AA-kokous

Olisiko joku halukas lähtemään kanssani AA-kokoukseen kanssani tällä viikolla Turussa, en ole koskaan käynyt sellaisessa kokouksessa vai miksi sitä sitten kutsutaankin…

Hitto jos olisin turussa niin saattaisin lähteäkin. Dääm. En minäkään viitsi lähteä yksikseni täällä missä vaikutan. :neutral_face:

joo, jotenkin olisi kivampi mennä jonkun toisen ensikertalaisen kanssa, mutta voi olla että uskallan sit yksinkin…olinhan mä katkollakin just yksin vaikkei siel nyt yksin olla mutta yksin siel kuitenkin pääasiassa on…

Hei, soita sen paikan numeroon mihin suunnittelet menoo, sieltä takuulla järjestyy sulle tukikaveri lähtijäks kun vaik sanot ettet yksin oikee kehtaa.

Meinaan vaan et yksinlähtijänä on kynnys, mullakin oli vaikken sinne sit istunutkaan mut tosi hyviä tyypejä siltä löytyy ensikertaan menoks :slight_smile:

Huomenta, 16 päivää juomatta…Olen kanssa kuullut, että AA.sta voisi saada tukihenkilön, otan yhteyttä sinne. Kauhistuttaa tuo Uusi vuosi, paikkoja ja kavereita olisi liuta kenen kanssa sitä voisi viettää, mutta kaikki haluavat juoda. En haluaiisi todellakaan yhden juhlan takia, katkaista tätä nyt minulle pitkää juomattomuutta… Olo on hyvä, aamuisin ei ikinä edes tee mieli juoda, iltapäivästä iltaan on vaikeampaa…suurempi ongelma mulla varmaan on tää tuskallinen sisäinen ahdistus, joka alkaa jokaikinen ilta,olis kiva jos jouku turkulainen kirjoittelisi mulle tähän…Turussa nolla astetta ja satelee lunta…aamut on hyviä, illat on AHDISTUSTA; AHDISTUSTA!!! :unamused: :unamused: :unamused: :open_mouth:

Pääsisitkö tulemaan Saloon? Huomenna ois naisten palaveri.

Hei! En millään pääe Saloon, ei ole autoa eikä rahaa tulla bussilla…

HEI ! Olin eka kerran sunnuntaina sellases! Hirvee pelko koko jutusta. Mut menin kuitenkin ja KYLLÄ KANNATTI. Tänään on toinen kerta ja uus paikka ja jännittää taas… :confused:

Voi itku. :frowning: Hyppäisitkö kyytiin, jos Turusta olisi joku muu lähdössä? Voisin vähän tiedustella…

Hei

sain jo henkilön joka tulisi kanssani turun aa-kokoukseen huomenna…yritän kerätä kaiken rohkeuteni ja mennä sinne, kynnys on korkeahko… :unamused: :unamused: :unamused: :mrgreen:

17 days juomatta…tänään olisi illalla sitten koetinkivi, eli meno elämäni eka kerran AA-kokoukseen, saas kattoa onko mulla rohkeutta siihen…pitäisi kyllä olla kun katkollekkin uskalsin lähteä…mites muilla kokemuksia AA-kokouksista…olisi kiva kuulla :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

Mut otettiin Ihan hyvin vastaan ja kukaan ei ihmetellyt edes ikääni. Olen komenkympin kieppeillä ja keski-ikä taisi oll kuitenkin lähemmäs +40. Mukaan sain tututumismatskua, johon perehdyin kotona. Niistä avautui paremmin toiminnan idea. Itse kokouksessa se ei ensialkuun selvinnyt. Kokouksen alussa luettiin joku 12 askeleesta ja ihmiset kertoivat vuorollaan kokemuksia tuon askeleen pohjalta. Itse jätin puheenvuoroni väliin ja keskityin kuuntelemaan. Kirjoja voi myös ostaa paikan päältä tai tilata netistä. Mä luulen, että esim. näillä opuksilla pärjää ihan hyvin. Ensimmäinen on tarkoitettu ensimmäisten raittiuskuukausien ajaksi raittiuden ylläpitoon, eli käytännön neuvoja mitä tehdä kun himo yllättää. Toisessa on tiivistettynä toiminna idea. Ikään kuin “12 askelta henkiseen kasvuun” :wink:

1. Eläminen raittiina
  2. 12 askelta, 12 perinnettä

[Poistettu kaupallinen linkki -Päihdelinkin toimitus]

Tulokas on aina palaverin tärkein henkilö ja saa yleensä todella lämpimän vastaanoton. Löydät varmasti paljon samanhenkisiä ihmisiä, tulet samaistumaan monen kertomukseen ja tunnet tulleesi kotiin. :slight_smile:

Tsemejä minttumaarialle. Kerro sitten miten meni. :slight_smile:

(

Mä luulin että AA on “ihan ilmaista”. Ja hei, eikös plinkissä ollut hintatietojen antaminen kiellettyä? :confused: )

siis ei kai AA mitään maksa? vai mitä Fernetti tarkoitit

Saahan sieltä ilmaistakin matskua. Esitteitä sun muuta. Ja taitavat nuo askeleet löytyä netistäkin. Aika nimellisiä muutenkin nuo hinnat. Toi AA-kustannus lienee ainoa kaupallinen taho, jota saa plinkissä mainostaa. Sivuaa kuitenkin aika huomattvissa määrin palstan aihealuetta, eikä tuota muiden kustantamojen tapaan juurikaan voittoa… Olis varmaan täytynyt laittaa kirjat suosiolla kirjasuosituslistaan, ettei tule urputtamista.

Kokoukset ovat täysin ilmaisia! Halutessaan voi ostaa myös maksullista kirjallisuutta, jos se saattuu kiinnostamaan.

Ei mitää urputusta. :slight_smile: Pelkkä sivuhuomio → kuten varmaan kaikki huomasi, kommentti oli vielä suluissa. [size=85]Tosin en tiennyt enkä löytänyt säännöistkään kohtaa jossa sanottais että AA- kustannus olisi kaupallinen taho jonka hintatietoja saa mainostaa. Ja sekin mikä on nimellistä on suhteellista. joku 30 euroa maksava AA- viiri on minun mielestäni aika pirun kallis. [/size] :wink:

Ja eiköhän kaikki täs ketjuskin kommentoineet jo tiedä että AA- ryhmät ovat ilmaisia. :unamused: Tää tästä sivuhuomiosta. Takaisin asiaan. :slight_smile:

Jonkun AA-viirin suosittelu raittiuden ylläpitäjänä voiskin olla jo aika kyseenalaista
:laughing:

^
Fräulein :arrow_right: viewtopic.php?f=3&t=23466&p=598478#p598478