Paljonkoha pitää kerralla juoda että aivoihin tulee pysyviä vaurioita (yhdestä kerrasta)? Oon huomannu et annoksia menee koko ajan enemmän. Eilen meni 12x. Painoa ei kauheesti oo, ehkä 70-75kg. Ikää 21v. Juon aika harvoin, vähempi ko kerran kuukaudes, mutta sillon juon yleensä ns. kunnolla.
On se kumma että viinaa rupee aina ennen pitkää tekemää mieli vaikka nytki mietin että sen paskan vois lopettaa ihan kokonaan. Ei se oo sen arvosta.
Alkoholista voi syntyä välitön aivovaurio jos sattuu tapaturma ja lyö päänsä pahasti. Tämä on aivan varteenotettava mahdollisuus, sillä kännissä tapaturmariski on moninkertainen ja kasvaa humalatilan vahvistuessa. Sammuminenkin voi aiheuttaa aivovaurion jos joutuu hapenpuutteeseen esim. sammumalla omaan oksennukseen.
Joo. Tää on ihan totta kans… Mut lähinnä mietin että paljonko alkoholia voi kerralla juoda ennen ku tulee mitään pysyvää… ku yleensä jossai vaihees iltaa homma lähtee hanskast eikä sillon tuu ajateltua paljo on jo juonu…
Sen hapenpuutteen aiheuttaman aivovaurion voi saada ihan ilman oksennuksiin tai muihin tukehtumisiakin, jos saa pahan alkoholimyrkytyksen, sillä se lamaa jo yksistään hengityskeskusta. Näin olen ainakin ymmärtänyt.
Muuten mä en nyt ymmärrä, mitä tuolla yhden kerran juomisesta tulevalla aivovauriolla tarkoitetaan Ei yhdestä juomiskerrasta tule mitään aivovaurioita, ellei tapahdu sitten noita yllämainittuja juttuja, eli pään kolhimisia tai hapenpuutteen seurauksia. Ilman noita pysyviä aivovaurioita tulee useammasta yhdestä juomiskerrasta, eli aivot rappeutuvat vähitellen alkoholin käytön edetessä. Joillain nopeammin, joillain hitaammin.
Riskiä siihen, kuka saa pahan alkoholimyrkytyksen tai tulee niin känniin, että kolhii päänsä, tavalla tai toisella, juotuaan tietyn määrän alkoholia, ei voi kukaan ennustaa, koska sekin on, katsokaas, ihan yksilöllistä. Nuo paino-, sukupuoli-, ikä-, alkoholinkäyttöhistoria- ym. jutut voivat antaa vähän suuntaa, mutta eivät ne lopulta juurikaan kerro siitä, minkä verran henkilö X kestää alkoholia juuri hetkenä Y. Miedoissa alkoholijuomissa pysyminen on toki turvallisempaa, sillä niistä ei niin helposti iske salakavala kaatokänni, kuin jostain pirtusta, mutta kyllä ihmiset ovat onnistuneet itseään telomaan ja alkoholimyrkytyksiä hankkimaan ihan keskikepardin voiminkin.