Alkoholi + Lääkkeet

Eli siis tänne näin yleistäen kyselen (ja toki muutkin mieluusti kyselemään) lääkitysten / lääkkeen + alkoholin yhteisvaikutuksista. tämä siis EI ole viestiketju missä kysellään millä saa päänsä sekaisin yms. vaan esim mitkä on vaarallisia tai mitä haittavaikutuksia voi ilmetä yms.

Omaa mieltäni kaivelee ajatus jos siirryn nykyisestä lääkityksestä:

Tramal 200mg x 2/vrk
Rivatril 2mg x 2/vrk

Seuraavanlaiseen:

Tarciniq 20mg? x 2/vrk (ainakin sairaalassa todettu toimivan, lisänä myös oxynorm/oxanest ohilyönteihin. mg määrää en muista)
Rivatril 2mg x 2/vrk

Tai entinen lääkitys + oxynorm? Tuo tarciniq olisi vaan sinänsä hyvä kun on 12 tuntia vaikuttava. ja ei tulisi lisälääkettä.

Niin ja siihen pääkysymykseen, mitenkäs tuo tarciniq (tai oxynorm tramalin tukena) vaikuttaa alkoholin kanssa?
Itse siis juon kerran pari kuukaudessa räät poskelle niin sanotusti, ja tramal + riva ei ole vaikuttanut alkon kanssa mitenkään epäsuotavalla tavalla tai oikeastaan edes lisäävän humalan määrää, johtunee ilmeisesti pitkästä (vuosien) päivittäisestä bentsojen käytöstä ja tramalin käytöstä. + yleensä jos tiedän lähteväni juomaan illalla jätän iltalääkkeen väliin (tiedetään, kyllä sitä siellä veressä on useitakin päiviä vaikkei ottaisi lainkaan lääkkeitä)

Kiitos vastauksista jo etukäteen :slight_smile:

"Haittavaikutusten riski suurenee, jos Targiniqia otetaan yhtä aikaa alkoholin tai aivotoimintaan vaikuttavien lääkeaineiden kanssa. Haittavaikutukset voivat myös pahentua. Esimerkiksi väsymystä tai uneliaisuutta voi esiintyä, ja hengityslama (hengityksen hitaus ja pinnallisuus) saattaa pahentua.

Aivotoimintaan vaikuttavat esimerkiksi seuraavat lääkkeet:

• muut vahvat kipulääkkeet (opioidit)
  • rauhoittavat lääkkeet ja unilääkkeet
  • masennuslääkkeet
  • allergialääkkeet (antihistamiinit) sekä matkapahoinvoinnin ja pahoinvoinnin hoitoon käytetyt lääkkeet
  • muut hermostoon vaikuttavat lääkeaineet (fentiatsiinit, neuroleptit)"

Tämä siis oli tiedossa jo… sama juttu rivatrilissa ja tramalissa. Itse kysyn lähinnä kys. lääkkeitä käyttäneiltä

No ei se nyt aivan sama juttu ole. Alkoholi+klonatsepaami kombolla on vaikea saada itsensä hengillä. Sen sijaan klonatsepaami+oksikodoni+alkoholi kombolla se onnistuu suht helposti. Tietysti kaikki riippuu määristä ja toleranssista. En oikein nyt ymmärrä, mikä se kysymys tässä tapauksessa oli?

Juurikin se kuinka paljon riski kasvaa jos juo alkoholia tarniqia ja rivatrilia ottaneena. eli siis oksidionia + klonatsepaamia. Eli jääkö satunnaisetkin baari-illat kavereiden kanssa väliin jos vaihdan lääkityksen? tai siis itsehän minä sen päätän jääkö väliin, mutta millaiset riskit otan jos juon myös.

Tätä on mahdotonta kenenkään sanoa. Alkoholi+opiodi+bentsodiatsepiini on yksi vaarallisimmista kuviteltavissa olevista komboista, ja suurin osa Suomessa kuolemaan johtavista yliannostuksista johtuu juuri tuosta kombosta. Mutta kuten sanoin, kaikki riippuu määristä ja toleranssista. Mitenkään suositeltava tuo kombo ei kuitenkaan ole.

Alkoholia kohtuullisesti (noin 10 ravintola-annosta) ei ole tuottanut ongelmia seuraavalla lääkityksellä ja pienellä herkuttelulla. Viikolla omat lääkkeet keskiviikkoon asti. Torstaina vain bentsot ja beetta. Ja perjantaina hieman erikoisempaa.

Viikolla/pv:
8 x Panacod
Tramal Retard 800mg
Tramal 50mg + 50mg
Diapam 20mg
Tenox 40mg
Tenoblock 50mg

Torstaina:
Diapam 30mg
Tenox 40mg
Tenoblock 50mg

Pe/La puolelle menee pidemmälle:
Subutex 4-6mg (iv)
Piriä noin gemmi (iv)
Diapam 30mg
Tenox 40mg
Tenoblock 50mg
Olutta noin 10 tölkkiä.

Ja jos meinaa tuntua laskuja, niin bentsoilla niitä korjaillen. Ei ole ollut ongelmia ja melkein samalla kaavalla mennyt vajaa 10v. Pieniä vaihdoksia bentsoissa ainoastaan ja alkoholissa. En suosittele kenellekkään kuitenkaan, koska toi on letaali satsi sellaiselle jolla ei ole mtn tolea.

Lisää kysymyksiä vain muiltakin ketä syö/ joutuu syömään lääkkeitä ja haluaa käydä välillä viihteellä. itsellä menee kyllä tuolla viihteella illan aikana noin sen kori kaljaa vastaava määrä, joskus vähemmän joskus enemmän. Toleranssia bentsoihin on suht rajusti ja tramaliin myös puolisentoista vuotta, molempia syönyt yli vuoden joka ikinen päivä niinkuin lääkäri on määrännyt. Onneksi sain vastauksen tuohon jos vaihdetaan tuo tramali opioidiin niin saa olla todella varovainen alkoholin suhteen, eikä itse vaan vedä normaalia alkomäärää ja todeta ohhoijaa sairaalassa ollaan tai hautuumaalla… Eli jos ottaa niin ottaa ainakin kokeeksi ensimmäiset kerrat tissuttelulla ja seurailla vaikutuksia, kun eihän sitä huomaa / ymmärrä tajuta kun pullon viskiä juo ja baariin lähtee sen jälkeen, että mitä oikeen tapahtuu… Eli siis klonatsepaami tahi muut bentsodiatsepaamijohdannaiset + opioidit + alkoholi on erittäin riskialtista touhua oli toleranssia vaikka kuinka paljon.

Itse tulee kans otettua aina sen perseet olalle tuolla 400mg vrk + 4mg/ rivatril päivä annostuksen kanssa, mutta ei ole vaikuttanut mitenkään (toleranssi). ja yleensä jättänyt vielä iltaisin ottamatta jos olen tietänyt lähteväni juomaan. hengissä ollaan pysytty vaikka sitä tiukkaa viinaa on mennyt tolkuttomasti illan aika. Joskus pyysin vaimoa tarkkailemaan lepopulssia / onko pinnallinen ja myös kokeillut ihan mittaamalla, mutta pysynyt normaaleissa paineissa. mutta jos tuo tramal vaihdetaan tuohon oxynorm / tarciniq:iin niin empä taida uskalla ottaa muutakuin enää muutamia saunaoluita ja jättää tuo perseet olalle ottaminen kokonaan pois, kumminkin sen verran elämänhalua on :slight_smile:

Mun mielestä on tarkeinta ettei kun on ihan alkoholin vaikutuksessa niin nukkumaan mennessä ei oteta niitä lääkkeitä, it lopuksi syön vähän ja otan insuliinin mutta Tramalit ja Diapamit saa jäädä ottamatta ja Lyrikaa vain puolet ittannoksesta eli 150mg koska muuten herää viekkareihi jossa hikoilee ja palelee uhtäaikaa, ei ole kiva hikoilla monen viltin alla ja kärsiä kylmästä. Aamulla pakko lääkitä sit lääkeillä ja koittaa lieventää ktapulaa, kuiva valkkaripullo ja pari bisseä auttaa kyllä pystyyn. Miten päivä sitten jatkuu on herran hallussa ja sen halu on kova joko jää siihen tai tehdään sama typeryys uudestaan mutta jo päivälääkkeet minimiin ja ei niitä oikeastaan tarvikkaan koska alkoholi on keskushermostoon vaikuttava aine niin ei niitä nappuloita edes kaipaa kun olo on rento ja mulla suht kivutonki, tosin alkon määrät hirveitä eli se koppa ei riitä.

^ Tuli vain mieleen, että jos juomisen jälkeen ottaa insuliinia, eikö ole hyvin vaarallista… :question: Ystävän kaveril tuli kooma ja aivovaurio…

Mul on noi bentsot + viinat ny poies yhteiskäytöstä. Oli sitä kaatuilua… eli jos ei myrkytystä, tapaturmariski kyllä kasvaa… Otan erikseen, jos otan, vaikkei alkoholia erityisemmin tee mieli kyllä. Vihaan krapulaa… :unamused: Noh, auttaahan ne bentsot siihen, mut silti. Kalliiksi tuppaa mulla baari-illat tuleen. Alussa voi olla rauhallinenkin tahti, mut loppuillasta tilataan sit useita väkeviä kerral. Kerran loppu yökerhosta Pernod´t, kun tahti oli melkoinen… Ja kaikkee hölmöö tekkööp.

Keskiolutbaarit takas vaan, ja kymmeneltä kiinni :mrgreen: . [size=150]Ja bentsot R- kioskiin! [/size]

No se vaatii kokemusta että tietää mikä syö sokeria ja mikä ei, mulla ei sokerit laske eikä nouse oluella mutta muuta muutama terävä niin laskee eli nakarin kautta kotiin tai yksi Camppari appelsiinimehulla ja homma on hanskassa, Se on tarkkaa kuin kellosepän homma ja epävarma mittaa sokerinsa. Olein usein mitannu pöudässä missä istuu vieraitakin ihmisiä ja samoin olen uhden napin avannut ja pistänut ihan siinä pöydössö eikä koskaan kukaan ole pahastunut, ennen menin jonnekki sotkuiseen vessaan kun muka hävetti. Mulla on diabetes ranneke aina kädessä ja joskus on tullut puhetta että ovat luulleet ettei diabeetikko saa juoda tippaakaan ja olen kysynyt saatko sinä vai juotko vaan. Lääkkeiden kanssa pitää olla varovaisempi eli ei ensin lärvejä ja lääkkeet siihen päälle koska hengityslama voi olla likellä. Alkoa hissukseen ja lääkkeet ja jos tuntuu ettö vielä bisse tai kaksi mahtuu niin varovasti sitten. me vanhat juopot tiedetään rajamme ja hurvittelemme niiden mukaan mutta se ei ole suositeltavaa vaikka teemme niin, enmä eina muista söinkö hyvin niin vetäsen jonku Masrs patukan tai pistän vähemmän. Homma on tupla tai kuitti kumminki, reilu 10v ja kaksikertaa lähtenyt mopo käsistä eli syöny liian vähän ja sit terävää päälle. Itellä on muutama sekunti aikaa kun ulähuuli puutuu ja kunnon pala lakua pelastaa mutta heti eli niitä on housuntaskussa, paidantaskussa ja takin taskussa, kaksi kertaa tänävuonna tarvinnu ku oli vastatuuli pyöröilessä ja kerran venähti lenkki koitan kanssa. 10sek ja homma on hodossa eli teemut kielenalla on hitaita.

Aivan, kylhän kai ihmiset itse tietävät, mitä voi tehdä, jos on diabetes. Tuli vaan sillä mieleen, kun tiedän joitain, jotka ei piittaa. Vaan enpä minäkään ole piitannut vaaroistani… Joten… :unamused: Ihme, että jokunen aivosolu tuntuisi vielä toimivan, kun päähän tulleita iskuja on lukemattomia. Ja yleensä syynä juuri piittaamattomuus bentsojen ja alkoholin yhteisvaikutuksesta. Tai sit tolkuton juominen kerralla, ilman bentsoja. Se, mikä nyt viimeisimmän jälkeen pisti todella miettimään, on vakava vaurioitumisriski…Ja kun en sitä halua, elän sitten niin, ettei sellaisia riskejä ole, joihin voin vaikuttaa :confused: :bulb: :exclamation:

Onks sulla pokkaa luetella tollasta listaa???
On ihan ymmärrettävää et sun esikuvat ei olleet raakaravinto-Jeesuksia mut come on!
lenkille ja gettiing a life