Alkoholi, rauhottavat ja herääminen todellisuuteen.

Viime sunnuntaina heräsin kovaan krapulaan, päässä heitti ja kädet tärisivät, takana siis viikonlopun mittainen juomaputki, runsaasti alkomahoolia, hyvä jos edes puolia muistan viikonlopusta, aloittelin juomisen jo perjantaina ja sen takia en mennyt edes kouluunkaan. Krapulaan kiskoin varmaan n.8kpl 10mg pameja mutta silti olo ei tuntunut helpottavan, minulla on siis todettu ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö johon syön päivittäin Citalopramia 30mg.
Iltapäivällä tajusin että onhan mulla respalla vielä nukahtamislääkkeitä (Zopinox) jotka voisin hakea päivystävästä apteekista, noh ei muutakuin respa mukaan ja keräsin kassillisen pulloja jotka kävin palauttamassa kauppaan että saisin rahat lääkkeisiin.
Kotiin päästyäni otin aluksi pari mutta loppujen lopuksi huomasinkin että olin syöny n.15kpl. Pää ihan jumissa mutta krapula lähti. Yön sain nukuttua jotenkin, tolet vissiin noussu hieman noiden bentsojen rouskimisen takia.

Maanantai aamuna kouluun lähtiessä olo oli kuin kännissä olisi ollut, kunnolla edes suoraan pystynyt kävelemään ja pääkin oli ihan jumissa koko koulupäivän, koulunkäyntihän tuossa vaan kärsii. Siinä vaiheessa päätin että tähän asiaan saa nyt tulla stoppi, alkomahooli saa jäädä pois, tupakointikin on pakko yrittää lopettaa koska seuraavaan tiliinkin on aikaa. Useasti onnistun tuhlaamaan satoja euroja lyhyessä ajassa, noh lääkäriajankin olen onnistunut varaamaan että saisi lähetteen paikalliselle Psyk.Polille jossa aikoinani kävin, oli kylläkin virhe lopettaa siellä käyminen vaikka välillä se turhalta tuntuikin, Soskun kanssa en ole asioinut vaikka sitä kautta saisin lisä tukea asumiseen ymv. Kelan rahoilla vaan ollut ja yrittänyt esittää kovempaa kuin mitä sisimmältäni olen.

Ei tässä joka viikonloppuisessa ryyppäämisessä itseään räkäkänniin ja muistinmenetykseen asti juomisessa ole mitään järkeä+rauhottavien rouskimiset vielä siihen päälle ja etenkin kun on vielä tuo ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö niin nuo tekijät vain pahentavat sitä entuudestaan.

Noh huomenna menen ison paperi nipun kanssa Soskuun ja alan setvimään tilannettani, läheisilleni olen jo ilmoittanut että elämänmuutos tästä alkaa, kaveripiirikin kostuu useasti juovista ja sekoilevista henkilöistä ja sitten omista hölmöilyistään kehuskellaan viikonlopun jälkeen. Mutta onneksi olen tajunnut että toimissani ei ole mitään järkeä, läheisille valehtelu että kaikki on hyvin jne. onneksi niistä asioista olen saanut nyt puhuttua ja kerrottua miten asiani ovat tällä hetkellä. Suvussani on kuitenkin ollut alkomaholismia, skitsofreniaa ymv. joka laittoi kanssa ajattelemaan että mihin joudun jos jatkan tällä linjalla? Onneksi tajusin itse tilanteeni ja olen alkanut hoitamaan asioitani kuntoon vaikka se ei tule helppoa olemaankaan.

Mahtava herääminen! Onneksi olkoon, siitä ne asiat alkavat järjestymään, kun perustan saa kuntoon. Tässä tapauksessa se perusta on mielestäni elämä ilman keskushermostoon vaikuttavia päihteitä tai lääkkeitä.

En tiedä minkä verran olet ehtinyt perehtyä aiheeseen, mutta Alkoholistien hoitoon tarkoitetut Minnesota-mallin mukainen ajatus on se, että alkoholismi on ns. primäärisairaus, joka sitten oireilee mm. ahdistuneisuutena, masennuksena, pelkotiloina jne. Melko tavallista on, että kun hakeutuu näiden oireiden vuoksi lääkäriin, niin niitä sitten lääkitään keskushermostoon vaikuttavilla lääkkeillä kuten Diapamilla. Lääkkeet eivät auta mitään, koska oireiden aiheuttaja eli alkoholismi ja alkoholin käyttö eivät ole hallinnassa. PKV-lääkkeet ja alkoholi vaikuttavat samalla tavalla, lääkkeiden ottamisen jälkeen on ihan samalla lailla “kännissä” kuin juomisenkin jälkeen, vaikka promillet on nollassa. Tämänhän olit itsekin huomannut. Siksi PKV-lääkkeet eivät sovi alkoholisteille.

Googleta Avo-minne tai Minnesota hoito Lapua, niin löydät aiheesta lisää tietoa. Lapualla on käynyt paljon porukkaa, joilla on ollut varsin kattavat mielisairausdiagnoosit, ja erinäiset reseptit plakkarissa. Lapualla lääkkeet on ajettu alas, ja niiden alta on löytynyt uusi ihminen! Sen ihmisen kanssa on sitten opeteltu tuntemaan alkoholismi sairautena, ja siitä on uusi elämä alkanut.

Hyvä että haluat auttaa itseäsi!

Ps. Löydät vastaavassa tilanteessa olevia ihmisiä tämän foorumin palstalta " Me lopettajat"