Näätä, tämä on viimeinen ihminen, kenellä on ongelmia kausittain. Olen jättänyt pikkuhiljaa kaikki muut. Erään ihmisen tukena olin vain lapsen tähden, ts kunnes lapsi huostaanotettiin…
Paikkakunnan matala kh-kynnys on osittain tehnyt tilanteen, jossa paremmin voivat auttavat toisia kun he oikeasti haluavat ystäviä, kenellä menee hyvin. Toisaalta aiemmin oli jopa 4 ihmistä, ketkä ottivat yhteyttä kun tarvitsivat “päihteettömiä”(+lääkkeet oikein ottavia) ystäviä. Aikoihin ei ole ollut noin montaa ihmistä yhteyksissä…
En tietenkään kuuntele mitään puheluita, jossa tyyppi on sekaisin. Ilmoitan, että soittaa selvinpäin ja lyön luurin kiinni. Kuitenkin kun tiedän, että on vaikeaa löytää raittiita frendejä (itseltänikin yli puolet frendeistä vaihtaneet kaupunkia), en lyö hanskoja tiskiin ennenkuin tilanne on saatu jollakin tapaa päätökseen…
Useat käyttäjät ovat myös ilm päätelleet, että kuvittelen olevani heidän yläpuolella. Olisi monta hlöä, kenen seurassa haluaisin aikaa viettää jos he eivät käyttäisi enää huumeita/lääkkeitä väärin…
Suurin ongelma lienee, että raitistuvilla tukiverkko on olematon. Tämän vuoksi olen ystävä, kenen kanssa voi käydä kahvilla tai kiertelemässä kaupungilla raittiina. Tarkoituksena ei ole jauhaa päihteistä, vaan tavallisista asioista. Suurin osa kunnioittaa sitä, ettei soiteta sekaisin. Tämän vuoksi pelästyinkin, että kyse on vakavammasta asiasta… Tunnen ihmisen paremmin, kuin mitä hän edes uskoo ja tiedän monen ongelman johtuvan ystävien puutteesta/vaikeuksista tutustua ihmisiin… Jos tilanne olisi jatkuvasti sama, en jaksaisi välittää… Se ei kuitenkaan ole ja olen antanut jo pari kertaa varoituksen, että voime olla yhteyksissä kun on lopullisesti putkensa vetänyt. Ei ole mitään lyhyitä aikoja raittiina ollut vaan vuosia välissä… Enemmän pelkään, että kyse on samasta ihmisestä, joka ei todellakaan kirjoittaisi täysin omana itsenään… 
Mä en auta, vaan haluan ihmisen auttavan itseään. Mikäli autettava joutuu 24/7 olemaan yksin tai vanhempien kanssa, olen ystävä… En yritäkään auttaa niitä, kenellä motivaatiota ei ole lainkaan…