Aiotko lopettaa paihteidenkayton?

Aiotko lopettaa?

• Aion, lahitulevaisuudessa
  • Aion, joskus
  • En aio, ei kaytosta oo haittaa
  • En aio, oon koukussa
  • Oon lopettanut

0 voters

Vahan gallupin tapaista pukkaa, sori vaan. Kertokaapa siis, aiotteko joskus lopettaa douppaamisen vai jatkaa arkkuun asti? Lisaksi kertokaa vahan syita ja muita keloja asian tiimoilta, onko niin etta kuositat arkkuun asti koska olet koukussa, vai kuositat loppuun saakka koska kaytat vahan ja ‘siita ei oo haittaa’? Jos oot lopettamisen kannalla niin ootko lopettanu jo, yritat lopettamista parhaillaan vai meinasit lopettaa ‘joskus’?

Jos nykyinen kanta on jatkaminen niin mika vois motivoida lopettamiseen vai onko doussaus niin olennainen osa elamaasi ettei mikaan? Jos nykyinen kanta on lopettaminen niin mika motivoi lopettamaan?

Niin. Please kirjoittakaa kans vastauksia alkaaka vaan naxuttako galluppia niin saadaan vahan keskustelua aikaiseksi.

Ihmettelijoille tiedoksi etta edelleenkaan taa ei mee mihinkaan tutkimukseen, kunhan vaan tulin miettineeksi etta mika lie jengin jakauma tan suhteen.

Omaa vastausta sen verran etta 99% oon lopettanut, joskus harvoin (about kerran-pari vuodessa) saatan ottaa psykedeeleja. En kayta myoskaan laillisia. Joskus meinasin etta oisin jatkanu aina vaan kun olin sita mielta ettei pienesta totsyttelysta mitaan haittaa oo. Motivaatiota lopettamiseen voi spekuloida tossa toisessa ketjussa mihin rustaan paljon :slight_smile:.

En aio lopettaa koska mun perusluonteeseen ei sovi päihteettömyys. Yhessä vaiheessa koitin olla ilman mitään ja se oli täyttä helvettiä.

Tänähän mahtavaa. Olin näemmä ensimmäinen joka klikkasi palluran sille trakoitettuun paikkaan :laughing:
Tuolla ei siis ollut korrektia vaihtoehtoa minulle joten kerron tässä hieman tarkemmin pyrkimyksistäni.
Pyrin kohtuukäyttöön, bentzojen käytön pyrin lopettamaan kokonaan. Välillä on kausia jolloin niitä menee kun muroja, välillä taas ei yhtään. Lievässä koukussa olen kerran ollut mutta selvisin ihan seinään lopettamalla.
Kaljaa kittaan nykyään humalahakuisesti vkonloppuisin, muulloin 1-3 illassa jos sitäkään.
Savut “lopettanu”, en tiedä poltanko enää koskaan, se jääköön nähtäväksi. Olen ollut noin 5kk polttamatta käkryä.
Tupakointi on perseestä mutta mä ratkean melkein aina noin viikon tauon jälkeen, ikuinen kierre.
Niin, ja pannareiden sekä tramalin käytön yritän pitään todella minimaalisena koska vieroittautuminen oli todella tuskaista viikon. :confused:

Samoilla linjoilla

100-prosenttisesti tuskin lopetan, mutta tupakka lähtee heti ekana (lakko päällä atm) ja kaljoittelusta saisi tulla max. kerran kuussa -viihdettä. Muut päihteilyt saisivat jäädä kokonaan pois, mutta aika näyttää. Täysi yritys päällä ja jonkin aikaa olen saanut jo selvisteltyä kohtuullisella menestyksellä. Oikeastaan vähän huolettaakin, missä ne vieroitusoireet viipyvät… :unamused:

Sama täällä, paitsi etten mä syntyny addiktina. :wink: Oon lopettanut jo tarpeeksi monta kertaa todetakseni että elämä selvinpäin on ihan perseestä.

Juu ei ole mullakaa aikomusta lopettaa… ikinä.
Tosin ei mulla niin kauheita ongelmia oikeastaan
päihteiden kans ole ollutkaan. (viihteilijä)
Joskun alkomaholi oli paha, ehkä piriki muutama vuosi sitten…
Nykyään vain bentsot aiheuttaa harmaita hiuksia… :neutral_face:

…mie yritän lopettaa…vimoset 13 vuotta on ollu niin ääähhh…kauheita…

Aaaaargh!!. Tulipa niin ajankohtainen aihe… :confused:
Aion lopettaaa… lähiaikoina… Jokus… vittu en minä tiijä!!
Pakkohan se on. Ei tuo lääkärikään nyt ikuisesti tuossa ole… Pelottaa vaan ajatus niin perkeleesti.
Mutta! Jos saisin loppuelämänin lekurista bupreni, niin käyttäisin koko loppuelämäni! Se ei ole elämääni vaikeuttanut ollenkaan. Rakkaus-suhde on syvä.

Mutta KAIKKI HYVÄ LOPPUU AIKANAAN… Kyllähän tätä hyvää on kestänytkin jo kuutisen vuotta…

Mä aion kyllä lopettaa jos pystyn elämään edes suht normaalia elämää ilman kaikkia lääkkeitä…

On sanottu kyl klinikal ja lekurikin sanonut, et voi olla et joudun jotain ADHD-lääkettä ja tod. näk. masennuslääkettä käyttää lopun ikääni, mut mä en menis takuuseen tuosta! Pikemminkin oon jo nyt opetellut erilaisia tapoja “kasvaa ulos” ADHD:sta, eli pystyn jo melko hyvin siivoamaan; enkä levitä kaikkia laatikoita ja kaappeja lattialle ja ala pyyhkimään kaapin ovia sen sijaan, et siivoisin niitä laatikoita. Toki mä useampaa asiaa teen yhtä aikaa ja aina välillä jää esim. pyykit koko päiväks koneeseen tai monta päivää seisoo joku homma jossain nurkas, joka pitäis tehdä; mut se on jääny kesken. Kuitenkin asiaa PYSTYY harjoittelemaan; tosin tuloksia ei hetkessä saa. Esimerkiks oon nyt 3-4 vuotta harjoitellut tiskaamaan päivittäin. Aluks pystyin vajaan viikon tiskaamaa ja sit mies tiskas 3vkon pääst, nyt saatan 3-4vkoakin tiskata päivittäin ja sit ne jää; nyt on kolmen päivän tiskit (kaikki kissankupit ja enemmänkin) ja aion ne tänään tiskata! Ulko-ovessa on sellanen koristeltu lappu, jossa lukee mitä mun pitää muistaa ottaa mukaan ku lähden ulos (kännykkä, dosetti, röökit, tuli, avaimet ja dösäkortti), mut se on niin uus, et en muista tarkastaa onks kaikki mukan joten känny jää useest kotii :stuck_out_tongue: :laughing:

Sen sijaan epäilen et ahdistuksee tarvin lääkkeitä kyllä satunnaisesti jatkossakin. Tahtoisin takas ees 1mg:n Xanoria/vko, koska jo neljäsosa veis ahistuksen pois, nyt ku on tolet niin pienet. Pamista ollaa puhuttu et se jäis satunnaiseks.

Alkoa en aio täysin lopettaa, ellen nyt jossain välis huomaa et se on niin paska aine, ettei sit kannata käyttää. Mä vaa ku en oikeestaa kännei vedä, ni en huomaa kuinka paska aine se on. Tupakast aion luopua, ensin viäl tähän hoitoon kunnol sitoudun, sit kokeilen niksa-valmisteil ja jos ei muuta; saan Zybania ilmaseks. Tai lääkäriltä. Kahvist luovun aika ajoin, mut korvaan sen teel, joten kofeiinia tuun varmaa loppuiän käyttää pieniä määriä.

Ganjasta en viäl aio luopua täysin. Ostin kakkosen kolme pv sit ja viäl on varmaa puol gemmiä jälel vaik eilen tarjosin siitä jo, ku ei jaksa polttaa montaa päivää putkee :open_mouth: . Alkaa ikä painaa ilmeisest, ku ei enää maistu :smiley: :laughing: Sieniä oon kymmenkunta keränny ja pitäis ehkä hakea lisää, mut… en tiiä käytänkö niit enää… Ainoastaan nuo mitkä menee, eli pien määrä bubree, pamei, dexei, supriumii ja tennarei (+satunnainen savu & säännöllisempi tissuttelu parin sidukan kans), ni niis aion pysyä. Tietenkii pudotan ku lupa annetaa sekä pamei & bubrea, mut en vielä! Reilun parin vuoden pääst oon suunnitellu olevani kuivil (tähän ei lasketa masennuslääkkeit tai ADHD-lääkkeit, alkoa tai sitä kofeiinia, enkä nyt oo ihan down jos en oo täysin saanu röökii tai bubree pudotettuu; 1 teemu vaik ei haittais, kunhan on vaa tiputettu annosta!)

Aion lopettaa lähitulevaisuudessa ja viihteilyn olen päällisin puolin lopettanutkin. Ongelma vain on se, että oppareita joudun vetämään loppuelämäni, joten niitä pitäisi oppia käyttämään asiallisesti, ei mitään viihteilyjä.

edit: niin ja kofeiinia en päihteeksi laske, vaikka monet niin tekevätkin. Alkoholia en ole edes ajatellut aikoihin, joten sen kanssa pitää olla varovainen, jos ja kun jossain vaiheessa alan sitä taas käyttää.

En aio koskaan absolutistiksi. Päihteettömyys ei sovi mulle, mutta ei liikakäyttökään. Joten viikonloppuisin baariin, jota voi sitten höystää hieman joillain ainehilla. Mutta elämää sotkeneet käytöt aion lopettaa absolut!

Alkoholi pitäis jättää masennuksen takia että lääkeet toimis. Olikin tossa pari viikkoo juomatta, mutta nyt vitutuksen takia ratkesin. Ja taas tänään viikon loman kunniaksi, huomenna jos lopettais ettei jää taas putki päälle. Tenoxia tuli taas kiskottua myös.Savujen veto oli pakko lopettaa olosuhteiden pakosta :cry:
Bentsoja en ole lopettamassa niin kauan kun niitä jostain saan! :laughing:
Eli bissee kohtuudella ja bentsoja tarvittaessa/silloin kuin saan niitä.Niitä en lopeta, muut kyllä saa jäädä :cry:
P.S. Miksei tota kelloo saa oikeaan aikaan? Nytkin kello on 20:06… :wink:

En ainakaan näillä näkymin, ehkä joskus jos alkaa olla enemmän haittaa ku hyötyä.

Sanotaanko niin että muiden päihteiden kuin kaljan ostamisen olen lopettanut ja karsinut sosiaalisesta ympäristöstäni “epäsopivia” aineksia kovalla kädellä. Viinaa nyt menee liikaa mutta jotain menee joka tapauksessa että ei kai sitä voi valittaakaan.

olen lopettanut nyt vähäksi aikaa kaikki päihteet. Alkoholin osalta en ole tehnyt mitään lopullista ei-päätöstä, mutta en sitäkään kyllä ole käyttänyt.

Laitoin et “lähitulevaisuudessa” koska vaihtoehtoa “parhaillaan lopettamassa” ei ollut.

Aion. Tai siis olen lopettamassa/ pyrkimässä laitoshoitoon.

Oho. En ois odottanut tan foorumin porukan olevan noin vahvasti lopettamisen kannalla (enemmisto lopettanu/aikoo lopettaa). Ma kun luulin etta suurin osa jengista taalla tykkaa huumeilusta ja aikoo jatkaa… No, tassapa suuntaviivoja uusille ja innokkaille kayttajille jotka foorumille osuvat, voi jo hyvissa ajoin tajuta etta se lopettaminen on edessa niin se on sit helpompaa…

oon äänestäny tot lopettamist…
kylhän mäki siit douppaamisest tykkään mut ei jaksa enää, ku koko elämä menee päin vittua.

harmiku en muista mitää tarkkaa päivää millon oon viimeks vetäny ni pitää vaa arvioida :open_mouth: joku 2,5kk??
iha hyvä alku silti kuivil oloo :smiley: