Kyllä melko paljon… Tosin itselläni asian tiedostaminen jeesaa hiukan…
Paras olisi, jos olisi mahdollista viettää talvisin pari vkoa ulkomailla!
Itseasiassa melko samalla tavoin, kuin Winston ja Nnaana kuvasivat; valo vaikuttaa älyttömästi energiaan & mielialaan… Ulos pääsee ja paljon mukavampaa liikkua auringossa kuin kahlata pakkasessa, syvässä hangessa…
Tosin en vielä käy ylikierroksilla, nyt on vasta kevään ja valon riemua ja energiaa enemmän vähemmällä unella… En voi syödä masislääkkeitä, SSRI:t & SNRI:t & vanhanajan masislääkkeet joko eivät sovi, tai sopiessaan aiheuttavat totaalisen unettomuuden (100 varmasti muilla lääkkeillä osuus asiaan…
); MAO:t virallisesti kielletty tiettyjen lääkkeiden kanssa… Syksyn jälkeen tarvitsisi piristystä, koska pimeä aika on NIIIIN pitkä ja itse olen “toinen persoonani” tuohon aikaan! 
Yleensä Toukokuun lopulla alkaa unettomuus ja yliaktiivisuus…
Syksyllä kun on vielä muutakin väriä kuin pelkkää ruskeaa ja harmaata, nautin viimeisistä syyspäivistä. Seuraava aika jota odotan, on ensimmäiset pakkasauringot, jolloin voi kokea olevansa voiton puolella!
Tässä muutama pv aiemmin kun tuli vielä lunta aurinkoisen ilman jälkeen, mietin hetken että “ei he****ti”! Lähdin kuitenkin lähikauppaan ja koska tiesin että kyseessä on todennäköisesti viimeiset lumet, jäin seisomaan ja “hyvästelemään” talvea pihalle…
Ensimmäisiä kukkia odotellessa… :mrgreen: Tosin parvekkeelleni ei narsisseja ilmesty, käyn vilkuilemassa leskenlehtien tilannetta sen sijaan… Valohoidot eivät auta itselläni laisinkaan pimeään vuodenaikaan! Useamman vuoden olen kesän viettänyt sekoilematta, joten suurempia haluja ei siihen toimintaan löydy…
Aiemmat parin-kolmen vkon putket, jolloin vedettiin kaikkea sekaisin ja muiden lähtiessä aina löytyi “jatkot” jonkun frendin/puolitutun kämpiltä; olivat mukavia… En kuitenkaan enää usko kykeneväni kyseiseen menoon, kun jo tuolloin putkista sai maksaa kovan hinnan…
Katkoreissut jostakin syystä sijoittuvat aina tiettyyn kuuhun, päivittäisillä avohoidoilla/lääkejaolla osan sai hoidetuksi…
Jää enemmän muistoja, mikäli viikonpäivät ovat tiedossa… 
Ajatelkaa, että talvipäivänseisaus on 21.12! Yli 3kk:tta pimeimmästä päivästä ja vieläkään ei aamuisin herää auringonpaisteeseen…