AL- ketju!

Kotivalon ketjun innoittamana päätinkin aloittaa tänne tällaisen ketjun.

Tämä on AL- ketju.

Eli Avara Luonto- ketju.

Tänne saa kertoa Suuria Luontokokemuksia kaikki he, jotka ammentavat luonnosta voimaa, energiaa ja hengellisiäkin kokemuksia päihteistä irrottautumisen yhteydessä. Ja miksei tietysti muutenkin. :smiley:

Kirjoitan itse myöhemmin.

:slight_smile:

Okei, okei. Mä aloitan itse sitten.

Mulla oli maalla läheltäpiti- kokemus. Koska maalla täytyy aina aamulla ensimmäiseksi laittaa tuli saunan lieden alle että saa lämmintä vettä, avasin saunan oven näin tehdäkseni. Ja tsädäm! siihen putoaa suoraan naaman eteen sellainen hirveä, paksu, ilkeämielinen otus, pää alaspäin roikkumassa niinkuin olis benjihypyn juuri tehnyt. Ja niin se varmaan olikin, kun sillä oli ne jalatkin silleen harvinaisesti ihan suorana kun se oli varmaan vielä ihan pää pyörällä siitä hypystä. Eihän hämähäkit yleensä jalkojaan pidä ihan piikkisuorina, vaan ne on yleensä silleen vähän koukussa, vaikka pää alaspäin seitin päässä roikkuisivatkin.

Jäi vedet siltä päivältä lämmittämättä. Onneksi mikro on keksitty. :sunglasses:

Olen massamurhaaja. Teurastin kymmeniä, kymmeniä kastematoja mitä julmimmalla tavalla, kun yritin onkia itselleni ruokaa. Tiedän, että kastematojen tilalla voi käyttää taikinaa. Mutta kun taikina ei pysy koukussa kiinni. Ja isoisäni opetti minut lapsena tosi hyväksi kastematojenkoukkuunlaittajaksi, niin täytyyhän sitä taitoa sitten käyttää. Varsinkin kun näin köyhänä pitää ottaa se ruoka vastaan jota ahti tarjoaa.

Jotkut väittää ettei kastematoihin satu, koska niiden hermojärjestelmä ei ole niin kehittynyt.

Kyllä sattuu!

Ne alkaa heti kiemurrella ihan paniikissa kun se koukku menee ihosta sisään. Mä mietin jokaisen kastemadon kohdalla, että kuinkahan lujaa se huutaisi, jos sillä olis ääni. Kastemdot on itseasiassa aika voimakkaita eläimiä. Niillä on hyvät lihakset joilla ne pistää hanttiin. Niin hyvät lihakset että ne voi liikkua vielä siinäkin vaiheessa kun niistä on jäljellä enää puolet.

Niin, kymmenien kastematojen joukkoteurastus. Hyöty: kolme pientä ahventa. Aivan turhaa kärsimystä. Puolustaudun sillä, ettei ne kastemadot varmaan kärsi yhtään sen vähempää räkättirastaan nokassa. Eikä kalat lokkien nokissa. Lupaan lopettaa tällaisen teurastuksen heti kun luonto muuttuu tällaiseksi:

youtube.com/watch?v=ea6yjT65wSQ

Tai tällaiseksi kuin tuo Lenny :slight_smile: :

youtube.com/watch?v=YOdxbqz-WBQ

Löysin muuten mökiltä kirjan nimeltä Nuoren naisen päiväkirja luonnon tapahtumista 1906. Se on Edith Holden- nimisen englantilaisnaisen kirjoittama päiväkirja luonnon tapahtumista vuoden 1906 aikana. Hän oli syntynyt vuonna 1871 joten oli tuolloin 35- vuotias [size=85]*ja hänet laskettiin vielä nuoreksi eli munkin täytyy olla vielä nuori jee! :smiley: *[/size] Tosin se kuoli jo 40 ja-vähän-päälle-ikäisenä → hukkuin Thamesiin ollessaan etsimässä jotain kastanjanlehtiä tms.

Mutta sitä on hauska lukea. Kirja on kuvitettu, ja siinä edith kertoo yksityiskohtaisesti kaikenlaisia luontohavaintojaan 1906- vuoden englannista. Tunnen sukulaissieluisuutta kun ajattelen että sekin oli vielä nuori, ja kuitenkin niin kiinnostunut luonnosta. Eli aika eristäytynyttä elämää.

Mä en muuten tiennyt että on olemassa sellainen kasvi kuin munkinhuppu. Mutta niitä ei varmaan kasva suomessa.

He he. Sain koukkuun kalan jota en tuntenut. Yritin saada selville mikä se oli ja löysin tällaisen pätkän kalasta nimeltä Ruutana:

“Mudanmakuinen Ruutana on sitkeähenkinen kala; edes talvinen happikato ei hävitä sitä sen kotilammesta koska se kykenee tuottamaan happea maksaansa varastoimista sokereista. Prosessissa syntyy myös alkoholia - Ruutanan vähäinen viinantuottokyky ei kuitenkaan kalamiestä (tai naista) lämmitä monen harmiksi”

Dääääm! :stuck_out_tongue: No mutta nyt on todistettu että alkoholi on luonnontuote.

Ja se mun koukkuuni jäänyt kala tais olla sorva.

:bulb:

“Sivusto ei uudelleenohjaudu asianmukaisesti”

Jäi vaivaamaan että mikähän kuva tuolta paljastuu… :confused:

Hehe, majavassa ja sopulissahan on paljon samaa näköä. Helpostihan ne sekoittaa toisiinsa. :laughing: No voi voi, harmi. Sellaiset söpöilykuvat on kyllä, niin siis söpöjä.

:slight_smile:

Ahaa siellä taitaa olla alpit? Ja pienten ihmisten pieniä taloja. Vuoret on kyllä hienon näköisiä lentsikasta katsottuna. :smiley: Onko nuo siltä sinun roomanlennoltas?

Söpöö:

youtube.com/watch?v=zVNTdWbV … re=related

Jostain kumman syystä mietin eilen, että enskesänä täytyy käydä Korkeasaaressa! :slight_smile: ! Ehkä yritin vain loitota krapulasta ajattelemalla tulevaa raitista kesää? :confused:

En tiedä sopiiko tämä avaraluonto- ketjuun mutta tuli heti mieleen toi jussi halla- aho. Mielenkiintoinen tapaus. Mitähän se siellä korkeasaaressa vielä saakaan aikaan. Se alkaa oleen kohtapuoliin niin suurta yleistä kiinnostusta herättävä persoona, että se varmaan päätyy itse sinne johonkin häkkiin, josta tuota Mestaria saa sitten halukkaat käydä pällistelemässä pientä maksua vastaan. :mrgreen:

iltalehti.fi/uutiset/2009011 … 4_uu.shtml

Minulla on kaksi kissaa. Toinen on kauuuhean lihava, iso 8v ruskean läikikäs valkoinen katti. Otin sen kotiini kuukausi sitten, pelastin sen joutumasta pää pölkylle. Kun ojensin sille ensimmäistä ruokakupillista, se iski hampaat sormeeni! Luulin että laastari riittaisi sormeni hoidoksi, mutta seuraavana aamuna oli lääkäriin meno edessä. Viiden päivän antibioottikuuri ja jäykkäkouristusrokotus! Hyväntekeväisyydestään saa maksaa. :confused:
En ennakkoon tajunnut, että vanha kissa ei heti kotiudu täysin outoon paikkaan. Mutta nyt me ollaan kissavanhuksen kanssa hyviä kavereita.
Ai niin, Halla-aho. Siis huolehtii eläintenkin hyvinvoinnista? Saati sitten ihmisten! Sopisikohan hän paremmin leijonan häkkiin vai käärmetalon lasiterraarioon? Vai jätettäiskö kaiken ulkopuolelle? :mrgreen:

Jjjaaps musta halla- aho on äärimmäisen väärin ymmärretty. Musta on hämmästyttävää miten väärin jonkun henkilön jutut voidaan ymmärtää. Tai miten mielikuviensa (median luomien) vietävissä ihmiset yleensä on. Sil tosin on sama ongelma ku monella muullakin, että se kirjoittaa niin pirun paljon että sen ajatuksiin täytyy perehtyä kunnolla, ja mieluiten mahdollisimman ennakkoluulottomalla asenteella ennenku tajuaa mitä sen pointit on. Mäki luulin aluksi että se on joku kauhee rasisti, joka kiihottaa raiskaajia raiskaamaan. Omaa typeryyttähän se oli tietysti kun en ensin perehtynyt näkemyksiinsä ennenko vetelin johtopäätöksiä. Mutta sellaista sattuu kun ei ole kovin poliittisesti valveutunut. :unamused:

Mutta politiikka sikseen. En muista oliko se täällä kielletty puheenaihe.

Juu mikään hyvä teko ei jää rankaisematta. Koira ei pure ruokkivaa kättä. Kissojen laita taitaa olla toisin. :wink:

Joo, Fernetti, olen samaa mieltä ko.politiikosta. Hän sanoo asiaa asioista joista ei saisi sanoa mitään! Muut saavat kyllä hänestä sanoa mitä sattuu. Ei siis häkkiin, vaan puhujapönttöön! :smiley:

Jeesh. Pointsit se saa multa ainakin siitä, että se käyttää ihan tajuttomasti energiaa tullakseen oikein ymmärretyksi. Ei kovin moni vaivaudu yhtä perusteellisesti selvittämään näkemyksiään ja oikomaan väärinkäsityksiä. Mutta mitä nyt tota on sivusilmällä seuraillut tota hommaa, niin se juttu ny vaan kaikuu kuuroille korville kun piintyneet mielikuvat jyllää. En ole äänestänyt elämässäni kuin yhden kerran, mutta harkitsen kyllä vakavasti äänestämistä sitten kun toi Suuri Mestarimme on ehdolla. :mrgreen:

Ja ei, en ole rasisti.