Aine joka on vähentänyt päihteidenkäyttöä

Kertokaa aineista jotka ovat mielestänne vähentäneet päihteidenkäyttöänne tai haittoja.

Aine voi olla päihde tai ei-päihde.

Chili. Ei välttämättä itsessään auta vähentämään mutta ainakin refloissa ruoka maistuu paremmin kunnon chilisoosin kera. :smiley:

alkolla ja lakalla ja lääkkeillä pääsin eroon subusta mut ei mul hirveen hyvin mee täytyy myöntää…joka päivä ryyppäänja lakkaa tai gammaa vedän. ja vedän piriä aina ku saa ja vielä iv. mut puhtaus kunniaan noissa iv touhuisa!!

lölö

Itselläni kun aloitettiin korvaushoito tuossa neljä vuotta sitten niin samalla aloitettiin myös muu lääkitys. Psykiatri väsäsi jonkun diagnoosin mitä minun oli vaikea hyväksyä ensin.

Aloitin lääkityksen: 3x500mg Deprakine ja 1x500mg Seroquel prolong. Jonkin ajan kuluttua huomasin että oheiskäyttöni oli todella vähentynyt. Ei enää tarvinnut samalla tavalla lääkitä itseään.

Nykyään alkoholin käyttöni on lähes nollassa ja pirin, kannabiksen ym. käyttö on vähentynyt merkittävästi. Bentsot ovat ainoa asia joiden kanssa taistelen edelleen.

Minulla on siis oikeanlainen lääkitys vähentänyt päihteidenkäyttöä eli itselääkitystä. Alussa oli vain vaikra hyväksuä että olen “hullu”.

Alkoholi. Sen kanssa, kun tarpeeksi sähläsi ja joutui vittumaisiin tilanteisiin+rahaa meni perkeleesti, niin siinä vaiheessa sen osasi lopettaa. Tosin nykyään otan bentsoja useammin, esimerkiksi yleensä yökerhoon lähtiessä (en kuitenkaan niin paljoa, että menisin niistä varsinaisesti sekaisin, on vaan mukavampi olla, kun ei tarvitse ihan hiljaisena ja kireänä olla).

Uskon, että Topimax (käytetään yleensä epilepsiaan ja migreeniin, mutta luin tutkimuksia missä tämä lääke myös jostain syystä vähensi alkoholistien alkoholinhimoa ja minulla se oli aivan käsittämätöntä) auttoi minua osaltaan raitistumaan alkosta, bentsot myös koin hyödyllisiksi.

Olen siis hc-alkoholisti. Meinasin kuolla juomiseeni ennen kolmeakymmentä ikävuotta.

Kannabiksella en koe olleen juurikaan vaikutusta alkosta luopumiseen. Mutta raittiina alkosta nyt (1v7kk), niin koen, että kannabis on auttanut pitämään minut irti alkoholista. Aina on parempi polttaa ittensä pilveen, kuin vetää 2-3pulloo kossua. Ja pilvessä minua ei saa kukaan juomaan alkoholia, minulle nimittäin tulee sangen paha olo jos combotan alkoo ja budii.

Eli olen absolutisti alkon suhteen, mutta bentsoja ja kannabista käytän. Bentsoista haluasin eroon.

Bupre on selkeesti vähentänyt alkon käyttöä ainakin…

Mulla on psilosybiinisienet aikanaan pienellä määrällä auttanu olemaan pitkään ilman mitään. Mikään muu aine ei oo auttanu olemaan yhtään ilman, joten paremman aineen puutteessa on kai uusittava pian tuo taikasienihoito siinä toivossa että elämä maistuis sen jälkeen edes vähän aikaa ilman mitään eikä olis jatkuvasti niin sairas ahdistus päällä.

itellä ainakin opparit auttaa olee ilman bissee.

Damiana yrtti on todella vähentänyt kaikkien muiden päihteiden käyttöä. Sitä polttamalla ison pesällisen piipussa niin ahdistus katoaa ja rentoutuu hyvin. Bentsoja käytän edelleen, mutta niitäkin enään hyvin harvakseltaan. Niin ja lyricaa menee aika hyviä määriä välillä ja samoin noita MaHuang nappeja tulee popsittua aina ennen työpäivän alkua, teen töitä kahtena päivänä viikossa.

Täytynee tuota damianaa kokeilla jos siitä vaikka olisi jotain muutakin kuin hetkellistä apua. Kiitos! Löytyykö vielä muita? Aikaisemminhan oli ketju jostain ibogasta…

En muuten muistanutkaan mainita.

Antabus on toiminut nyt 1v7kk hyvänä tukikeppinä alkottomuuden saralla. En ole lääkettä ainakaan vielä lopettamassa, sillä maksa-arvot ovat normaalit, eikä kyseisestä lääkkeestä ole tullut mitään sivuvaikutuksia.

Kuinkahan helvetin kauan mun pitäs olla käyttämättä antabusta, että voisin taas juoda? Ei ihan pari viikkoo taitais riittää :slight_smile:
Mutta eiköhän mun juomiset ole jo juotu, kävin tarpeeks pohjalla.

Mulla teksin käyttö xonen sijaan vähentää piikittämistä puolella, sitä kun ei oo tuhlailtavana samanlaista määrää…

Concertan avulla lopetin pirin. Ganja vähentänyt myös monia aineita määrätyn ajan jälkeen. Suurin vähentäjä mulla ei kuitenkaan ole ollut mikään aine vaan yksinkertaisesti elämä jossa on tekemistä. Koulu on vähentänyt alkoholiakin todella paljon. Tänään en juo esim. lainkaan alkoholia. Lisäksi oikeat lääkkeet oikealla määrällä, ei ole viekkareita eikä ole sekaisin…

No kylhän se on antabus ja xone.

Antabus. (Kun pitkään olin juomati, lakkasi tekemästä mieli alkoholia. Viime aikoina tullu mieleen, että hakisko vaik likööripullon, voishan sitä illal ottaa makean hörpyn, eihän yksi ryyppy pahaa tee, eihän… Luovuin ajatuksesta. Iinan kirjoitus jossain topikis pysäytti, että enpä haluakaan takasin vanhoihin tapoihin, nuorena dokailu oli ajoittain aivan hillitöntä, ja pikku iltaryypyt varmastikin johtais taas samaan kaivoon… Lisäksi tajusin, että sekakäyttö bentsojen kans täs oli väikkynyt mieles :confused: . Voishan sitä vähentää lääkkeitä, kun ei alkoholin kans tartteis juuri mitään, hohhoh. Huono idis, jouti roskiin.)

luulisin että omalla kohdallani kannabiksen päivittäiseen pössyttelyyn siirtyminen vei multa suurimmat
himot vetää oikeita hUimausaineksia… silti sopivan ajankohdan ja tilaisuuden tullen saatan piristää itseäni
jollakin stimulantilla, tai tsykedeelillä. en näe siinä mitään väärää, kunhan homma pysyy hallussa ja käyttö-
kerrat minimaalisena, omalla kohdalla vois sanoa että kerta/pari vuodessa riittää pääkopan totaaliseen
nollaamiseen, nyt kun olen ollut 1v & 2vk juomattta tipantippaa holia, niin myöskin jälleen kannabiksen
kulutus suurenee suhteessa… So? 4-5v sitten olin aikamoinen nipa. eli parempaan suuntaan menossa,
esim tänäänkin pysytn kieltäytymään vauhdista, jota en ole ottanut pariin vuoteen, ja johon olin aika
kovassa hebnkisessä koukussa aikoinaan, no se siitä ja nuo tuosta. se ei ollut hienoa aikaa näin jälkeenpäin
tsiigailtuna, kun miettii mitä se sai aikaan tuolloin. flippailut sun muut, no gooood.

No juu, antabus on vähentänyt tietysti kännipäissään tehtyjä nappien vetoja.
Nyt huomaa taas kun ei ole käyttänyt pitkään aikaan a:ta, niin kännissä tulee tehtyä kaikenlaista hölmöö.

vauhti ja psykedeelit lopetti polttelun ja pillerisouvvin kokonaan ja alkokin vähentynyt minimiin. A ta pari kertaa kuussa ja psykeä kerta kaks vuoteen. jännästi kovat huimausaineet “pelasti” holismilta ja pampula/ryyni koukulta. jännä. :open_mouth: