Niin. Otsikossa kysymys. Olen päihdesairaalassa bentso pakkolopetuksessa. En nyt jaksa avautua miksi ; mutta lastensuojelu yksi syy. Takana 18v sekakäyttöä.Noista pitäisi valita tukilääke tasaamaan mieltä ja auttamaan ahdistuksessa.Kokemusta on cipralex, paroxetin,voxra(auttoi adhd:n utta meni viihteilyksi) ketipinor,serenase,zyprexa,abilify,absenor,venlafaxin,triptyl +kaikki bentsot
. reseptillä siis. Ylihuomenna Lääkärin kierto nyt määrätty tarvittavaksi zyprexa joka nostaa jäätävästi kiloja. Ja ei yöksi ketipinor. En halusisi syödä kahta nleptiä. Aion ehdottaa ahdistus/tuskaisuuteen absenoria. Vaikuttaa kuitenkin käsittääkseni Gaban kautta?
. tiputus oli 4mg rivatril suoraan 15mg pamia. No sense.ps. phenibut on kuulemma hyvä bentsojen alasajoon. Vaikka onkin bentso mutta eroaa paljonkin muista. Jäi vain oma erä tulliin.
Joku ssri tai snri. Tramal varmasti auttaisi, mutta tuskinpa lekuri niitä kirjoittaa ahdistukseen.
^ Aloittajahan kertoi jo kokeilleensa SSRI-lääkkeitä. SNRI-lääkkeet, vaikka ovatkin indusoitu ahdistuneisuuden hoitoon, monasti vain pahentavat ahdistusta sen tähden, että pistävät niin ylikierroksille.
Sparkin tilanteessa kaiketi ei jää muuta vaihtoehtoa kuin testata joku muu SSRI-lääke kuin nuo yllämainitsemasi tai sitten tosiaan se Deprakine (Absenor). Mä en kyllä ymmärrä tuota tasarienkaan käyttöä ahdistuneisuuden hoidossa, mutta mielummin ne, kuin leptit. Tasarit eivät pasko kaiketi kognitiivisia kykyjä aivan yhtä pahasti, mutta esim. Deprakineen liittyy suurella annoksella sisäelinvaurioiden riski.
Mulla on Deprakine siis ihan tasarikäytössä, mutta kyllä sen sais maksimiannokseen vetää, jos sillä haluaisin itseni turruttaa ihan täysin, niin, etten tuntisi ahdistuneisuutta ollenkaan. Tosin mistä mä tiedän, kuinka pieni annos jollekin ei-bipolle riittäisi. Ollaanhan me toki muutenkin yksilöllisiä. Mulla menee siis 300 mg nyt, koska en ole maniassa. Ekoina päivinä toi 300 mg oli kyllä ihan rauhottava annos, mutta yhtäkaikki sitäkin elimistö alkaa sietää ihan kuten mitä tahansa muutakin lääkettä.
Tuli mieleen Lyrica, mutta lekurit sitäkin harvakseltaan nykyisin määräävät. Käsittääkseni sen käytössä ahdistuneisuuden hoitoon olisi enemmän järkeä kuin Deprakinen käytössä.