Hei,
Onko muilla ollut sellaista tunnetta, että toinen ääni pään sisässä kannustaa juomaan ja toinen taas ei. Itsellä on monta kertaa ollut juomisen jälkeen morkkis seuraavana aamuna ja etenkin silloin kun otin reippaasti. Nykyään olen huomattavasti vähentänyt juomamääriä ja en ole pitkään aikaan ollut kovassa humalassa.
Silti alkoholi pyörii mielessä suhteellisen usein. Pahimmat olot olleet juuri sunnuntai aamuna aikoinaan ja nuoruudessa alkoholia tuli otettua aika hyvällä tahdilla viikonloppuisin. Minusta ei ole koskaan huomannut ulospäin, että käytän alkoholia jotenkin ongelmana. Eikä työ ole siitä koskaan kärsinyt, enkä ole ollut poissa alkoholin vuoksi koskaan.
Parhaimmillaan olen ollut päälle kuukauden ilman alkoholia ja tuolloin oli kauhea morkkis kun putki katkesi.
Muiden kommentteja alkoholiriippuvuuteen liittyen?
Hei vaan!
Mullakin vaihtelee mielitekoni melkoisesti.
Äsken kävin lähikaupassa asioimassa ja vaikka kävelin pitkän oluthyllyn ohi oli vaikutus sama kuin WC - paperihyllyn ohi kulkiessa.
Toisinaan taas alkoholi tulee voimakkaasti uniinkin.
Kuukauden tipaton jakso on ihan hyvä.
Olitko suunnitellut pitkääkin tipatonta kun petyit?
Tsemppiä vaan vähentämiseen! 
t. Juhani
Kiitos vastauksesta!
Monesti kun olen juonut niin on ollut morkkis jo siitä seuraavana päivänä, kuitenkin alkuhumala on hyvä tunne. Kuitenkin nyt kun on rajoittanut niin se on ollut parempi valinta kuin jatkuva liian paljon juominen ja sammuminen.
Loppupeleissä kuitenkin selvänä on parempi, mutta alkuhumala tila houkuttelee, koska rentouttaa.
Itse olen vähentäjä eli pyrin kohtuukäyttöön.
Samassa asiassa toivon Sinullekin menestystä! 
Jos Sinusta kuitenkin tuntuu siltä että haluaisit lopettaa alkoholin kokonaan, niin tuolla Me lopettajat puolella on paljon vilkkaampi keskustelu kuin täällä Me vähentäjissä.
Mutta päätös on täysin Sinun!
Kohtuukäyttöön pyrkiminen vai lopettaminen?
t. Juhani