Alkoholin käytön lisääntyminen korona-aikana

Moikka palstalaisille pitkästä aikaa :slight_smile:.

Olen pystynyt vaihtelevalla menestyksellä pitämään joitakin päiviä kestäviä taukoja alkoholin käytöstä, mutta sitten on aina pinnaa ruvennut liikaa kiristämään ja kuningas alkoholi on vienyt voiton… Nyt näin korona-aikana, kun baarit on suljettu ja toimintaa kodin ulkopuolella muutoinkin rajoitettu, niin luulisi että alkoholinkäyttö vähenee automaattisesti, kun ylensä juurikin baareissa olen “kuluttanut aikaa tylsyyttä vastaan”. Päinvastoin on päässyt käymään, kun tuntuu että nyt on entistä tylsemäpää, kun nuo “tuttuihin päivärutiineihin” kuuluneet baarivisiitit ei ole mahdollisia, niin on tullut sitten kaupasta hamstrattua alkoholia kotiin tylsyyttä vastaan…

Millaisia tuntemuksia muilla palstalaisilla on näinä vaikeina aikoina? :slight_smile:

Aurinkoista viikkoa!

Moikka,

Ihan hyvät fiilikset. Oikeastaan nyt menee hyvin, tähän piirien pienuuteen on jo tottunut ja kotityöskentely on ihan jees. Kyllähän tuo jatkuva kotona oleminen varmaan ajaa osaa ihmisistä tissuttelemaan enemmän. Oikeastaan olen monta kertaa miettinyt, että onneksi en enää juo. Varmasti olisin joka ilta humalassa ja aloittelisin hyvissä vaiheissa hörppimistä jo päivällä. Varmasti tulisi otettua jopa aamusta lähtien. Kaikki hyvin täällä, mutta miten siellä? Auttaako alkoholi tylsyyteen?

Käyttäytyminen ja olosuhteet ovat minulla pysyneet oikeastaan täysin ennallaan, corollat toistaiseksi kiertänyt nämä mannut. En aikaisemminkaan ollut kuppiloihin kallellaan joten samoilla kotikuvioilla mennään. Ei ole siis lisääntynyt eikä vähentynyt, noin kerran viikossa tukka sekaisin, musiikin kuuntelua YouTubesta ja kiertorata-tasoista chättäilyä Internetin syrjäfoorumeilla.

Näillä mennyt tämä talvi, eiköhän kohta kevään parantava voima ala täydellä vaikuttamaan, kuten on ennenkin.