Moikka,
Olen 30-vuotias perheellinen nainen ja olen alkanut tunnistaa oireita pahenevasta peliriippuvuudesta. Olen helposti addiktoituvaa tyyppiä (ryyppäsin rankasti vuosia, kunnes sain raittiudesta kiinni 01.01.2010 ja olen nyt ollut alkoholista kuivilla siitä saakka).
Vajaa puolisen vuotta sitten tutustuin Veikkauksen sivuihin ja siellähän on se lista, mistä näkee paljonko mikäkin paikkakunta on nettiarvoista rapsutellut ja loin itselleni tunnukset ja tässä ollaan. Raha-asiat eivät vielä ole lopullisen rempallaan, mutta jos jatkan näin (nettiarpoihin pahimmillaan 30 euroa vuorokaudessa), niin kohta ne ovat retusellaan. Tuollakin summalla maksaisi kuitenkin monta laskua tai kauppareissua kuukaudessa…
Hävettää, raivostuttaa, ahdistaa ja en uskalla kertoa kenellekään. Nuorimmaiseni on 1,5-vuotias ja seuraavalle lapselle laskettu aika on ensi kuussa ja siihen päälle vielä mieheni kaksi kouluikäistä lasta, niin rahan voisi käyttää järkevämminkin.
Sitä isoa voittoa minäkin kyttään. Yhden kerran on 50 euroa ollut se “suuri voitto”, mutta siitä aikani riemuittuani ajattelin, että ehkäpä se arpaonni antaisi meille apuja taloremppaan, uuteen autoon… Eipä ole antanut. Ja mietin aina, että jos nyt napsahtaa iso voitto (esim. 2000 euroa), niin lopetan siihen. Tuskin lopettaisin. Tahdon lopettaa NYT.
Tänne kirjoittaminen helpotti hiukan, kynnys tännekin oli korkea.
Miehelleni en kehtaa kertoa ainakaan vielä ja asun pienellä paikkakunnalla, jossa juorut leviävät mielellään, joten en ainakaan vielä ole valmis face2face -istuntoihin ja mielenterveysohjaajalleni en myöskään uskalla kertoa (hänen siipien suojassa olen paniikkihäiriön takia), koska pelkään pelaamisen tunnustamisesta seuraavan lastensuojeluilmoituksen.
Aaaaarrgghh… Mieli on mustana, mutta ehkä teidän vertaistuella saisin olla päivän kerrallaan raittiina ja pelaamatta. praying