Hei kaikki, olen uusi täällä ja haluan kirjoittaa ajatuksia johonkin, siispä päätin avata uuden keskustelun jossa jaan mietteitäni.
Olen reilu 30 ja taitaapi olla päihdeongelma haalittu, kaiken muun lisäksi. Mt-diagnooseja, vakavia sellaisia, löytyy ja olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä hetken. Olen parisuhteessa kaikesta huolimatta.
Miten ongelmani alkoi, miten havahduin siihen, miten eteenpäin?
No siis. Ongelma alkoi luisua hiljalleen elämääni kolme vuotta sitten. Salakavalasti. En tiedä kuulostaako tämä muista tutulta.
Havahduin ongelmaan 1,5 vuotta sitten. Hain apua psykiatriltani. Kävin päihdeintervention (?). Se apu jäi sitten siihen. Olin reilut 2 kuukautta täysin juomatta sitten jatkoin.
Syy miksi juon… yritän turruttaa tunteita. Unohtaa traumoja. Henkinen riippuvuus. Nousuhumalassa on hetken hyvä.
Syy miksi haluan lopettaa… raha, terveys, en jaksa enää, oma hyvinvointi.
Olen aloittanut tässä muutenkin elämäntaparemonttia ja alkanut pitämään itsestäni eri tavalla huolta. Juomattomuus kuuluu olennaisesti siihen mulla. Aiemmin olin liikunnallinen enkä juonut.
No, tästä on hyvä jatkaa eteenpäin, ajattelin tilata tuon Uusi alku-kurssin. Miettiä mitä haluan elämältä yms. diippiä.