Osaako kukaan kertoa, että kun välillä joutuu hoitamaan alkoholin vieroitusoireita diapamilla, niin kun diapam häviää joskus kokonaan jopa vasta kolmessa viikossa, niin onko sillä kehossa olevalla diapamilla enää mitään vaikutusta esim. humalaan tai terveyteen (aivot), jos juo esim. kolmen päivän tai viikon päästä vieroitushoidosta?
Sen tiedän, että sekakäyttö ei ole järkevää ja aivoille terveellistä, mutta luulen sen olevan sitä, että ottaa viinaa ja diapamia samaan aikaan. Noiden kehossa olevien jäämien en luule vaikuttavan haitallisesti uudella juomakerralla, mutta luulenko väärin?
Riippuu kai vähän siitä millainen toleranssi on benzoihin, kuinka paljon niitä on kiskonut ja kuinka pitkään tuo Pami-kuuri on kestänyt, mutta en uskoisi, että kolmen päivän tai ainakaan viikon päästä enää vaikuttaa niin, että mihinkään ryynikännitilaan päätyisi. Itselle on kyllä käynyt välillä niin, että olen edellisenä päivänä ottanut Rivatrilia tuhdimman satsin ja seuraavana päivänä lähtenyt juomaan, kun tuntuu, ettei se enää missään vaikuta, vaikka sillä pitkä puoliintumisaika onkin. Sitten on kyllä lähtenyt aikamoinen rähinä päälle, josta itse ei muista puoliakaan. Voinut tietty johtua jostain muustakin, mutta kyllä ne jotenkin vaan tuntuu yks yhteen menevän.
Kyseessä on avokatkaisuhoito laskevin annoksin. Yleensä kolme päivää lääkettä laskevilla annoksilla (30mg, 20 mg, 10 mg + unta antavia lääkkeitä eli aika pienellä annoksella). Kun olo on korjaantunut alkoholin oireista, niin saattaa alkaa janottamaan jo seuraavana viikonloppuna ja ei haluaisi terveyshaittoja pillereiden takia, mutta kun ei ole löytynyt tietoa, milloin voi tuollaisen avokatkon jälkeen juoda, niin ajattelin täällä keskustella.
Enpä usko, että tuo enää vaikuttaisi niin, että pää sekoaisi pahemmin kuin pelkästä alkoholista, mutta yksilöllistähän kaikki aina on. Buranastakin voi periaatteessa saada psykoosin. Oletko muuten benzoja käyttänyt kuin tuolla katkolla tuon määrän?
Mitä noilla muilla terveyshaitoilla tarkoitat? Esim. maksatoksisuutta? Kaikki lääkkeethän kuormittavat jonkin verran sisuskaluja, mutta benzot nyt eivät todellakaan taida olla siitä pahimmasta päästä. Aivoissa ne toki tekevät tuhojaan, mutta siihen tarvitaan jo vähän pitempiaikaista käyttöä.
En ole muuten käyttänyt kuin noihin kiusallisiin alkoholin oireisiin aina välillä (ei alkoholipsykoosia, mutta niitä vähäisempiä oireita) ja pari kertaa on ollut Tenoxeja kuuri uniongelmissa, mutta aika vähäistä on lääkitys minulla ollut. Pakon edessä välillä, kun pitää esim. päästä työkuntoon venähtäneen vapaa-ajanvieton jälkeen.
Ilmeisesti tuollainen avovieroitushoitojakso on niin pieniannoksinen, että ei siis ole mitään ongelmia ja terveysriskejä juoda puolen viikon päästä avokatkosta. Siis muuta terveveysriskiä kuin itse alkoholin terveysriskit. Kehossa olevat diapamin jäämät eivät pahenna tilannetta. Se on ihme, että katkaisuhoitopaikassa ei kerrota juuri mitään lääkityksen jälkeisestä ajasta ja mm. siitä, että lääke voi näkyä poliisin sylkitestissä, jos sellaiseen joutuu autoillessaan. Tietoa on jonkin verran netissä, mutta saisi olla enemmän.
miks vitussa sä menet jonnei katkolle ko seuraavaa huikkaa jo suunnittelet…
päästä joku semmonen sinne katkolle joka oikeasti tarvii apua ja haluaa lopettaa…
Erikoinen asenne. Miksi yleensä mennään lääkäriltä apua hakemaan? Siksi, että on sairas ja haluaa päästä kuntoon. Jos sattuu janottamaan hoidon jälkeen ja ei halua mitään sekakäyttöä, niin eikö ole hyvä yrittää ottaa selvää riskeistä. Ilmeisesti erikoiseen pluslaskun vastaukseen päätyneen nimimerkin mukaan ei täällä lääkkeistä tietävien keskustelupalstalla saisi lääkkeistä tiedustella, vaikka hyvin moni ketju juuri lääkkeitä käsittelee.
Avokatko on ihan normaali lääkärireissu, josta menee maksu ja lääkkeet saa apteekista reseptillä. Laitoskatkaisu on eri asia. Kaikki on mielestäni ihan yhtä oikeutettuja hoitoon, kun sitä tarvitaan. Mieluummin menen lääkäriin, kuin yritän kadulta saada lääkettä.
Ei tämän keskustelun näin pitänyt mennä, vaan ihan lääketietoutta tässä yritin saada.
olettaisin, että dark magnus on itse hiukan samankailtaisista syistä lääkärissä käynyt
Tarkemmin tutkittuna löytyi tälläinen tieto:
Alkoholin vieroitusoireitten kyllästyshoidon jälkeen autolla ajoa ja muita erityistä tarkkaavaisuutta vaativia tehtäviä on syytä välttää viiden vuorokauden ajan. google.fi/url?sa=t&rct=j&q=d … tw&cad=rja
Ehkä tuosta voi jotakin päätellä.
Kiitos back
Ja ulkona myös hieno ilma. Ihan hyvä vappu.
Hyvää vappua kaikille jotka tänne asti jaksoi ja varsinkin kommentoijille.
Tottahan tuo mutta miksköhön laillisen huumeen nistittäjää vituttaa laittomien aineiden nistittäjät? Tää on joku lakijuttu siis. Ainakin seministihän on mitä parasta seuraa. Mä kyllä olen seministi. Alkoholisteissa ei ole muuta vikaa mutta ne on likasia ja örveltää ja toistaa itseään. Siis kännisstä. Olen muuten semialkoholistikin. Siksikö en aina siedä itseäni?
Ja oon muuten tainnu välttyä näkemästä siltä mihin nistitys voi johtaa. Likasta touhua kai sekin.