AA alle 30 v. naisena?

Olen alkoholisti, selvästi. Taustalla mielenterveysongelmia n. 10 vuoden takaa. Psykiatrit ja terapeutit kertovat minulle samaa: ei toivoa ennen kuin lopetan alkoholin juomisen.
Tiedostan olevani alkoholisti, jo noin 4 vuotta iästäni huolimatta. Kun kaupungin mielenterveyspuoli käänsi selkänsä minulle (siitä huolimatta että ensimmäinen mielenterveysdiagnoosini on 16 vuotiaana - siis 10 vuotta ensimmäisestä alkoholismidiagnoosistani) olen yrittänyt etsiä vaihtoehtoisia hoitomuotoja, etenkin ilmaisia kuten AA:ta.

Koska olen varsin(?) nuori naishenkilö, minua mietityttää AA kokouksiin meneminen. Onko vastassani joukko keski-ikäisiä/sen ylittäneitä miehiä/naisia? Ahdistuneisuushäiriöni vuoksi toivoisin että kokouksissa ei olisi ainakaan minua vanhempia miehiä paikalla… Mutta onko tällaisia kokouksia olemassakaan?

Onko mitään toivoa mistään hoidosta enää?

Tervetuloa keskustelemaan!
Ainakin aikanaan AA:ssa oli ainoastaan naisille tarkoitettuja kokouksia, kuin myös pelkästään miehille. Näin ainakin Helsingissä!

t. Juhani

Hyvä, että olet hakemassa apua. AA ryhmä auttoi minua kovasti kun ensin olin kokeillut muut, psykologit, psykiatrit YM.

Useimmiten ryhmissä on todellakin pääosa vähän iäkkäämpää porukkaa vaikka nuoriakin on.

Koska koet noin voimakkaasti, niin todellakin kannattaa hakeutua naisten ryhmään jos sellainen kotiseudultasi löytyy.

Tarkempaa tietämystä uskoakseni löytyy lopettajien puolelta. Kannattaa siirtää kysymyksesi sinne.