Aika vaihtaa toinen vaihe päälle elämässä.

Olen 27 vuotia mies. Teen työtä ja maksan verot yhteiskunnalle. Olen syntynyt alkoholi perheeseen ja sitä kautta perinyt juomisen. Kärsin myös epävakaasta persoonallisuushäiriöstä ja sen takia joudun syömään masennus lääkkeittä ja käydä terapiassa. Viimeisinä 4 vuoden aikana oluen juonti on lisääntynyt todella paljon. Pystyn tekemään omat urakat mutta joka päivä juon 10-12 olutta. Painan vain 55 kiloa. Tiedän sen että alkoholi pahentaa masennus kausia todella paljon. Myös oma terveys alkaa hajota. Koko ajan lihas tulehduksia ja vatsa ongelmia. Aloitan tiistaina antabus kuurin. Ja toivon että siitä olisi hyötyä.

Jos kellään on hyviä vinkkejä siihen että miten olut pullo jäisi kauppaan tai kannusteita irti ottamiseen?
Olisin tosi kiillollinen kaikista neuvoista.

Tervetuloa palstalle ja voimia päätökseesi. Hieno juttu, että olet päättänyt tehdä lopettamispäätöksen. Se on jo suunta kohti oikeaa :slight_smile: Monta vaikeaa tilannetta tulee varmasti eteesi, mutta itse olen yrittänyt ajatella niin, että kun vaikeat tilanteet hoitaa juomatta, on olo seuraavana päivänä parempi, kuin jos olisin tilanteessa juonut ja kännissä hölmöillyt. Jotenkin kun katsoo sinne vähän pidemmälle ja ymmärtää, että olot menevät kyllä ohi ja niistä selviää, alkaa helpottamaan.

Antabus on varmaan alkuun hyvä tukikeppi. Sen kun ottaa, niin ei tarvitse pohtia ottaako vai ei. Mieli varmasti kuitenkin tekee se on varma, mutta mielitekokin menee ajallaan ohi.

Kirjoittele tänne ajatuksiasi ja kysy kysymyksiä, ne auttavat omalta osaltaan varmasti päätöksessäsi. Itse olen myös alussa ja yritän nyt vain pitää mieleni avoinna ja olla provosoitumatta liikaa muiden kirjoituksista. Alussa hermot ovat kireällä ihan siitä syystä, että kroppa ja aivot ovat sekaisin, kun ei viinaa enää tulekaan, eikä tätä juomattomuutta vielä oikein ymmärrä, joten ota rauhassa ja anna itsellesi aikaa. Baariin pääset kyllä takaisin koska tahansa, mutta sieltä onkin sitten taas vaikeampi lähteä muutosta parempaan hakemaan. Ei muuta kuin kovasti tsemppiä sinulle :slight_smile:

-Stobe

Moro

Se Antabus-kuuri on todella hyvä apu, ainakin näin alkuun, niin pääset pahimman yli.

Itse kun käyn kaupassa, eivät olutpullot enää vinkkaa silmää; sen verran olen jo raittiutta saanut kasaan.

Mua auttaa AA. Siitä on varmaan siljoona mielipidettä puolesta ja vastaan, mutta käy edes katsomassa, mitä se touhu on. Mulla ainakin on tosi hyvä kotiryhmä; paljon kavereita, joiden kanssa jutella muustakin kuin ryyppäämisestä. Ryhmät löydät aa.fi:sta.

Tsemppiä sulle ja pidä itses miehenä.

-Kannusaarinen, selvä päivä nro 298