Tein tällaisen, en tiedä onko siitä oikeasti hyötyä, mutta yrittää täytyy. Allekirjoittakaa mahdollisimman moni. kiitos jo etukäteen.
Ainakaan minun nimeäni et tuohon listaan tule saamaan. Ja, jos tuo adressi alkaa kasvaa, niin aion laittaa vasta-adressin. Syy: Minulle ja monille muille vähävaraisille, järkeville ja tasapainoisille ihmisille pikavipit on loppukuun henkireikä. Ei tarvitse leipäjonoon mennä häpeämään ja keräämään ohikulkijoiden pilkallisia katseita, kun voi kätevästi laittaa tekstiviestin ja saada sillä tilille rahaa ja turvata loppukuun elanto. Se, että sinun poikaystäväsi on peliriippuvainen ja ilmeisesti myös tyhmä, kun on luullut saavansa noista vippipaikoista rahaa ilmaiseksi ja luullut, että senkun jättää maksamatta mitä ne muka voi tehdä. No, ei sitä ilmaiseksi sieltä saa, se on laina, joka pitää maksaa takaisin!
Suosittelen jättämään poikaystäväsi hyvissä ajoin. Peliriippuvuus on sairaus, vakava riippuvuus, joka on voimakkuudeltaa verrattavissa alkoholiriippuvuuteen eli kerran peluri, aina peluri. Mieti tarkkaan haluatko olla osallisena, kun viistoista vuotta pelaamatta ollut miehesi sortuu pelaamiseen ja on pian hävinnyt kaikki rahansa, talonne…
Kuinka kukaan, joka kertoo suunnitelmallisesti rahoittavansa elämäänsä pikavipeillä, voi kutsua jotakuta toista tyhmäksi?
Siis hetkinen!!! Nyt tuli sellainen viesti, johon en ole hetkeen kompastunut.
Sinä surffailet pikavipeillä lopukuusta ja kuset järjestelmällisesti omiin muroihin. Pikavipeissähän on suhteellisen suuri korko, joten vedät miinuksella koko ajan. Ennenkuin lynkkaat peliongelmaisen ihmisen, niin sinun kannattaisi miettiä vähän tuota omaa lainaamistilannettasi. Et sitä ilmeisesti ole tehnyt.
Nimi lähti äsken adressiin niin että heilahti.
Joo mäkin menin vähän hämilleni tuosta hieman ylempää olevasta tekstistä:
“”“”“”“Ei tarvitse leipäjonoon mennä häpeämään ja keräämään ohikulkijoiden pilkallisia katseita, kun voi kätevästi laittaa tekstiviestin ja saada sillä tilille rahaa ja turvata loppukuun elanto”“”“”“”
Jos tuollaiselta pohjalta elää, niin sehän muistuttaa täysin peliongelmaisen toimintaa. Eli otetaan velkaa ja tilipäivänä maksetaan pois. Sama toistuu sitten taas kk päästä. Sitten vielä haukkuu peliongelmaisen pystyyn. Erikoista.
kiitos kun jaksatte laittaa nimiänne. Jos elämäntilanne on semmoinen, että täytyy loppukuusta aina ottaa pikavipillä lainaa, kannattaa laatia budjetti, ja vaikka ottaa pankista isompi laina kunnes elämäntilanne tasaantuu. Esimerkiksi opintolaina jos on sen ikäinen.
ehkä poikaystäväni oli tyhmä, kun meni ottamaan pikavippiä, ja myöntää itsekin olleensa tyhmä. Mutta se tyhmyys johtuu varmaankin tästä sairaudesta.
(:
Heh…Minun velkani on se 50+10 korkoa. Korko on iso, sen tiedän, mutta minulle ei muita vaihtoehtoja yksinkertaisesti ole olemassa. Eli työkyvyttömyyseläkkeestäni minulta häviää kymppi joka kerta. En siis “kuse omiin muroihini”, kun olen elänyt noin kahden vuoden ajan tuolla -10:llä eurolla. Peliongelmaisilla ei taida tuohon jäädä. Kyllä jokaisen järkevän ja tasapainoisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että uhkapeleissä suurin osa häviää. Se on hyvin pieni osa pelaajista, jotka elantonsa pelaamalla saavat. Parhaimmat mahdollisuudet taitaa olla erilaisissa tulosvedoissa. Kolikkopeleistä ei voi pitkällä tähtäimellä, joka on lyhyt, edes jäädä voitolle.
Ja hauskinta tässä on se, että kukaan ei ole edes käskenyt minua nielemään ylpeyttäni ja marssimaan leipäjonon hännille. Joko se on myötähäpeää tai vain puhdasta narsistis-sadistista halveksuntaa.
T: Ylpeä pikavippaaja
Eipä tällä iällä enää opintolainoja oteta. Tahdon nyt pyytää anteeksi eilistä purkaustani, joka syyttä taisi kohdistua eniten juuri sinuun. Puistattaa vain lukea, kun nuoret ihmiset menevät ja pilaavat ehdoin tahdoin oman tulevaisuutensa laittamalla rahansa kaikenmaailman “peliluoliin” ja ties minne. En tiedä poikaystäväsi tilannetta tarkemmin, mutta sanonpa vaan, että nyt tarvitaan itsekuria sekä talouspuolen nopea kuntoon saattaminen eli pikavipit alta pois! Ei ole mukavaa, kun on luottotiedot menettänyt. Tässä maassa se tuntuu ja näkyy kauan.
No niin. Tämä viestisi oli huomattavasti järkevämpi, kuin eilinen “purkaus”.
Peliongelmassahan on kyse sairaudesta, jossa maailma alkaa pyörimään pelien ympärillä täysin, ja ihminen menettää otteensa ns. normaaliin elämään. Todellisuudentaju raha-asioissa hämärtyy täysin, eikä peliongelmainen pysty enää kontrolloimaan omaa talouttaan. Myös sosiaaliset ongelmat puskevat päälle täysillä, joten siinä järjettömyyden alueella pyöritään niin kauan, kunnes peliongelma on tunnustettu kokonaisuutena, ja siihen ollaan valmiita hakemaan/saamaan apua. Näin se vaan menee.
Omassa pelijaksossa ajoin itseni koko ajan sellaiseen kuseen, että elämänhalu ja yleinen motivaatio kaikkeen hävisivät kokonaan. Velat olivat kovat, yöllä ei nukuttu, ruoka ei maistunut, normaaleihin ostoksiin ei ollut enää rahaa pelien takia, sosiaaliset ongelmat olivat suuret… voisin kirjoittaa tästä vaikka koko päivän, mutta jääköön tämä näihin raameihin.
Mutta…
Peliongelman pystyy eristämään elämästä. Olen ollut täysin pelaamatta (=0-toleranssi) pitkään, Vaikka pelaamattomuutta edelsi 15-20 aktiivisesti pelattua vuotta. Jos olisin tehnyt asiat oikein, niin olisin lopettanut paljon paljon aiemmin. Helppo sanoa nyt, mutta pääasia on, että en enää pelaa.
Esimerkiksi tämän ketjun aloittajan poikaystävä on niin nuori, että hän pystyy tekemään asialle paljon tässä ja nyt. Elämää ei tarvitse hukata esim. nettipokerin tai pelikoneiden ääressä, vaan ne kaikki voi jättää oman elämän ulkopuolelle, jos halua on tarpeeksi. Kaikki on kiinni omasta motivaatiosta.
Ja ettei ihan eksy adressi-aiheesta, niin sanoisin vielä, että pikavipeistä on kokonaisuudessaan paljon enemmän haittaa kuin hyötyä. Ymmärrätte varmasti kaikki sen. Sen vuoksi olen oikein mielelläni pikavippejä vastaan… ja tulen jatkossakin olemaan.
poikaystävän vanhemmat otti pankista lainaa, niin sai maksettua ne pikavipit pois.
Hyvä kuulla, että joku on onnistunut olemaan pelaamatta. (:
ps. mä en ainakaan kato pilkalla niitä ihmisiä ketkä seisoo leipäjonossa, ja uskon ettei moni mukaan. (:
ei kukaan niitä pika vippejä pakota ottamaan van kyllä ihmiset aivan vapaaehtoisesti niitä ottaa. Itse olen peli riippuvainen, enkä eläissäni ole ottanut minkäänlaista lainaa pelaamisiani varten. Jos rahat loppuvat sitten en vain pelaa. Nyt menossa 201. pelaamaton päivä ja elämä hymyilee.
Ei tietenkään pakota. Eihän kukaan pakota pelaamaankaan, mutta pelikeskeinen maailma pusertaa peliongelmaisista kaikki mehut irti. Pikavippi on liian helppo ja samalla petollinen vaihtoehto varsinkin ongelmaiselle, ja siinä vedätetään heikkoa ihmistä 100-0. Myös ns. yli varojen eläjät, vaikka peliongelmasta ei olisi tietoakaan, ovat vaarassa joutua pikavippikierteeseen.
On hyvä juttu, ettei sinun ole tarvinnut ottaa lainaa, mutta suurin osa on joutunut… ja paljonkin. Tuo pikavippimahdollisuus on ollut suuressa roolissa myös siinä, kuten tämänkin palstan viestihistoriasta huomaat.
pakko ei ole kuin kuolla…
Allekirjoitin.
No niin arvoisat lukijat. Laittakaas rohkeasti nimeänne tuonne adressiin. Voin vakuuttaa, että pikavippien poisto auttaisi useita henkilöitä selviytymään taloudellisesta ahdingosta tulevaisuudessa. Pikavippikierteessä konttaavia ihmisiä on suomessa paljon.
Pikavippien “tarjoajat” käyttävät hyväkseen heikkoja ihmisiä. Vahvemmat eivät pikavippejä tarvitse, mutta heikommat sortuvat niihin aina uudestaan ja uudestaan. Ja kierre on valmis.
Adressissa on niin vähän nimiä tällä hetkellä, että jotain on tehtävä!!! Nimiä siis tarvitaan.
Allekirjoitin adressin, koska mielestäni suurimmalla osalla pikavippien käyttäjistä on jonkinlainen ongelma taustalla. Toisinsaoen rahat on kustu jonnekin muualle.
Itse en ole ottanut koskaan pikavippiä, mutta kaikenlaisia muita lainoja onkin sitten tullut otettua vuosien saatossa.
Mutta vastaavasti. Luottotiedot omaaville, kuten itse. Netinkäytön helppous ja oman pankin sivuilta saatava luotto on myös petollinen.
Heti laitoin nimeni adressin jatkoksi.
53 nimeä!
Nyt herätys kaikki. Siellä pitäisi olla jo 5300 nimeä, koska tälläkin palstalla näyttää lukijoita olevan viestien avaamiskertojen perusteella aika paljon.
Pikavipit ovat todella petollisia ja niiden markkinoijat ovat kaksinaismoralismin aatelia. Vittu sentään, kun olisikin valtaa laittaa tuollaiset verenimijät kuriin.
Allekirjoitin. Itse ei ole tarvinut moista “palvelua” käyttää, mutta tiedän monia nuoria jotka ottaa näitä vippejä bilettämiseen. Aika kuseen siinäkin itsensä saa.
Reissuluoton tv-mainos kertookin aiheesta kaiken tietämisen arvoisen.