AA Suomessa 70 v + kevätpäivät, Kultsa, Hki 14.-15.4.

AA:n kevätpäivien yhteydessä siis juhlisestaan AA:n 70-vuotista olemista Suomessa.

Ajattelin mennä pitkästä aikaa kevätpäiville special guest starina/tutkivana havainnoijana/nostalgiahenkisenä kuokkijana.
Olin viimeksi AA:n kevätpäivillä 2012 ja sitä ennen 2007, ja molemmilla kerroilla ne olivat Dipolissa, Espoon Otaniemessä, teekkarien tanhuvilla.

Tämän keväinen mesta eli Kultsa puolestaan sijaitsee Sturenkadulla entisen kouluni naapurissa. Paitsi että entinen kouluni ei enää ole siinä kun se muutti Kalasatamaan 2016.

Kevätpäivien info:
aahelsinki.fi/kp2018/

Näin sitä tuli harjoitettua arveluttavaa mainontaa.

No en taida sit kevätpäivillä vierailla.

Sielläpä nähdään ja tavataan, jos ei toisiamme, niin paljon muita raittiita naisia ja miehiä!
Silloin toteutuu konkreettisesti, omin silmin ja korvin:
Tänään et ole yksin

Mietin vielä olisiko mahdollista tulla tänne.
Toisaalta kyllä houkuttaisi kovasti ja luulen,että tuolla olisi hyvää musaakin
mahdollisesti tarjolla.
Jos kyyti järjestyy ja muut asiat,taidan kuitenkin tulla.
Olisi mukava tavata plinkkiläisiäkin,jos jollakulla on siihen halua.

Kiinnostavaa:

Lauantain 14.4. ohjelmassa on klo 11 Sateenkaaripalaveri ja 17.15. sekulaaripalaveri, eli uskonnottomien palaveri.

Positiivista, että usein menneisyyteen ja perinteisiin kangistuneeksi moitittu AA aukoo uusia latuja perustamalla tietyille ihmisryhmille suunnattuja ryhmiä. Ja miksei perustaisi, kun AA-ryhmän voi perustaa kuka hyvänsä ja kysyntää monenlaiselle on.

Äh, klo 15.15 olisi päihdehoidon ammattilaisten AA-palaveri. Sinne en ainakaan mene. Kuullut jo tarpeeksi niiden juttuja. :laughing:

Ja YPAA tuo kai myös ainakin jonkin verran uudempaa tuulta, kun seassa on vanhempien
nuortenmielisten lisäksi oikeitakin nuoria ihmisiä paljon.
YPAA:n ohjelmaa oli käsittääkseni paljon molempina päivinä.
Alkkareiden kokousta olisin itse kaivannut ja voi sellainen ollakkin, vaikkei ainakaan
omiin silmiini ohjelmasta sattunut.
Sitten ne ‘tanssit’ kiinnostavat, olisiko miten hienoja esiintymispläjäyksiä.
Tuo uskonnottomien juttu kiinnostaa kanssa kovasti ja myös miesten ryhmä.
Ja voihan tuolla tavata vanhoja tuttuja ja saada vaikka uusia. :slight_smile:

Jaa et on uusia ryhmiä syntynyt ja ihan kevätpäivilläkin palaveeraavat! Saakkeli tonne sekulaaripalaveriin kyllä tekis mieli mennä käväseen.

Mä en käy aktiivisesti AA:ssa joten en tiedä mitä siellä milloinkin tapahtuu.

Mä oon sellanen lepäävä jäsen.

Pysyn sitoutumattomana enkä mainosta täälläkään yhtä enkä toista. Pysyn raittiina paremmin kun en seiso kenenkään joukoissa.

Noissa kevätpäivien paltsuissa on sekin hyvä puoli, että kaikki ovat avoimia, lukuunottamatta muutamaa miesten ja naisten ryhmää. Niihin saa siis mennä nekin jotka eivät AA:laisia enää/vieläkään ole,
Ajattelin nyt kuitenkin , etten periaatteen vuoksi työnnä nokkaani mihinkään tulokas-palaveriin aamuysiltä mitään 1. askelta jumppaamaan ihan pakanapohjalta.
Sekulaaripalaveri kyllä kiinnostaa, ja funtsaan sitä ammattilaisten palaveria myös. Eihän sitä ikinä tiedä jos jotain uuttakin kuulee, ja voisi sitä launtai-iltapäivää huonomminkin viettää.

Hyvää viikonloppua palavereihin menijöillekkin.

Kiitos samoin sinulle, 0132.

Saas nähdä. Nyt on lauantai aamu, ja olen edelleen ajatuksissa että voisin mennä. En edes muista million olen viimeksi käynyt AA:n palaverissa ja missä. Kevätpäivillä olin viimeksi 2012, mutta olenkohan sen jälkeen ollut kuuntelemassa Vuoriryhmää joskus 2013 tms.
Mene tiedä. On siitä kuitenkin piiiiitkä aika.

Mitkään AA-huruilut (edes uskonnottomien versiot) ei todellakaan kiinnosta mutta tässäpä olisi ryhmä jonne voisi oikeasti mennä nauraan jos ei olisi muita kiireitä :mrgreen: En tunnu saavan koskaan tarpeeksi näiden “ammattilaisten” näkemyksistä :laughing: Päihdelääkärit ovat kaikista hauskimpia jos ei löydy hitusen nöyryyttä :laughing:

^ Niin, ja palavereissa ei saa edes polttaa, joten ehkei edes naurattaisi ihan niin paljon kuin voisi.

Saa siellä kannabisleivoksia syödä, juoda teenä ja purkkeja heilutella sekä jopa syödä niitä kukintoja raakana :laughing: Ja eiköhän myös cbd-öljyn käyttö ole ihan luvallista (kielenalle tai teehen) sekä varmaan kertoa myös metyylifenidaatti stimulanttilääkityksestäkin (sekä eräästä psykedeelistenlääkeaineiden tutkimuksesta alkoholismiin jota tehdään jo laillisesti)+miten on toivuttu aikaisemmista päihdeongelmista, erityisesti alkoholin väärinkäytöstä joka oli ihan alkoholistista kaikilla mahdollisilla mittareilla mitattuna :mrgreen:
Normaalisti en edes polta yhtään mitään koska ei ole muuten kamalan terveellistä vaikka olis tuutissa mitä tahansa. Mieluummin höyrystelen erilaisien kasvien eteerisiä öljyjä/terpeenejä mutta niissä saa olla aika tarkkana, että on superpriimaa ja sopii juuri itselle.

Ja kai sinne ryhmään pääsee myös ihmiset joilla ei edes ole (eikä tule koskaan olemaankaan) minkäänlaista virallista päihdehoidonammattilaistitteliä vai kysytäänkö siellä jotain kuponkejakin?

vadelmamunkki kirjoitti

Oli hyvin järjestetty ja sisällöltään täysipainoisesti tervehdyttävä tilaisuus.

Tänään et ole yksin

Kun on tullut monta viestiä ketjuihin ilman mainospläjäyksiä nostetaan tämä.

Kyllä harmittaa kun en jaksanut lähteä noille kevätpäiville!

Alotetaanko arvausleikki, kenen kakkosnikki skorpioni on? :slight_smile:

Ei oo mun, sen kiistän heti… heh.

Mene sekulaariseen AA-ryhmään jonka nimi oli muistaakseni Uskomattomat. Näin että olit kiinnostunut tuosta.

Tuo Kultturitalon ko. kokous oli itse asiasa Uskomaton ryhmän kokous. Ajan ja paikan löydät ryhmäluettelota.

Tällaisen löysin.

Uskomaton AA-ryhmä
Sturenkatu 12
Alppila/Harju
Helsinki
Kieli: Suomi

1. krs, ei hissiä.
    Noudatamme AA:n toipumisohjelmaa ateistien, agnostikkojen ja uskonnottomien näkökulmasta.
    Kokousaika
    Torstai klo 19.00 -20.00

Tiedot päivitetty: 18.12.2016

Minulta rupesi kokoukset jäämään kun kyllästyin näihin jumala-juttuihin, joita eräät viljelivät innolla puheenvuoroissaa. Tällaiseen voisin mennäkin.