moi! olen käyttänyt alkoa huonolla menestyksellä stressilääkkeenä, ihan jatkuvasti 1,5v. Alkaa jo itseäkin tämä meno hirvittää, mutta pelkään vierotusoireita niin paljon että parikin päivää ilman on vaikeata. Katkolla mua hirvittää se ihmispaljous, samoin aa-kokoukset, vaik samas jamas ne muutkin on. En mä halua täysraittiiksi, mutta pakko on jotain tehdä, kun olin jo sairaalassakin sisäisen verenvuodon takia. Bentsoja pyysin ja sain 3 päivässä pari viikkoo ja poikki sitten, mul ei helpottanut olo kuin 2-3t.niiden ajan, olisin ottanut 5, lääkäri kauhistui ja lopetti bentsot, ja ei kun viinikauppaan taas. kyllä mä ymmärrän ettei mun ongelmat uimaan lähde, mut pää on on kuin seula ja imee kuin sieni…et mielummin mä olisin bentsoriippuvainen, jos noista kahdesta pitää valita. Lääkärin mielestä se on reipastumisesta kiinni…en mä tiedä onko kukaan reipastunut himas itekseen, hoidellut ja huidellut asiat siinä sivussa, onko?
^ Benzokoukku on toki fysiologisesti vähemmän haitallinen, kuin alkoholikoukku, ts. benzot eivät ole niin myrkyllisiä, kuin alko ja sulla kun on jo tullut alkoholista noinkin vaarallisia oireita, kuin sisäinen verenvuoto. Silti en voi benzokoukkua suositella. Mulla on siitä kokemusta 16:n vuoden ajalta(Olen edelleen pahassa koukussa, enkä taida siitä koskaan irti päästäkään )ja se on todellista helvettiä, kun elämä on kiinni yksistä pikkupillereistä ja niiden vieroitusoireet ovat ehkä pahimmat viekkarit, mitä olla ja voi, niin psyykkisesti, kuin fyysisestikin. Vastaavat pitkälti alkoviekkareita, mutta ovat paaaaljon, paaaaljon pitkäkestoisemmat.
Kyllä sä benzoja joltain yksityislääkäriltä saat. Jollet ensimmäiseltä, niin eiköhän jonkun seuraavan kanssa onnista, mutta alkoholiongelmaansa ei kannata hirveästi lekurille mainostaa, mikäli benzoja mielii saada . Sulla saattaa vain hyvinkin käydä niin, kuten monilla alkoholisteilla, että kiskot sitten nappeja viinankorvikkeeksi, eli haet niistä joitakin oloja, etkä ota niitä vain siksi, että pahimmalta ahdistukselta katkeaisi terä ja tällöin toleranssi lääkkeisiin tietty nousee kohisten ja pian olet todellisessa kusessa. Benzojenhan ei varsinaisesti kuulu tuntua missään, ainoastaan auttaa ahdistukseen tai siihen vaivaan, mihin niitä nyt ikinä ollaankin määrätty. Mikäli benzoista saa joitakin oloja, annostus on liian korkea ja kyseessä väärinkäyttö, vaikka tahantonkin. Totta kai benzot tyystin tolettomalla aiheuttavat alkuun herkästi jonkinasteista päihtymyksen tunnetta/tokkuraisuutta, mutta sellaisten tuntemusten pitäisi jäädä nopeasti pois, mikäli käyttö jatkuu oikealla annostuksella, ei liikoja ahnehtien.
Katkot nyt harvemmin ovat ketään pelastaneet. Ne toimivat vain ensiapuna akuuttien, fyysisten vieroitusoireiden hoitamiseen, mutta eivät tee mitään itse ongelmalle, eli psyykkiselle alkoholiriippuvuudelle, joka sun tapauksessasi johtuu ilmeisesti siitä ahdistuksesta. Sitä ahdistustasi, riippuvuuttasi ja syitä noihin sun olisi päästävä käsittelemään jollekin taholle, jotta saisit jotakin oikeasti hyödyllistä apua tilanteeseesi. Siinä voivat sitten aluksi olla benzot ns. kainalosauvoina, mutta mieluusti mahdollisimman vähän aikaa, jottei riippuvuus pääsisi muodostumaan kovin pahaksi.
AA ei todellakaan sovi kaikille ja jos muutenkin kammoat ryhmiä, niin silloin oikeampi osoite on jonkinlainen terapia ihan terapeutin kanssa kahdenkesken. Onhan noita tyystin ominpäin raitistuneita ihmisiäkin olemassa, mutta se raitistuminen harvemmin tapahtuu kasapäin benzoja kiskomalla ja jättämällä ongelmat ryyniturrutuksen alle piiloon . Jotakin muuta apuakin siis tarvitsisit. Itsekin voi itseään terapoida, mutta se vaatii oikeasti työtä. Väkisin kuivin suin kärvistely ja nappien napsiminen ei todennäköisesti johda muuhun, kuin ahdistuksen kasaantumiseen ja sen myötä uuteen repsahtamiseen, ennemmin tai myöhemmin.
Tsemppiä .
ät mistääno mojo w. ja anteeks että elän elää saa, ja pitäs. Nyt ei pal heilauta vaikka tulis märkä rätti päähän. Siis multa ei kenenkään tarvi pyytää anteeks, no ehkä jonkun. tällästäkö tää helvetti on? Empä olis ihan kuvitellut. ja yksityinen ei muuten anna kun reipastumisohjeita. ja mahaverenvuotoja lisäävää. osaan vähentää mutten käskemällä, joten rivien välistä osannee lukea addi/adhd… päästötodistuksia kysellään. et jos on hyvät kylhän sä pärjäät niinku enssilmäyksellä. Olen siisti, jne. en kato kieroon, kai pitäs lapaset jättää pöydälle ja laukku naulaan. Wanhin selitys mulla on semmoset pulmat ettei nitä syrjähtelemättä voi 20 min kertoa.Mut totta on. Jaksui, mul ei oo fyrkkaa. Joskus on elämäkin ollut, jotenkin on kestettävä tai tulee kuin sähkäreitä sydämeen, että wouh koska lanssi? Lähipiirissä olenkin ainoa laatua tälläinen nyt. enhän kuulemma paljoa käytä.