Aika multaa muistot

Tervehdys! Mukaan ilmoittautuu 40v mies joka haluaa lopettaa juomisen. Tänään olen ensimmäistä päivää raittiina, perjantaina alkaneen putken jälkeen.
Juomista olen yrittänyt pitää kurissa siinä onnistumatta. “Kohtuukäyttö” on aina päättynyt lopulta hallitsemattomaksi. Tänään kävin ensimmäisen kerran aa-palaverissa. Vastaanotto oli erittäin positiivinen, menen takuulla uudestaan.
Krapulatärinät ja liskot vaivaavat, kokemuksen myötä vielä todennäköisesti useamman päivän. Palaan asiaan, kun saan lisää voimia kerättyä.

Huh huh, nukkumisesta ei tule taas mitään. Palelen ja hikoilen vuoron perään. Tärisen kauttaaltaam, niin että puhelimella kirjoittaminen on vaikeaa. Onko täällä muita hereillä? Onneksi?kaadoin kaikki alkoholit aamulla pois. En ehlä pystyisi vastustamaan kiusausta tasoittavasta jos minulla olisi nyt alkoholia.

Juuri tällä hetkellä pelkään erittäin kovasti. Oli virhe yrittää selvitä tästä yöstä yksin ja ominvoimin. Olisin ehdottomasti tarvinnut apua. Kirjoitan tämän tänne muitutukseksi itselle. Perhe, joka on ihme kyllä vielä talessa nukkuu, niin en siis pysty edes soittamaan etten herätä muita. En halua elää näin.

Samanlaisten kokemusten jälkeen minäkin aikoinaan menin ekaan palaveriini. Eikä ole tarvinnut juoda sen jälkeen. Palavereissa olen sen jälkeen käynyt muulloinkin kuin krapulapäivinä.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Hei ja tervetuloa!

Samanlaisessa tilassa ja olossa itse tärisin puoli vuotta sitten ja päätin, että nyt saa riittää…ei jaksaisi enään…
Vaikea ja rankka mutta sitäkin antoisampi taival tämä on… voimia sinulle siis uuden elämäntavan aloittamiseen…se kannattaa kyllä!

On pojalla rankka paikka! Toivottavasti olet kestänyt!?

Olotila on tuttu. Valvoa yötä kylmää hikeä pursuillen, kykenemättä ja uskaltamatta yrittääkään nukkua ja silti toivoen ettei aamu ikinä tulisi, pienintäkin rapsahdusta säikkyen ja kun on vaipunut jonkunlaiseen horteeseen, herää rajusti hätkähtäen, kun kuuleen äänen kutsuvan nimeään, vaikka taatusti tietää olevansa yksin. :smiling_imp: :imp:

Mutta ensin lepoa ja vahvistavaa juomaa ja ruokaa mahdollisuuksien mukaan, muut asiat sivuun työntäen. Sen jälkeen hissukseen uuteen päivään ja alkuun voimien mukaan. Mennyt on hevon persiissä, sille ei enää mitään voi, mutta olevalle ja tulevalle voi! Ei kuitenkaan liian suuria ja äkkinäisiä päätöksiä, vaan hiljaa ja järkevään edeten. Ilman huikkaa, tietysti.

Tervetuloa palstalle!

Kylläpä varmasti jokainen alkoriippuvainen tuntee nuo olotilat, joissa nyt kärvistelet. Se menee kyllä ohi ja tunti tunnilta olo tasoittuu. Juo paljon(ei alkoa), syö vaikka väkisin ja lepää muuten vaan, ellei uni tule. Sen lisäksi selitä itsellesi, että kärsit nyt vieroitusoireita ja suhtaudu niihin sellaisena ihan järkipohjalta.

Siinä vieroitusoireista selvitessä voit samalla miettiä, haluatko tällaisia olotiloja enää. Kun ryyppää, niin niitä tulee ja kun ei ryyppää, niin niitä ei tule(ainakaan ryyppäämisen takia).

Tsemppiä sinulle.

Kiitos tuestanne.
Pahin alkaa helpottamaan ja olen siis kestänyt ja pysynyt ilman alkoholia.
Tänään suuntana aa, onneksi näitä ryhmiä on tarjolla useita ihan päivittäin.

Voimia sinulle pyristellä vapaaksi viinapirun otteesta. Muistat syödä ja mahdollisimman paljon, niin se helpottaa kummasti viinan mielitekoihin. Paljon lepoa suosittelen syöpöttelyn lomaan.

Unirytmi katollaan, mutts sunnuntaihin on selvitty selvänä! Olen ylpeä ensimmäisestä alkottomasta vkonlopusta mies muistiin!
Kiitos kaikille tuestanne ja kommemteistanne, sain niistä lisää voimaa! Aivan kuten muutamista ryhmistäkin, joissa vierailin viime viikon aikana. Vaikka moni asia aa:ssa ei iske, on siitä ollut todella apua minulle. Muiden tuki on ollut valtava ja iso voimavara.
Krapulaton sunnuntai siis luvassa, nyt kun vain vielä nukahtaisin.