Alkoholi osana sekakäyttöä

Löytyykö tältä palstalta ketään, joka käyttää vain puhtaasti yhtä ainetta? Tai edes sellaisia, jotka käyttävät vain huumeita, mutta eivät alkoholia?

Oman kokemukseni mukaan useimmilla huumeidenkäyttäjillä on myös alkoholiongelma. Alkoholia otetaan huumeiden kanssa, ja sillloin kun mieliainetta ei ole saatavilla. Itsekin olen havainnut, että alkoholinkäyttö lisääntyy aina silloin, kun huumeita ei ole saatavilla (tai onhan niitä, mutta raha ei välttämättä riitä).

Kuitenkin pirivalvomisiin ynnä muihin sekoittuu aina alkoholi, vaikka varsinaiseen känniin asti ei mennäkään. Tosin silloin alkoholia voi määrällisesti kulua paljonkin. Parin vuorokauden pirikuurin aikana meni ennen lava kaljaa, mutta onneksi olen pystynyt rajoittamaan sen nykyään 6-8 kaljatölkkiin.

Sekakäyttäjäksi tunnustaudun minäkin. Litkin kaljaa kaiken komboksi ja luulen, että se on tosiaan kohtuullisen tavallinen tapa. Ei ehkä edes niin, että sitä alkoholia kovinkaan paljoa juopoteltaisiin menemään muiden substanssien vaikutuksen alaisena ollessa, vaan pikemminkin sijaistoimintona. Tiätteks, kiva lähtee vaikka johonkin kapakkiin. Tai olla puistossa ja juua siinä ohessa sitten bisse tai vaikka kaks. Tai kakskyt.

Täältä löytyy ainakin yksi sellainen. Käytän vain ja ainoastaan kannabista ellei aleta saivartelemaan vihreästä teestä tai kerran vuodessa hammaslekurin vastaanotolla otetusta 3mg alpratsolaami-annoksesta.

Tosin entinen hc-juoppo se minäkin olen. Itselläni ei dokaaminen pysy lapasessa vaikka olisi muitakin päihteitä mukana (ja se jos mikä on hengenvaarallista), mutta onneksi on yksi poikkeus ja se on tämä paja. Kun sihauttaa niin ei tee mieli mitään muita päihteitä. Kumma juttu… :unamused:

Pakko siis hitsata 24/7, että ei pääse viinapirut hyppii silmille, eikä tule haettua yksityiseltä tramal ja temesta-reseptejä. Pysyy ns. järki päässä :mrgreen:

Hyvin vähän tulee sekakäyttöä harrastettua. Lähinnä stimulantteja käytän, enkä tahdo siihen mitään ylimääräistä sitä maagista selkeyttä sumentamaan. Joskus hyvin harvoin kannabista tai 1-5 annosta alkoa. Monet nyt vaan kiskovat sitä kaljaa ihan tavan ja ajankulun vuoksi, joka itsestäni tuntuu kovin vieraalta.

Tietääkö muuten kukaan IV-käyttäjää joka ei tupakoisi? Nuorempana kun tunsin enemmän käyttäjiä panin merkille, jokaisen vastaan tulleen IV-nistin polttavan. Hyvin suurella osalla oli mielestäni myös jonkin tasoinen alkoholiongelma.

Itse yritän olla kokonaan käyttämättä alkoholia, tulokset ovat vaihtelevia. Yli puoli vuotta olen pariin otteeseen ollut kokonaan juomatta. Jos opioideja on saatavilla, ei alkoholia tee oikeastaan edes mieli.

Yritän nyt kokonaan lopettaa tapajuomisen ja rajoittaa alkoholinkäytön vain kaksi kertaa viikossa tahtuvaan “nollaukseen”, eli noin kymmenen annoksen kertajuomiseen. Pirin kanssa olen yrittäny myöskin rajoittaa juomista, mutta se on vaikeaa koska “tarvitsen” amfetamiinin kanssa tasoittavaa, tai ainakin olen tottunut siihen. Pitänee nuo pirivalvomiset joko yhdistää kännäämiseen (missä ei ole järkeä) tai sitten rajoittaa myös amfetamiinin käyttöä.

Itse aloitin joskus amfetamiinin (ja muiden stimulanttien) käytön siitä syystä, että dokatessa meni aina överiksi ja tiesin, että amfetamiini selkeyttää päätä. Tämä toimi tasan ensimmäisellä kerralla, kun lähinnä jääveden juominen kiinnosti. Seuraavilla kerroilla dokasin vaan enemmän että se viina kolahti sieltä pirin alta ja olin paljon enemmän sekaisin kun pelkästä viinasta. Itse stimulanteista en ole oikeastaan koskaan saanut mitään miellyttävää irti. Kun tajusin, että tämä kuvio ei todellakaan toimi, päätin lopettaa (tai yrittää lopettaa) molempien käytön kokonaan. Tilalle tuli tietysti opioidit, joiden käyttö sitten karkasi lapasesta (noin 4 vuotta onnistuin pitämään sen noin 1 krt/1-2 viikkoa tasolla) ja nyt subua menee noin 8mg viikossa lähinnä mielialalääkkeeksi. Tämä on kuitenkin parempi tilanne kuin alkoholin käyttöaikoinani, jolloin onnistuin kusemaan paljon asioita todella lyhyessä ajassa. Vieläkin tulee joskus retkahdettua juomaan (lähinnä silloin jos opioideja ei ole saatavilla), mutta koitan välttää alkoholia kaikin keinoin.

Juon, juon, minä tyttö juon, minä tykkään olla kännissä :mrgreen: .

En mä tiedä, mikä siinä alkossa mua niin houkuttaa ja koukuttaa aina vain, vaikka olen sen jo moneen otteeseen todennut aivan paskaksi päihteeksi. Mun siis tekee sitä useasti mieli, vaikka saatavilla olisi parempiakin päihteitä ts. sellaisia, joista en mene niin sekaisin ja huonoon kuntoon. Tarkoitan noilla nyt ensisijaisesti oppareita. Jos mua alkaa janottaa, ja muahan alkaa janottaa epäsäännöllisen säännöllisesti, niin silloin alan kaataa, vaikka olisin nauttinut ihan mukavalla annoksella oppareitakin. Tuosta on joskus seurannut jokseenkin vaarallisia tilanteita, lähinnä buprenorfiinin ja oksikodonin kanssa, kun mua on vain juotattanut niin perkeleesti ja sitten olen toki juonut enemmän, mitä toleranssini kestäisi alko-oppari -kombolla :neutral_face: . Mietoja oppareita(kodeiini, tramadoli, buprenorfiini) käytän kyllä ihan ns. mielipidelääkkeinäkin, enkä suinkaan läheskään aina juo niiden kera, jollei mua kerran satu juotattamaan tai sitten mun on kärvisteltävä kuivin suin jostakin syystä. Kodeiinin päälle en juo koskaan, sillä sen vaikutus on niin kevyt ja lyhytkestoinen, että se peittyisi tyystin jo vähäisenkin alkoholin vaikutuksen alle. Joskus opparit kyllä vaikuttavat mulla niinkin, ettei mun tee mieli vetää viinaa kaksin käsin, vaikka alkaisinkin törpötellä, eli onnistun harrastamaan jonkinasteista alkoholin kohtuukäyttöä :mrgreen: .

Pirin kanssa tulee yleensä myös juotua, mutta silloin se on monesti sitä sijaistoimintaa, eli litkinpä tässä bisseä ihan janooni. Noissa tilanteissa en tosin välttämättä huomaa, kuinka voimakkaasti alkoholi vaikuttaa siellä taustalla, kun käsi vain käy automaattisesti pullolla ja olenkin saanut itseni muutamaan otteeseen aika saatanan järkyttävään kuntoon alkoholin ja amfetamiinin sekakäytöllä :unamused: :frowning: . Sitten on taas tilanteita, jolloin piri hillitsee mun juomistani, eli voin tosiaan ottaa vain ne pari, eikä sen enempää tee mieli.

Välillä tykkään sitten olla ihan vain kännissä, eli alkoholi on se substanssi, joka menee kaikkien muiden edelle, vaikka niitä muita olisi saatavillakin. Olen toki joskus myös lääkinnyt erinäisiä kitkujani alkolla, joka onkin sitten maailman paskin kitkulääke, vaikka se pienen hetken lämmittäisikin :imp: :mrgreen: .

Ryynikännit ovat tätä nykyä ehdoton no no, eli benzoja ja alkoa en taatusti ota päällekäin, ainakaan tarkoituksella. Se homma meni aina aivan liian pahaksi sekoiluksi :blush: :cry: .

Kait tuo pitkälti liittyy mun mielialavaihteluihini, kuinka hartaasti mä haluan vetää viinaa substanssin X kanssa :confused: .

Myös minä olen huomannut sen, että esim. monet Subu-nistit lipittävät päivittäin bisseä ainakin six-packin verran, mutta eivät pidä itseään millään tavoin alkoholisteina tai alkoholiriippuvaisina, vaan puhtaasti nisteinä :confused: . Johtuneeko tuo sitten siitä, että bissen perässä ei tarvitse säätää ympäriinsä, vaan sitä saa helposti lähikaupasta, vaikka varastamalla, jollei rahaa siihen satu sillä hetkellä löytymään :mrgreen: . Tiedä sitten, kuinka voimakkaasti se heihin vaikuttaisi, jos ne päivittäiset janojuomakaljat jäisivätkin jostakin syystä saamatta. Huomaisivatkohan joitakin alkoholiriippuvuuden oireita itsessään siinä vaiheessa :confused: .

SoiKannel: Mikset käy hammaslääkärissä kannabiksen vaikutuksen alaisena? Ihan mielenkiinnosta tätä utelen, en sen vuoksi, että olisin huolissani, josko repsahtaisit kerran vuodessa otettujen Xanoreiden tähden takaisin pillerikoukkuun :smiley: . Onko hammaslääkäripelkosi sen laatuista, ettei kannabis tepsi siihen, vai etkö vain tohdi mennä hammaslääkärin vastaanotolle aivan pilvessä?