alkoholi + pelkotilat

Itsellä tulee aina krapulassa jumalattomat pelkotilat,muutama kalja ja sit saa taas olla vähänaikaa rauhassa,mut sit ne taas alkaa.Onko muilla vastaavia ongelmia ? osaako kukaan kertoa mistä kyseinen reaktio johtuu ? Kaikilla tutuillani on krapulassa ainoastaan huono olo,oksettaa, pää on kipeä jne… olen myös huomannut krapulassa olevani todella vainoharhainen.Helvetin alkoholi, mutta aina siihen vaan sortuu uudelleen.Heikkoluonnekko? Vai alkoholin asema kulttuurissamme sitä pursuaa kaikkialta TV mainoksista katumainoksiin jne :unamused: juomattomana on vaikea luoda sosiaalistaelämää

No kun ei tiedä mitä “jumalattomattomilla” tarkoitetaan tässä yhteydessä, mutta perus sätky olot tulee kyllä ja tulee kyllä lähes jokaiselle tuttullekin, ja kellään ei ole minkään asteista mielenterveys ongelmaa…

No kun ei tiedä mitä “jumalattomattomilla” tarkoitetaan tässä yhteydessä, mutta perus sätky olot tulee kyllä ja tulee kyllä lähes jokaiselle tuttullekin, ja kellään ei ole minkään asteista mielenterveys ongelmaa…

EDIT. JA MIKS TÄÄ TULI TUPLANA? ei ole edes nyt sitä sätky oloa että, olisi klikannut 2 kertaa vapisevin käsin… :laughing:

Nykyään tulee n. viikon juomisen jälkeen, ennen ei tullut. Kun pelkotilat sitten tulevat, yleensä aamuyöllä
viikon juomisen jälkeen, kestävät ne usein kaksikin päivää eikä vain krapula-aikaa… ja voin sanoa, että
“jumalattomat” on liian lievä ilmaus noille pelkotiloille, kun seiniltä ja kaapeista tuntuu ilmestyvän hahmoja
eikä vc:henkään juuri uskalla mennä, haluaisi vain nukkua ja paeta peiton alle.

Olen varma, että pelko avointen tilojen on yhteinen.

There are so many wart treatments to read about.

Aika perussettiä. Hermomyrkkyhän se tää meidän ihana viina on. Viikon kun kupittaa, niin ei paljoa aina naurata. A-klinikalla yks jätkä kertoi, että oli lähtenyt putken päätteeksi kotonaan ottamaan hanasta vettä, niin oli alkanut käärmeitä tulemaan. Että kyllä sitä kaikkea voi eteen tulla. Juoduista määristähän ne jokaisella henk.kohtaisesti on kiinni.

Minulla pelkotiloja tulee vain, jos esim. ma-pe 5 päivän putken jälkeen otan rauhallisemmin.
Pelkotilat alkavat, kun on ollut juomatta 1-2 päivää tai ottanut putken jälkeen vain muutaman oluen.
Eli ne näyttävät tulevan vieroitusoireina. Yleensä niihin liittyy myös epilepsiakohtaus tai epilepsiakohtauksen
aura eli esioire ilman varsinaista kohtausta. Jos epilepsiakohtaus tulee, niin sen jälkeen pelkään
kaikkea: varjoja, vc:tä, peilejä, kaappeja ym. ym. Tuo on sellainen olotila, etten toivoisi sitä
pahimmallekaan vihamiehelleni. Edellisen kerran tuollainen pelkotila oli viime lokakuussa.
Lisäksi pelkotiloihin liittyvät kuuloharhat, jotka ovat lähes yhtä pahoja kuin muut pelkotilat.
Vaikka olet yksin makuuhuoneessasi, kuuluu korvissasi kaiken maailman ihmisten asioita,
torien hälinää, uutisankkurien selontekoja ym.

Samma här. Ehk se johtuu siit et on tuol kylil toikkaroinu musta-aukko-tilassa (ei muista). Tai sit jostain piilevästä hulluudesta, kuka tietää.

Ittel kaa iha samoi juttui ja saattaa tulla myös useemman päivän juomattomuuden jälkeenkin, niinku joku tos alotusviestin alla kertoili, siis noita pelkotiloja. Monesti aattelen et joku tulee tonne oven taa riehuu, jos pihalt kuuluu jotain metelii yms. ni ne on heti tulos mua puukottaa tai jotai vastaavaa. Puukko on aina monesti otettu tuohon pöydän reunaan jos o ollu pahat pelkotilat pääl ja etitty mahollisia pakoreittejä, vaik asun kolmannes kerrokses, eikä tost oikee hyvin pääse alas, ko hyppäämäl :mrgreen:

Emt sit onks mul jotain skitsofreeniaa, ku välil tuntuu et mua tarkkaillaan puhelimen tai telkkarin kautta, jos oon siin samas huonees ja välil tuntuu että tääl talos on joku ikäänkuin näkymätön tyyppi, monesti varsinki ku herään keskel yötä ja on pimeää ja hiljasta, ni tunnen tuon tunteen, sit on pakko lyyä kaikki valot ja tv päälle tuomaan ääntä ja valoa (se luo turvan tunnetta). En oo koskaa mitää näköharhoja kuitenkaa nähny, mutta joskus oon kuullu esimerkiksi paloautojen, tai auton varashälyttimen äänen kuullu silleen ku on toinen korva ollu tyynyy vasten, emt mist se sit johtuu.

Ja en oo mikään “trolli”; niinku tääl on tapana aina jauhaa.

Tavanomaisten krapulasätkyjen lisäksi olen usein nähnyt (lyhyenkin putken jälkeen) kammottavan todentuntuisia unia, joissa istun edelleen lähiräkälässä ja meno jatkuu kuin ei olisi loppunutkaan. Monesti olen miettinyt, olenko ihan oikeasti sanonut ja tehnyt sitä tai tätä kännipäissäni baarissa, vai olenko vain nähnyt siitä unta. Sekös on omiaan lisäämään vainoharhaisuutta muutenkin sekavassa mielentilassa.

Mä saatan nähdä noita painajaisia yhä, vaikka olen ollut juomatta vuoden. Unet, jos niitä ei edes muista kunnolla, saattavat palatua mieleen pätkittäin päivän aikana. Siinä sitten mietitään, että olikohan tämä sittenkin joku flashback, eikä unta…Hui! :open_mouth: Tosin nyt nuo dokausajat näyttäytyvät muutenkin painajaisena. Ne ajat eivät tunnu enää todelliselta, niin paljon elämä on muuttunut.

y

Tuota olen tätä nykyä ihmetellyt. Miten tuon alati pätkivän muistin ja mokailut osasi ohittaa vain olan kohautuksella ja jatkaa sitten samaa sairasta menoa. “Sattuhaan sitä, heh heh” (…joka viikko). Nykyään pahojen mokailujen ja muistikatkojen ajattelu aiheuttaa suurinpiirtein paniikikohtauksen tai nostattaa poskille häpeän punan. kertoo ainakain siitä, että missä kunnosaa pää on ollut tuolloin ja missä kunnossa se on nyt. Alan olla siis pikkuhiljaa normaali :wink:

Jooh, aattelin vastata tähän ku itelläki on joskus ollu nuita pelkotiloja. Mut ei ne usein oo haitannu, yleesä jos juo 3-4 pv putkeen… Alkaa semmoset liskodiskot yöllä että ei siinä hullukaan nuku. Juomisen jälkeen ku menee nukkumaan tulee yleesä unihalvaus, eli raajat tuntuu menevän ihan tunnottomiks ja kuulee jotai ihme juttelua tai epämääräistä puhetta taustalla ja ite ei voi huutaa tai sanoo mitää vaikka haluaa, joskus tuntuu et voi lähtee ikään ku “lentoon” mut ei oikei voi hallita itteesä. Kerran yritin avata valoja, mut ei vaa onnistunu, sit sätkähtelee välillä ja näkee ihme varjoja ja tulee iha kauhee ahistus… Tommosia on joskus tullu, nii sen jälkee on kyl laittanu miettii et oiskoha järkevintä olla juomatta tai ainaki sillee et ei monena päivänä ota. Se on pahinta ku juo aamusta iltaan ja yli yönki eikä nuku yhtää. Sillon vasta ne kauhukuvat tulee… Että ei kyllä kannata.

Moi
Krapulassa niitä tulee, varsinkin aamuyöstä, yleensä itsellä se menee ohi kun herää ja keittää pari kuppia kahaveeta :wink: Ne pelkotilat aika tavalla kuuluu krapulaan , toisilla enemmän ja toisilla vähemmän
T.T

Itse kirjoittelen tuolla lopettajat palstalla ja alkottomuutta on kertynyt n.500 päivää.

Alkoholi+pelkotilat. Voi jessus miten yleinen combo minulla. Todella vainoharhaista meininkiä varsinkin krapuloissa. Ei uskalla lähtee ovesta ulos vaikka kroppa huutaa viinaa, no mitä tehdä, psyykata itteensä ja tilata taxi. Muistan kerran taxikuskin naureskelleen kun taas kerran ostin 4-6 pulloo väkeviä ja kysyin että, “sopiiko jos korkkaan tässä autossa kun krapula on niin paha”. Antoi luvan. En meinannut saada tärisevillä käsillä edes korkkia auki ja kun sain niin puoli pulloo votkaa meni kerta heitolla naamariin. Taxikuski sanoi, et taitaa olla tosiaan aika paha krapula. Tämän jälkeen join pullon toisella hörpyllä tyhjäksi ja sanoin, että “juu on tässä VÄHÄN putken tynkää päällä”. Tässä vaiheessa kaivoin jo toista pulloo kassista ja kolmas iso kulaus.

Vasta tässä vaiheessa, pian kotiin päästyäni pelkotilat ja skitsoilut lähti. En perhana tuntenut olevani edes humalassa. Eli tämän jälkeen alkoi vasta se kunnon juominen.

Sekin on hieman pelottavaa kun alkaa krapuloissa tai pitkän putken aikana kännissä näkeen pikku-ukkoja (tosin tapahtunut vain minulle kerran). Kyllähän alkoholi aiheuttaa vaikka mitä skitsoiluja ja pelkotiloja. Jotkut tarvitsevat siihen enemmän alkoholia kuin toiset. Alkoholin runsas käyttö myös laukaisee psykooseja, pitkäkestoisiakin. Kauheeta myrkkyä.

Tuttujuttu! mun ei tarvitse kun yksi ilta vähän rankemmin ottaa ja jo on hallut ja tärinät kiusaamassa. nyt putki jatkunut kolmatta viikkoa, tilanne check; en uskalla olla yksin, kädet tärisee niin että tätä on vaikea kirjoittaa, pää nykii, en pysty nukkua (jos pystyn näen aidon tuntusia unia mun elämääni koskevista (lähinnä perhettä) tosi vaikeistakin ongelmista ja heräilen koko ajan hiestä märkänä itku kurkussa.), harhat ei enää edes häiritse.

muutaman kerran, jälkeenpäin kun miettii niin luulen olleeni aika lähellä jonkin laista psykoosia kun kävelin kadulla ja tunsin leijuvani parimetriä maanpinnan yläpuolella enkä osannut enää melkeinpä puhua.
(tosin noihin aikoihin alkoi myös muut uteliaisuudet ja uudet tuttavuudet päihteiden saralla. vähän liikaa tuli nautittua kaikenlaista liian lyhyen ajan sisällä. joista puheenollen ne myös nykyään kummittelee fläsäreinä kun esim täysin selvin päin maa alkaa yhtäkkiä hengittää yms harhanäkyjä… anyway nyt on ne koettu ja sillä siisti)

itse olen 18-vuotias. krapulat on aina ollut mulla tosi pahoja. kun juomisen alotti muut valitti krapulaansa kun päätä särkee, mä itse valitin kun tärisee ja ahistaa vielä kolme päivää juomisen jälkeen. nykyään kun sitä juo enemmän, jää väkisinkin putki päälle kun on pakko helpottaa niitä olotiloja. semmosta myrkytystilan jälkeistä psykofyysistä paskaa.
mulla on todettu hankalaa masennusta teinistä alkaen, pari kertaa ollut laitoshoidossa lyhyitä jaksoja, mutta olot on helpottunut kun pääsi kotoa pois ja sai edes jonkin laisen oman elämän.
nyt vaan muodostunut jonkinasteinen alkoholi ongelma.
tänään vielä otan ja huomenna mutta maanantaina on suunta terveyskeskukseen avokatkolle! ja poikaystävä lähtee hetkeksi ihan kunnon hoitoon. pelottaa jäädä yksin mutta on sekin opittava…

siitä muuten puheenollen tietääkö joku että mitä lääkettä ne sieltä määrää?
antabuxeen en halua koskea eikä se auta siihen mihin pitäisi. jotkut pamit tai rauhottavat pariksi päiväksi pitäis saada kun joudun olemaan yksin kotona, mikä ei ilman krapulaakaan oo helppoa. :neutral_face:

nyt on asioiden muututtava ja rradikaalisti! hyvästit kuningas alkoholille. :unamused:
johan se on tarpeeks kummitellut ja syönyt omaa ja läheisten elämää.

Moi
En tiedä mitä ne tk:ssa määrää, mutta “katkaisuasemilla” on viiden päivän jakso, ja antavat aamusta siellä joitain diapamia vastaava ja b-vitamiinia. Yöksi kuulemma jotain “jytkyjä” :slight_smile:
T.T
Pieni muokkaus: Siellä käy myös kuulemma lääkäri 1-2 kertaa viikossa

Itse en ole koskaan ollut avokatkolla. Olen niin hc-alkoholisti, että aina on ollut mentävä suljetulle katkolle.
Mut avokatkoilla annetaan Diapamia 10mg-30mg/pv ja ehkä 1-2 Tenoxia yöksi, aika perus setti. Ja nämä ovat siis rauhoittavia eli bentsoja.

Mulle aina on tyrkytetty tota Diapamia, selitä siinä sitten tärisevänä oliona, että se ei oikeesti toimi kuin 150mg annoksella tai enemmän. Sit ne antaa Risolidia jotka heitän seinään, sillä olen syönyt niitä purkin kerralla ja en tuntenut mitään vaikutusta.

Hassuin katko kokemukseni oli 5päivän katko keskus-sairaalassa. Risolideja sielläkin ensin, mutta kun lääkäri tuli paikalle, niin hän kysyi “mikäs on miehen olo”, vastasin vaan et ahdistaa helvetisti, nyt niitä bentsoja tai kuolema korjaa. Kysy, et paljonko laitetaan. Sanoin et diapami ei toimi, eli laita Opamoxia tasan niin paljon kun kehtaat ja pari Tenoxia yöks. Laitto 6kpl Opamoxia/pv+Tenoxit. Seuraavana aamuna tuli taas lekuri kysyyn vointia. Sanoin, että ahdistaa edelleen helvetisti. Nyt alko jo naurattaan ku se kysy, et “paljon tarviit lisää”. No tottakai sanoin, että “laita ny perkele tasan niin paljon kun vaan voit, eihän tätä oloo kestä pirukaan”
Nyt tuli 9kpl Opamoxia/pv+Tenoxit.

Ja taas tuli aamu, ja sama saatanan virsi jatku “mikäs on miehen olo nyt”. Sanoin, et ihan ok, mut pidetään se 9kpl Opamoxia+Tenoxit. Tollon mulla ei ollu mitään mainittavia toleransseja bentsoihin. Pummin vielä Opamox respan ennen ku lähin sieltä. Mihin minä sitten lähdin sieltä sairaalasta? Apteekin kautta baariin ja sieltä alkoon.

Onneks toi hulluus on jo ohi :slight_smile: 1v ja 4kk perkele alkottomana. Amputoin iteltäni vaikka oikeen peukaloni mieluummin kuin juon enää viinaa, ja tämä tarina on TOSI.

Olen itse huomannut sen kun juon edes yhtenä päivänä alkoholia kuukaudessa, niin saan jumalattomat morkkikset :frowning: Ei niitä ennen tullut mutta nykyään tulevat…
Sitten ei taas nukuta vaan valvotaan ja seuraavana päivänä ollaan väsyneitä ja äreellä päällä.
Nää pelkotilat koostuu mulla seuraavista asioista: kaikki “ylimääräiset” äänet esim postin tulo saa sydämmen hakkaamaan täysillä, aivan sairaat painajaiset, jne jne. Tuttua?
En tiiä olenko niin herkkä ihminen sitten, ei mun kavereille kuulemma tälläisiä tule…tässä nyt ollaan lähes 30wee , niin voin vain kuvitella millaiset olot on esim 50 wee:nä. :blush:

Moi
Onko sinulla jotain huolia jotka vaivaavat. Nimittäin krapulassa ne korostuu ja kaikki näyttää synkältä.
T.Tuppi