ÄITIYS PLUS KORVAUSHOITO

HELLO vaan kaikille!! :slight_smile:
En tiiä löytyyx asiasta ketjuu aiemmin, muttei oo aikaa nyt selaa, jtn tässäpä tää… eli; ONKO TÄÄL PALJON KORVAUSHOITOLAISII MAMMOJA, JOTKA ON ALKANU KHOIDON VASTA LAPSEN SYNTYMÄN JÄLKEEN???
Kysyisin jeesii, sen enempää nyt omaa tilannetta ruotimatta, MUTTA… Kuinka nopee ootte päässy hoitoon, ootteko joutunu luopuun benzoista, ootteko joutunu eka laitoshoitoon, mites sossut, yms yms yms???
Mun kohalla kun toi hoito olis nyt ehkä ainoo järkevä vaihtoehto, mutt siinä on monta muttaa… En uskalla hakee sitä jos on pienikin pelko lapsen menetyksestä/laitoshoidosta yms!!! :unamused: :imp: :smiling_imp:
Miten muuten erot eri paikkakuntien väleil, onko “pahoja”???
Itellä sellane tilanne, ett oon raskauden jälk kokoaika virallisesti kuivilla, mua ei kyylitä yms, ett kelaan, mitä kandee sanoo/mitä ei, jne…??? Ei liikaa tietty kaunistella, ku sitt voip ollakin ettei pääsekää hoitoo :unamused:
Todellaki oon TOSISSANI nyt, ei oo tarkotus mennä hoitoon pelleileen tms…!!! Eikä oo “oheiskäyttöö”!!!
Mutt oon kuullu sellasii kauhutarinoita frendeiltä (akseli Stadi-Oulu), ett skidi on viety huostaan hoidon takii, yms yms yms!!!
Vittu mä todella tarvisin sen hoidon, ois really pelastus!!! Ois ihanaa <3 jos te hoitolaiset mamit vastailisitte noihin ylläoleviin… Thankjuuuuuuu!!!
Ja kaikkee saa kertoo mitä aiheeseen liittyy… KIITOS!!! :smiley: :sunglasses:
<3 SiruPiru <3

Luultavasti joudut sossun asiakkaaks eli lastensuojelun piiriin ja perhetyöntekijät alkaa käydä sun luona joka viikko juttelemas ja tarkkailemas, et kuinka pärjäät, mut jos oikeesti hoidat lapses ihan hyvin ni ei siinä mitään pelättävää oo. Mulla (oon entinen kodeiiniriippuvainen) kävi perhetyöntekijät 1-3 kertaa viikossa 1-2 tuntia kerrallaan “kyttäämässä” ja lopulta ne joutu toteen kahen vuoden jälkeen, et kaikki on koko ajan menny hyvin ja huolta ei oo ollu, mut ku perus lähtökohta on, et lasten suojelun asiakkuus täälä kestää kaks vuotta ni ne halus sit pitää mut siinä koko sen ajan, ku vuoden siitä olin vierotuksessa ja tokan vuoden ne varmisteli, et oon varmasti pysyvästi kuivilla. Ja se vuosi mitä olin vierotuksessa olin myös raskaana+synnyty+lapsen vierotus kodeiinista ja siks mut yritettiin pakottaa ensikotiin, ku en ollu vielä kuivilla, kun vauva pääsi sairaalasta. Ensikodin mä vältin antamalla lapsen pää huoltajuuden miehelleni, koska emme asuneet yhdessä, vaikka seurustelimmekin. Mut sulla kun on jo lapsi ni ensikotiin sun ei enää tarvi joutua ja laitoskin on siitä kii, et onko sellasta laitosta ees olemas, missä vois olla lapset mukana, ku korvaushoito alotetaan. Tuskin. Mihin ne sit vois sun lapsen/lapset laittaa alotuksen ajaks jos haluisivat sut laitokseen, no ei juuri mihinkään, joten jos sun paikkakunnalla korvaushoito alotetaan muutenkin ees joissain tapauksissa ilman laitosjaksoo ni sit se voidaan tehä niin sullekin, mut jos sielä kaikki joutuu ensin laitokseen ni poikkeusoikeuksia on aika vaikee saada. Lapset voidaan kuitenkin laittaa tukiperheeseen sen alotuksen ajaks jos ihan pakko on ja sieltä ne sit saa takas, ku ite kotiutuu laitoksesta. Mut ainakin meijän tuol toisel foorumil on yks tyttö, joka alotti metis korvaushoidon avona, eikä joutunu ollenkaa laitokseen, mut hänellä taasen ei oo lapsia, joten siitä on vaikee tietää, et miten se homma hoidetaan. Soittele ja selvittele asiaa. Kyllä sä vastausket saat ja hoitoon pääset jollain konstilla.

:smiley: Itse asiassa sen verran Tipin kirjoitukseen kommentoin: Kaivannossahan on perhepuoli, jossa pystyy aloittamaan k-hoidon lapsi mukana. Sinne ei muistaakseni tarvitse olla paikkakuntalainen, jos oma kaupunki suostuu maksamaan. Sitä en tiedä, onko muualla Suomessa vastaavia. :question:

No perhana. :wink: Nykyään on sit kaikkee jo olemassa. Tämähän siis tarkottaa melkein väkisin laitosjaksoa jos omalla paikkakunnalla ei oo sitä avoalotus mahdollisuutta muillekin. Eli kannattaa selvittää ja eihän se laitosjakso välttis kestä kauaa, ku noita paikkoja tarvii varmaan muutkin äidit ja varsinkin jos niit on tyyliin yks tai kaks koko maassa.

Thanks kaikille vastauksista!!! <3
Joop, en anna lasta ees hetkeks muun hoitoon, (paitsi sukulaiset, jos se on mahd!!!) oon kuullu garseita juttui näist “väliaik. sijotuksista”-- ne on lopullisii!!! :confused: :unamused:
Oon soitellu johki puhelimiin, vitut ne mtn tiiä, kai se on pakko ottaa huom yhteyt klinikalle, ja jos ei vittu päästä mua hoitoon tai jotai ni EN TOD TIIÄ MITÄ TEEN!!! :smiling_imp: :smiling_imp: :smiling_imp:
Kesä meni vituiks, venasin lomailua yms, mutt täs oon enkä mtn pysty tekeen stana!!! :imp: :imp: :imp:
Siel luuris johka soitin ni se muija ainaki yritti ett pitkä LÄÄKKEETÖN laitosjakso, ei kh, ja vitun skeidaa!!!
Voinko mä ottaa riskii ett lapsi viedään enkä ees pääse khoitoo!!! :unamused: :imp: :imp: :imp:
Tukena mulla ei oo enää ketään, oon 100% YKSIN!!! :imp: :imp: :imp:

Niin, viel jatkoo… TIPITiedätkö missä paikkakunnilla avoalotus onnistuu??? :question:
Tääl iha tuskissani nyt venaan huomista, soitan kaiken uhallakin… VIDDU!!! :confused: :confused: :imp:
Mutt thanks teille kaikille viesteistä!!! <3
Ja kauan se KH-jono suurinpiirtein on??? :question: :question: :question: Oon kuullu nii ristiriitasia juttuja… Mutt luulis, ett äitinä pääsis vähän niinku “jonojen ohi”… Ja ainii Tipi; Oon ollu lastensuojenlun asiakas kokoaika… Tosin ei oo fattan tyypit käyny kyttäilee, mutt jos ne nyt alkaa käymään, niin OK; Kuhan vaa pääsen hoitoooooooooooooooooooooooooooon!!!
<3SiruPiru<3

Mä oon foorumin ylläpitäjä ja mulla on vaitiolovelvollisuus eli en valitettavasti voi vastata kysymykseen paikkakunnasta. Ja sit mun kaveril, joka ei oo käyttäjä on ollu laps kolme viikkoo sijaisperheessä ja vaik se perhe yritti saada sen lapsen itelleen pysyvästi ni eivät onnistuneet. Menettivät vaan ite tukiperhe mahdollisuutensa sillä vehkeilyllään. Eli jos hoitaa lastaan hyvin, eikä pahoinpitele lasta ni perusteita huostaanottoon ei oo. Huostaanotto on kuules melkonen prosessi ja kunnalle perkeleen kallis, et ei siihen kyl ilman syytä lähetä ellei kunnalla oo ylimäärästä fyrkkaa. Ja se on aina plussaa et hakee apua ite. Aattele jos joku naapuri tai tuttu pääsee käräyttään sut käytöstä ni sit tulee ainakin huostaanotto, koska sillon sä oot huono huoltaja kun et oo hakenu apua. Kylasiat järjetyy ajan kanssa. Älä sitä murehdi vaan hae äkkiä apua niin pääset helpommalla.

Tere vaan! :slight_smile:
Oon nyt ottanu klineen yhteyxii (käyny siel) ja asia on vireillä… Eli kaikki sillee OK!!! :smiley: :slight_smile: :slight_smile:
Ja kuulemma ei oo pelkoo lapsen viemisest, tms!!! Noh, muuten en oiskaa ottanu yht, koska skidi on mulle <3 KAIKKI KAIKESSA <3 ja kuolisin vittu jos mun muksu vietäs!!! :imp: :imp: :imp:
Mutt ei oo pelkoo… Tosin fattan kans en oo viel jubannu asiast… Nyt vaa sitt VENAUSTA, VENAUSTA & VENAUSTA!!!
Eix tääl tosiaa oo muita kh:ssa olevii/jonossa olevii äitejä??? Voi kyll kaikki korvaushoitolaiset vastailla!!! :slight_smile:
Ett kauan on joutunu venaan, missä alotus ollu (KUin pitkä) jne…???

Ja yx pelko mull on, ett ne vie mun benzot… :imp: :imp: :imp: Sitt en kyll tod tulis toimeen, siis ilman benzoi!!!
Ei ne voi niit viedä!!! Ja eiks lähes kaikil khoitolaisil ookin benzot!!!
Mutt nii, lähinnä nyt rassaa tää venaaminen, eikse vähä oo ett mitä suurempi city, ni sitä kauemmin joudut venaa… :confused:
Jos asuis jossai tuppukyläs pääsis varmaa hoitoo heti :unamused:
Mutt jees, thanks kaikille viesteistä ja hope joku vastailee lisää!!! :smiley:
Ja nii, oon todellaki hyvä äiti, ett siinä ei oo mitää, hoidan lapseni ihan yhtä hyvin (ellen paremmin :wink: ) Ku joku tiilitalossa asuvan “onnellisen” perheen äiti, joka tyyliin juo kaks krt vuodessa jtn viiniä… :stuck_out_tongue:
Ett zillee :slight_smile: Eikä fattan tyypeil oo ikinä ollu mtn sanomista mistää, vaikk on must ilmoja tehty pari, mutt ne on ollu perättömiä…
jepa, kai tää täst…
<3 Siru <3

Tu vilkaseen meijän tota omaa foorumia, ku sielä on alue korvaushoidokeille ja siel on myös perhealue minne voi hakee jäsenyyttä. Jos löydät sieltä jotain hyödylllistä tietoo ni hyvä ja jos et niin tunnuksesi sulkeutuvat viikko rekisteröitymisen jälkeen, mikäli et kirjoita mitään ennen sitä. Että sinne voi helposti tulla tutustumiskäynnille.
Mut joo, tää meni melkein meijän foorumin mainonnaks mut halusin vaan vinkata, et näitä samantyylisiä muitakin foorumeita on.

:smiley: Onhan meitä, ainakin mä :laughing: . Hoitotakuu on se ½vuotta, se toimii kuulema siellä missä sä asut myöskin. Odottaminen on rankkaa…Mut tuu tonne ‘Tipilään’, siellä on hyvä alue ylellisyyshoidoista… :wink:
Bentsot ei kuulu automaattisesti k-hoitoon, mutta jos ne on ennestään: kannattaa pitää kiinni niistä. Suositus k-hoidossa on 4mg Rivatrilia/vrk+ joku nukahtamis/unilääke. :question:

F_M Tottakai saat skrivaa tähän ketjuun, kiva vaan!!! :smiley: :smiley: :smiley: :sunglasses:
Mun sossu on iha jees, mutt tod douppi vastanen… :unamused: Ett en tiä miten ottaa asian… Noh, sitä ei kande viel kelaa… Nyt vaa venaillaa ja zillee, ois kyll PAKKO päästä hoitoo mahd pian, puoltavuotta EN kykene enää venaa :smiling_imp: !!!
Ja kiits Tipi foorumi tipsistä, voin tullaki jos aikaa vaa on, mullaku tää koneaika on tod “kortilla”… Ja nyt menee about kaikki voimat siihen, ett pidän itteni ja perheeni kasas ennenku pääsen hoitoo!!!
Thanks taas teille kullannuput <3 :sunglasses: Ja ois jees kuulla niit hoitojutskii muiltakin…!
Ja nii… benzoistani pidän kii kynsin hampain!!! :laughing: :wink: :mrgreen:
<3SiRuPiRu<3

Onneksi jokaiselle narkkarille suomen laissa on että se otetaan vastaan niinkuin normaali…Tosi hyvä homma…Siis ei väliä vaikka olis vammainen tai vähä-älyinen niinkuin narkkareilla usein on! Tämä maa tarvitsee lisää ihmisiä!!! Varsinkin narkkareiden lapsia joista tulee hyödyllisiä yhteiskunnan jäseniä!!!

Moikka, oon uus tääl ja halusin nostaa tän aiheen… ja puhua vähä tilanteesta joka painostaa ihan helvetisti enkä tiedä mitä tekisin :frowning:

Mul on kaks poikaa ja nuoruudessa n.5 vuoden huumeidenkäyttötausta… aluks käytin amfetamiinia ja muita piristeitä ja myöhemmin siirryin käyttään opiaatteja… Olin aikamoinen sekakäyttäjä mutta kyl piri vei nuorena enemmän…no…sit tulin raskaaksi sen aikaiselle miehelleni ja lopetin seinään kaiken. tästä ajasta on nyt kymmenen vuotta. tän kymmenen vuoden aikana on ollu pari pientä retkahdusta opiaatteihin, ja olin lähes seitsemän vuotta (lukuunottamatta paria repsahdusta) selvinpäin. Sen seitsemän vuoden aikana sain luotua uran, tein toisen lapsen ostin talon… elin siis ns. “normaalia” elämää…

Toisen lapsen syntymän lälkeen sairastuin pahaan masennukseen. Suhde lapsieni isään ei ollut enää moneen vuoteen ollut hyvä. Erosin 6 vuoden suhteen jälkeen. Kävin n. vuoden terapiassa ja psykiatrilla ja aloin käyttään taas bentsoja… ja jotenkin siina masennuksessa kokeilin muutaman kerran subua ja sain siitä helpotusta…en kuitenkaan mene sekaisin siitä, jotenkin toleranssi on jäänyt vaikka tauko on ollut pitkä (outoa!?) Jatkoin käyttöä aluksi satunnaisesti, mutta sitten huomasin n. vuoden päästä että nyt ollaan taas koukussa… Olen kaksi kertaa pystynyt subun lopettaan itse… Toinen kerta oli n.3kk:den käyttö ja toinen 1,5 vuoden(tällöin vaihdoin kylläkin vain ainetta,joten en ollut selvinpäin) Luulin koko ajan että kun olen ennenkin pystynyt lopettamaan niin pystyn nytkin, mutta eipä käynyt niin!!

Nykyhetki siis elämässäni on se, että käytän päivittäin opiaatteja (subua lähinnä)(syksyllä tulee kaks vuotta) ja todellakin en ole koskaan missään hoidoessa ollut, olen salannut tämänhetkisen tilanteeni kaikilta, lukuunottamatta rakasta miestäni, joka tukee minua kyllä ja auttaa, mutta tää asiaa painaa mua päivä päivältä enemmän enkä uskalla puhua kellekään saati mennä hoitoon…

Olen miettinyt vaihtoehtoja ja alan vakavasti kallistua korvaushoidon puoleen mutta kertokaa ihmiset rakkaat mulle uskallanko ottaa yhteyttä lääkäriin ja päihdepoliin…mitä tapahtuu lapsille?? onko mahdollista että multa viedään lapset tämän vuoksi… käyttöni ei ole päänsekottelua vaan itseni terveenä pitämistä… Mitä teen oikein???

Tervehdys!

Olet siis lasten ainoa huoltaja? Lapset eivät ole tehty nykyisen miehen kanssa? Jos olisivat, niin miehesi lasten huoltajana jatkaisi lasten kanssa nykyisessä kämpässä tietysti sillä edellytyksellä, että hän ei käytä mitään huumeita…

Se mitä tapahtuu riippuu hirveästi kunnasta ja sen sosiaalitantoista. Pysyvä huostaanotto on aika kallis vaihtoehto kunnalle, joten sitä pyritään välttämään viimeiseen asti :smiley: .

Korvaushoito on vaihtoehto vasta sitten, kun on yritetty katkaisua muilla tavoin ja se ei onnistu :frowning: . Veikkaan, että sinun tapauksessa käy niin, että lapset otetaan huostaan väliaikaisesti ja sinut passitetaan katkolle. Sitten kun olet antanut riittävän pitkään puhtaita seuloja, niin saat lapset takaisin :confused: . Jos seuloissa näkyy katkon jälkeen jotain, aletaan korvaushoitoa suunnittelemaan ja lasten kotiinpaluu viivästyy :frowning: .

Tiedän muutamia tapauksia, joissa tilanne on ollut tarkalleen sama kuin sinulla ja homma on mennyt yllä mainitun mukaan.

Jos sinulla on yhteishuoltajuus lasten isän kanssa lapset määrätään lasten isälle, ehkä pysyvästi :frowning: . Onko yhteishuoltajuus? :question:

Jos haluat heti korvaushoitoon, niin hankkiudu raskaaksi, niin pääset viikossa todennäköisesti pysyvään korvaushoitoon ja lääke on Subutex eikä mikään hiton Suboxone. Tässä vaihtoehdossa saat myös aika varmasti pitää lapsetkin luonasi :wink: .

Saanko udella miten olet rahoittanut Subutexin käytön? Minulla meni kuukaudessa noin 1500€ Subuun :smiling_imp: Eikö tämä aiheuta mitään ongelmia sinun ja nykyisen miehesi väleihin :question:

Tämä Arpa ei voita! (Kiitos osallistumisesta!)

Mulla on yhteishuoltajuus lapsista entisen mieheni kanssa… Mutta tilanne on se, että hän on myös korvaushoidossa (metadonilla), ollut jo varmaan 9 vuotta… tuntuu jotenkin karulta, että lasten huoltauus siirtyisi täysin ex-miehelleni kun hänellä sama tilanne… Mistä päin olet “arpa” kotoisin? jos saan udella :slight_smile: ?
Ite oon TRE:lta… mietin vaan oisko sielläpäin eri systeemit kun täällä?? En oo kuullu et kellään täälläois viety hoidon vuoksi lapsia??

Kuules, vaikka ex miehesi on korvaushoidossa metkulla, niin hän on viranomaisten mielestä putsi, jos hänellä ei ole ollut oheiskäyttöä… Otan osaa…

Arpa

Juu tossa tiedoissasihan luki että olet helsingistä… en tiedä, mutta kuullostaa aika rankalta että melkein kymmenen vuotias poika ja kolmen vanha voitaisiin sijoittaa muuhun perheeseen, koska muuten olemme täysin “normaali” perhe… ei oo lasten kans koskaan ollut ongelmia eikä olla oltu asian vuoksi lastensuojelun asiakkaita… pelottaa tämä kaikki :frowning:

Myönnän, että aika rankka juttu on kysessä sinulle :frowning: !

Kuinka paljon Subua käytät vuorokaudessa :question:

Hyvin paljon on kyse siitä miten sossut sen ottavat. Minusta sinun kannataisi kysyä saatko tulla nimettömästi keskustelemaan sossujen kanssa ja kysyt heidän kantaansa sinun asiaan :confused: .

Uskon, että et pääse suoraan korvaushoitoon millään ilveellä*, jos et ole aikaisemmin ollut tekemisissä päihdehuollon kanssa :angry: . Varmasti sinulle ehdotetaan pitkää (5-6 vko**) katkaisua ja sen jälkeen seuloja. En osaa sanoa kuinka pitkään lapset olisivat väliaikaisesti sijoitettuna :neutral_face: .

Olen pahoillani, että en voi kirjoittaa mitään positiivistä sinulle, mutta näin se homma vaan menee :frowning: .

Arpa

• = Paitsi se, että tulet raskaaksi, kuten mainitsin :smiley: .
    ** = Myös yli 2 kk vieroituksia olen kuullut olevan. Haluavat olla varmoja, että äiti on putsi ja pysyy sellaisena.

No…nyt on sit lääkäri tilattu!! Oon kyl ylpee et sain sen tehtyy… nyt vaan askel kerrallaan kohti määränpäätä…

Mitä nyt Suboxone:ssa on niin pahaa että sitä ei saisi raskaana olevalle antaa? Ja jos on niin miksi sitä kaikille muille annetaan? :confused:
Kaikki tietävät että naloksoni ei ole mikään este piikittämiselle ja kaiken lisäksi aiheuttaa monenlaisia sivuvaikutuksia… Eli lääkäritkin ovat hyvin tietoisia em. asiasta.
Kysymys kuuluu: miksi he määrävät Suboxonea kansalaisille? Ja miksi ketään ei ota kantaa asiasta?
Tarkoituksellinen “nistien”=khp:n myrkytys hengiltä? Voisi samantien jakaa syaniidinappei menisi nopeammin ja halvemmalla…

Ketään kiinnostaa jotkut nistit, ei niitä oo ku pari prosenttia…

Heil Hitler :smiley: