Alkoholin alasajo - blogi

Heps, pidä loppuvuosi taukoa, niin huomaat oletko riippuvainen.

Entäs jos olisi loppuvuoden antabus-kuurilla, tai ainakin jouluun asti? Mitä siinä häviäisi? Mulla ainakin tuntui tottumus-tissuttelu katoavan siinä 30 päivän hujakoilla, jonka jäkeen ei enää huomannut kaipaavansa lisäkivaa arkeen niiden muiden kivojen juttujen kylkiäiseksi.

Älä nyt takerru pikkuseikkoihin, arkkipuutarhuri on ammattilainen.

Tuo tapajuominen pitää ensin saada hallintaan ja sen jälkeen tarkkailla täpinän astetta.

Etanoliliotuksen intensiivisyydestä riippuen pahin hipitys ja täpinä katoaa jossain 3-6 viikossa. Sen jälkeen alkaa nk. raitistelu ja sen mukanaan tuomat ongelmat. Itsellä on usein käynyt niin, että olo on hyvä ja fiilis korkealla ja sitten sitä luulee, että se vielä paranisi jos vetäisi parikymmentä keikyää. Ei tajua, että se hyvä olo johtuu nimenomaan siitä juomattomuudesta, eikä siitä että pitäisi juoda, koska hommahan on hallinnassa kun on ollut X päivää juomatta.

Sudenkuopat tulee siitä, että unohtaa miksi alunperin juominen alkoi vituttaa. Totuus on, että jos juomisesta ei ole hirveästi ongelmia ollut, niin hankalampi on perustella raittiutta. Toinen ääripää on sitten se, ettei edes kestä selvin päin miettiä kuinka poskelleen kaikki on mennyt. Olen muuten monet kerrat juonut siitä ilosta, että olen ajattellut kuitenkin kohtapuoliiin lopettaa. Ne vasta hyviä kännejä ovat! Jokainen hörppy tippa linssissä vanhaa kaveria hyvästellen.