varsin asiallisia keskusteluja (usein todella syvällisiäkin), kyllä saa aikaiseksi ja olo on tyyni.

Ja jos alkoholia ajatteleekin niin oksettaa :slight_smile: