Alkava vähentäjä.

Kyllä tässä oon ajatellu tuota AA:ta mutta pieni paikkakunta . Voishan sitä kokeilla. Vaan olo on nyt semmonen että ku kaikki on taas menny miljoonaan solmuun. Ei meinaa enää voimat riittää.

^ Ei tuossa tilanteessa pitäisi enään olla mitään “muttia”. Ne ihmiset siellä AA:ssa on olleet ihan samanlailla elämänsä ja sairautensa kanssa solmussa. Ei niille oikein voi enään mitään uutta ja yllättävää kertoa, mutta sieltä saattaisit saada vinkkejä miten kykenisit ratkaisemaan ongelmasi…

Kun olet käynyt ryhmässä niin tule ihmeessä kertomaan kokemuksesi. Oliko ihan hirveetä vai “valaistuitko”? :slight_smile: Ei kukaan sinua pakota menemään toistamiseen, mutta kokeilla kannattaa…

Eihän niitä pitäs. Niin no ei välttämättä. Jonkin asteinen sosiaalisten tilanteiden pelko vaan tuuppaa yllättämään aina sillointällöin. Kyllä se AA on vakavasti harkinnassa. Vaikka tosiaan täysin en ole lopettamassa. Niin siinä mielessä ei oikeen oikea paikka. Kynnys lähteä viemään tätä asiaa eteenpäin on aika korkea (niinku varmaan monelle on). Jään tässä suunittelemaan ja tutustun aiheeseen paremmin :slight_smile: Nyt alotin taas oman lakkoni joka ei tosin vasta ole kestänyt kun 2 Päivää mutta alku se on seki taas :slight_smile:

^ Tuo on kyllä totta, että tuskimpa AA:sta mitään apua on ellet halua täysin lopettaa juomista.

Kohtuukäyttöön tähdätään. Ja pidempään paussiin ku viimeksi. Positiivisella asenteella.

Ei se kohtuukäyttöön palaaminen useimmilta alkoholiongelmaisilta oikein vaan onnistu, ainakaan ilman erittäin pitkää taukoa, jonka aikana suhtautuminen koko hommaan muuttuu perusteellisesti. Mutta sittenkin aivoihin jää muistijälki siitä, miten se alkoholi vaikuttaa. Jos sulla on nyt lähtenyt lapasesta joka kerralla ja masennus ja muut ongelmasi ovat vain pahentuneet alkoholin käytön seurauksena niin suosittelen kyllä ottamaan yhteyttä sinne a-klinikkaan, vaikka tuo välimatka onkin varsin pitkä. Eikö lähempää löydy mitään? Antabusreseptin voit saada ihan terveyskeskuksestakin. Oman kokemukseni mukaan itsekin sosiaalisesta ahdistuksesta koko pienen ikäni kärsineenä voin sanoa, että kun dokaaminen jäi on ahdistus ja pelkotilat vähentyneet huomattavasti. Tokihan niitä edelleen tulee, mutta nyt niiden kanssa pystyy elämään. Siitäkin asiasta olisi varmaan hyvä jutella jonkun kanssa, muuten niitä paskoja keloja jää helposti vain luuppaamaan itsekseen, mikä johtaa helposti lisääntyneeseen huonoon oloon jota onkin sitten helppo “lääkitä” alkoholilla. Kokemusta on… :neutral_face:

Usko pois,tiedän sen. Niinhän siitä jää. Se millainen se on riippuu pitkälti henkilöstä. Pidempään taukoon tässä tähtäänkin. Ei ehkä kuitenkaan mitään useita kuukausia mutta kuka tietää? Lähes joka kerralla. Välillä enemmän välillä vähemmän. No on se tosiaan pitkä. Autoa ei ole,korttia ei ole,töissä,ja raha on tiukilla. Ei löydy mitään mikä olis minulle hyödyllistä. Päihdetyntekijällä kävin 3 kk mutta siitä ei ollut mitään hyötyä. Antabusta oon kokeeksi ottanu ja sitte kuitenni juominen vei. Eli sairaalareissuhan siitä tuli. Eli antabus poissuljettu. Onnea sinulle kun olet voittanut tuon :slight_smile: Oon psykiatrille aikaa hommannu että sais vähä puhuttua asioista jotka aiheuttaa pahaa oloa. Toivottavasti siitä on apua. Se lääkihteminen sillä on tosiaan helppoa mutta ei kestä pitkään. Ja sitten on vaan pahempi olo taas. Siitä se on petollista ainetta varsinkin sillon ku se juominen ei pysy hallinnassa.

Täällä taas. Em tiiä enää mitä tehä. Pettäny kaikki ja pettäny itteni. Kiitos kaikille jotka ollu apuna. Tietää ainaki mitä tehä että ei satuta muita.

Hei Jakke!Viimeinen viestisi oli huolestuttava ja toivonkin,että sinulla kaikki hyvin.Olen oman taisteluni tehnyt tuon viinahirmun kanssa ja nyt rahkeet riittää jo porskuttamaan terveemmillä elämäntavoilla.Takana terapiaa,antabusta ja päihdeklinikalla käyntejä.Olisiko sinulla tarvetta tukihenkilölle?En laittaisi tänne s.postiosoitettani,mutta jos viestittely-ystävää kaipaisit niin ilmoittele.On monta keinoa kokeiltavana jotta pääsisit taas oman elämäsi herraksi.

Moi Jakke. Oletko kunnossa? Henkikirjojen jäsenenä? Suosittelisin, kuten muutama muukin, kääntymään a-klinikan puoleen, vaikka sinne olisi matkaakin, ehkä joku puhelinkeskustelu järjestyisi. Paluu alkoholin rappiokäytöstä kohtuukäyttöön on mahdollista, mutta harvinaista, ja aluksi kannattaa olla vähän pidempi jakso kokonaan ilman alkoholia. AA:ta kehottaisin välttämään, anonyymit alkoholistit on vinksahtanut kultti jonka jäsenet (usein) ovat pahemmin pihalla kuin se bussipysäkille paskat housussa sammunut dena. :unamused:

Vähemmän hyvin…Tukihenkilö ois ihan paikallaan,mutta en tiiä ku tämä olo on mitä on…

Täällä vielä ainakin toistaiseksi…Yrittänyt olen…

On pari asiaa minkä takia oon tämä mitä oon.

Tähän masennukseen on pakko keksiä jotai. On niin paha olla kokoajan ja psykiatrin aikaki seuraava on vasta parin kuukauden päästä. Suoraan sanottuna jaksaminen on aika kortilla nyt. Päivä toisen jälkeen tuntuu että tämä vaan pahenee. Ei oikeasti jaksa mitään ja tuntuu että kaikki kaatuu päälle. En tässä tiiä mitä tehä.

Joo kyllä tässä jottai pittää keksiä.

Akuuttipsykiatrian osastolle pitäis päästä, kun vaan sanot asiat, niin kuin ne ovat. Monikin tuttu on siellä viettänyt muutaman vuorokauden ja jotain apua on tullut. Akuutissa tilanteessa antavat nestemäistä Diapamia. Itse en ole voinut ko.osastolle mennä, kun on koira hoidettavana ja nykyisin lapsiakin. Tsemppiä Jakke, ota yhteyttä lähimpään sairaalaan ja vaadi pääsyä osastolle.

-M.Horridus

Akuuttipsykiatrian osastolle pitäis päästä, kun vaan sanot asiat, niin kuin ne ovat. Monikin tuttu on siellä viettänyt muutaman vuorokauden ja jotain apua on tullut. Akuutissa tilanteessa antavat nestemäistä Diapamia. Itse en ole voinut ko.osastolle mennä, kun on koira hoidettavana ja nykyisin lapsiakin. Tsemppiä Jakke, ota yhteyttä lähimpään sairaalaan ja vaadi pääsyä osastolle.

-M.Horridus
[/quote]
Oon tässä tuotaki vaihtoehtoa miettiny. Niinhän ne tekee. Mutta ei oikeen tuo osasto homma houkuta. Ja mitää masennuslääkkeitä en ala enää syömään ku viimeksi vaikutti just päinvastoin ku pittäis.

Tästä se alkaa. Ainaki yritys. Eli tavotteena ois olla ainakin aiemmin mainittu se kuukausi selvänä. Voin sanoa että tavote on itelle todella vaikea. Mutta nyt ku oon punninnu asioita oon tosissaan päättäny yrittää vakavissaan. Oon listannu tuon juomisen hyvät ja huonot puolet ja kyllä siellä niitä huonoja puolia on kevyesti enemmän. Koitan nyt useammin täälläki roikkua ja lukea tätä palstaa. Positiivinen asenne on nyt ensimmäisenä iltana hieman hankala, koska tuli sitten hommattua tuolla aeimmin mainittu niin perkeleen paha olo että ei varmasti maistu ihan heti. Mikä on hyvä asia yrityksen puolesta :slight_smile: Yritän tässä useammin kirjotella tänne miten lakko etenee. Kiitoksia teille palstalaiset vastauksistanne. Vaan nyt ainoa suunta on ylöspäin täältä pohjalta :slight_smile:

Tsemppiä, Jakke :slight_smile: !

Kiitos Winston-84 :slight_smile: Joo nyt on tosiaan kolmas päivä menossa ja ei halutakkaa olutta. Tosin aika alussahan tämä on. Mutta hyvin alkanu ja positiivinen asenne nii kyllä tämä tästä :slight_smile: Ja ei oikee muutenkaa olo oo semmonen että huvittais juoda ku tässä 10 pv antibiootti kuurilla ja tulehus arvot 70 pomppas yhessä yössä :frowning: Ja maha niin pirun kipeä. Vaan ei ollu onneksi ainakaa haimatulehdus. Nyt sitte ku tämä mikälie tulehus antaa periksi niin eiku liikunta harrastusta alottamaan jonkinnäköstä. Esim. kohtahan sitä pystyypi frisbeegolfia alkaa pelaamaan kunnolla ja vähä etteenpäin nii pääsee kalallekki :slight_smile: