Olen käyttänyt bentsoja elämäni aikana komessa eri vaiheessa. Ensimmäinen oli Anxidin, jonka lopettamisen seurauksena oli 4 kuukauden helvetillinen masennus, ahdistuneisuus, lihasjäykkyys jne. Kumma kyllä, kun lopetin kahvin juonnin, minulle tuli tasan samat oireet, ja Anxidinin lopettaessani lopetin samalla teen lipittämisen ja siirryin minimaaliseen annokseen pikakahvia. Tämä osoittaa mielestäni selvästi, että Anxidinin lopettamisen jälkeen ilmenneet oireet olivat itse asiassa kofeiinin vieroitusoireita.
Vuonna 2000 minulle ilmaantui paniikkihäiriö vaihdettuani teestä kofeiiniin alkuvuodesta -96. Ryhdyin käyttämään Xanoria 3-5mg/vrk, mutta elämä oli yhtä helvettiä siitä huolimatta. Vuosien varrella ainainen tappelu mielialalääkkeitä tyrkyttävien lääkärien kanssa vei siihen, että lopetin bentsot, koska en uskaltanut enää mennä terveyskeskukseen. Alkoholisoiduin kolmeksi vuodeksi, lopetin juomisen 2007, ja 2008 yliannoksen jälkeen kofeiinin käytön.
Opiskelin kofeiinin aineenvaihduntaa, ja löysin tutkimuksia, joiden mukaan kofeiinin suurin aineenvaihduntatuote, 1,7 dimetyylivirtsahappo kertyy kehoon lähes täydellisesti. Happo estää adenosiinia, joka laajentaa verisuonia, ja tehostaa adrenaliinia ja noradrenaliinia, jotka supistavat verisuonia. Kun happo saapuu munuaisiin, niiden verisuonet supistuvat, ja ne lakkaavat erittämästä virtsahappoja verestä virtsaan. Löysin tutkimuksia, joiden mukaan diatsepaami rentouttaa edellä kuvatulla tavalla supistettuja munuaisten verisuonia ja ryhdyin käyttämään Diapamia 6,mg/vrk. Ilman Diapamia virtsan ph oli 8, joka kertoo, että munuaiset eivät eritä virtsahappoja verestä juuri lainkaan. Toisella virtsauskerralla lääkkeen oton jälkeen virtsan ph oli laskenut kuuden tienoille, kertoen munuaisten verenkierron alkaneen toimia normaalisti. Veren virtsahappokonsentraatio oli laskenut 1mg/dl. Myös aortakipu hellitti diatsepaamilla.
Olen puhdistanut elimistöstäni kofeiinijäämiä tietoisesti kehittämälläni kolmen menetelmän käsittävällä protokollalla. Pohjana on toiminnallinen ruokavalio. Sen lisäksi käytän yhtä toiminnallista ruoka-ainetta lääkkeenomaisesti, ja Diapamia pitämään munuaisten verenkierron toiminnassa.
Kolmen vuoden aikana kehoni on puhdistunut jäämistä jo niin hyvin, että jäämiä on enää lähinnä jaloissa. Kun lopetin Diapamit seinään joitakin vuosia sitten, menin pitkin seiniä ja kramppeja oli joka puolella kehoa, koska kertymistä sulavat hapot riittivät kyllästämään koko kehon.
Tällä kerralla tilanne oli täysin toinen. Lopetin nyt suuremmasta annoksesta, kuin kertaakaan aiakaisemmin näiden vuosien aikana. Kihtikivut jaloissa yltyivät, samoin lihaskrampit, jotka kävivät niin pahoiksi, että aamulla oli lähes mahdoton päästä kävelemään, ennen kuin myrkyt levisivät jaloista muualle verenkiertoon. Olin ilman lääkkeitä lähes kuukauden, oireet oli alussa helvetilliset, koska olin erehtynyt syömään jotain väärää ruokaa, joka kiihdytti kihdin sulamista samaan aikaan.
Tässä tulee nyt sitten se arvoitus. Minulle on aiemmin tullut lieviä kramppeja keskelle vatsaa diatsepaamin loppuessa, mutta samoja kramppeja paljon voimakkaampina, kun olin kaksi viikkoa ilman tupakkaa. Miksi minulle ei tullut nyt mitään kramppeja ylävartaloon, esimerkiksi vatsalihaksiin tai selkään, vaikka lopetin suuremmasta annoksesta, kuin aikaisemmin?
Ainoa selitys tälle voi olla, että diatsepaami vähentää lihaskireyttä aiheuttavien kofeiinijäämien pitoisuutta veressä tehostamalla munuaisten verenkiertoa. Virtsahappojen pitoisuuden aletessa veressä, veri sulattaa kiteytyneitä happoja nopeammin, ja kun diatsepaamin saanti loppuu, munuaiset sulkeutuvat, happojen määrä veressä kohoaa ja niiden aiheuttamat oireet pahenevat voimakkaasti kunnes kohonnut happopitoisuus hidastaa sulamista ja oireet laskevat tasolle, joka on korkeampi, kuin ennen deatsepaamilääkitystä.
Diatsepaami siis poistaa kramppeja (ja deliriumia) aiheuttavia myrkkyjä kehosta ja lääkityksen lopettaminen aiheuttaa vastareaktion tämän prosessin häiriintyessä. Kyseinen myrkky on nimeltään 1,7 dimetyylivirtsahappo, jonka pitoisuuden voi kyllä mitata verestä ja virtsasta, mutta jota ei mitata, koska se ei sovi lääkepolitiikkaan. Eli diatsepaamin käytölle löytyy tieteelliset perusteet, mutta niitä ei käytetä poliittisista syistä.
Lisää tietoa löytyy blogistani qmies.blogspot.fi