Ai sie kettu, sie alkoholi

Howdy,

Olen 34 vuotias mies jolla ei ole vesiselvää päivää ollut 3 vuoteen (poislukien 4 päivää myyräkuumeessa). Alkoholinkäytölläni on kuitenkin rajoitteensa; olen pahaan krapulaan taipuvainen ihminen ja en ikinä milloinkaan kykene ns. tasoittavaan juomaan. Päinvastoin, reippaan alkoholinkäytön jälkeisenä aamuna viimeinen ajatus on juoda mitään alkoholin näköistäkään. En mielelläni vedä ns. perseitä, sillä ainoa keino välttyä krapulasta on tällöin ibuprofeiinin (buranat yms.) liikakäyttö, jonka krapulaa ehkäisevän vaikutuksen valitettavasti luin tiedelehdestä pari vuotta takaperin.

Saadakseni jokapäiväisen pikku humalanpoikasen juon 8-10 pilsneriä eli I-olutta ja viikonloppuna tupla-annokset. Kuitenkin ykkönen on täysin tehoton jos sen sotkee ruokailuun, joten syön vain kerran päivässä juuri ennen nukkumaanmenoa. Kun on päivän syömättä, niin tuokin määrä i-olutta antaa ihan kivan fiiliksen. Tunnistan myös erittäin paljon taparariippuvutta toiminnassani. Juomiseni ajoittuu aina aikavälillä 15-21

Luonnollisesti olen myös masentunut ja syön masennuslääkettä. Lääkärille en tietenkään mitään totuutta alkoholin käytön määristä voi kertoa, kun en ole aikonut alkoholista kokonaan luopua ja lääkärin neuvot (alkoholi ei ole hyvä, siitä kannattaa luopua on no-brainer). Masennuslääkkeen otan aamulla ja alkuillasta tissuttelen n. 4 tunnin aikana tuon 8-10 pilsneriä. Näin joka ikinen päivä.

Olen kokenut ongelmaksi sen, että tälläisestä juomisesta tulee tavaton määrä tölkkejä ja lienen paikallisessa ravitsemusliikkeessa jonkun lempinimen saanut, kun kannan sieltä kolme lavaa i-olutta joka viikko ulos. Koska tölkkejä tulee paljon ja niiden piilottaminen on vaikea, niin vaimo on alkanut huomauttelemaan. Joten olen ryhtynyt juomaan salaa. Minulla on kaikenlaisia i-olut jemmoja. Pientä lipsumista iii-olueen on tämän takia satunnaisesti ollut, jotta pikkuhumalan saa ilman suurempia epäilyksiä. Kerran sorruin lasilliseen valkoviiniä, kun oli kiire eikä voinut kätköillä käydä.

Miten tästä eteenpäin ja miksi kirjoitan tänne? Toisaalta esitelläkseni omaa tarinaani joka ei ole tavanomainen, toisaalta siksi että tiedostan tarpeeni vähentää. Olen miettinyt että koska olen tavan opetellut, tavasta voi opetella pois opettelemalla toisia tapoja. Mietin että kannattaisikohan kylmästi lähteä yhdestä alkoholittomasta päivästä per viikko kokeilemaan, vai alkaisikohan tuota päivää vihaamaan?

Vastaisin vielä itselleni ja muille sen, että tämä päihdelinkin sivusto on toisaalta mahtavan hyvä, toisaalta hiukan kaksiteräinen miekka.

Itse kun luen tarinoita missä on juotu moninkertaisesti itseeni verrattuna, tulee olo että voisin todella vielä jatkaa huoletta - ei tilanteeni sentään noin paha ole… on se alkoholi kettu, kun kuiskuttaa moisia ajatuksia korvaan. Tietenkin juon liikaa, eikä se määrä ole ainoa kriteeri alkoholismille.

voi voi katoppa tämä :laughing: kaikille alkoholisteille :smiley:

youtube.com/watch?v=c5_SgAbQ7QA