Tipaton tammikuu on vakiintunut suomalainen perinne. Vuodesta toiseen noin 20 prosenttia alkoholia käyttävistä aikuisista viettää tipatonta ja tipattomaan kuukauteen suhtaudutaan ylipäätään myönteisesti. Tipattoman tammikuun ajatuksena on pysähtyä kerran vuodessa miettimään omaa alkoholinkäyttöä ja testata, kuinka hallitseva rooli alkoholilla omassa elämässä on. Moni kokee myös, että tammikuu on aikoa aika vuodesta, kun juomattomuutta ei tarvitse erikseen perustella.
En aio/voi tilanteesta ja tämän hetken kuviosta johtuen en taida tipattomana pysyä mutta mahdollisimman vähällä kuitenkin. Kun nyt pitäisi saada tuloksia aikaan ja hieman stressiä kehissä. Täytyy katsoa sitten joku toinen kuukausi
En aio viettää tipatonta. Mulla on meneillään vegaanihaaste, joka imee aika paljon energiaa. Mutta sen päätöksen tein vuodenvaihteessa, että viikolla en juo edes sitä yhtä viinilasillista, joka toisinaan tulee nautittua. Haussa paremmat yöunet.
Huomenta juhanikari . . Miten sinulla mania ilmenee muuten? Olen itse miettinyt voiko olla lievää maniaa keskivaikeata tai vaikeata olemassa ja miten eroaa jne jne ?
Eilen illalla vaimo teki houkuttelevan tarjouksen sanomalla että nautitaan lauantaina hyvä punaviini niin että hän juo lasillisen ja minä saan lopun pulloa.
Meinasin jo suostua mutta sain sanotuksi, että pidetään tipattomasta tammikuusta kiinni!
en helvetissä pidin loppuvuodesta tipattoman kk ja oli oli ihan hirveä ahdisti ja vitutti enkä koe muutenkaan tarvetta kun en kännäilyä pahemmin harrasta.