8kk kuivilla ja paha retkahdus, kuinka paha takapakki?

Moro!

Oon vetänyt hitaita (95%:sti buprea) n. 10 vuotta ja nyt onnistuin edellisen katkon jälkeen olemaan reilu 8kk ilman, jos ei lasketa mukaan 4-5 matkanvarrella tapahtunuttta yksittäistä subu/mopo retkahdusta, mutta niistä ei koitunut kummempia ongelmia, vai onko?.. Mulle jo puolenvuoden rajapyykki oli pieni ikuisuus.

Itse kysymys on se, että kun olen tässä jo niin pitkään kuivilla ja pystynyt hankkimaan muita harrastuksia + muuta ajanvietettä (outoa kyllä että palelu kesti varmasti yli 5kk, normaaliako? ja tyypillisesti mieliala vaihteli rajusti), niin tossa kun tehtiin muuttoa kaverin kaverin kämppään josta roudattiin tavaraa rodeen ja kappas: löysin n. 600 kpl Oxanest 10/20 mg kapselia, jokunen sama ampulli, muutama satasen fentalaastari sekä jokunen teemu… menin sit kusipäissäni/ sen hetkisen vitutuksen johdosta tyyppää(kun ei ole ikin kunnon fentavetoja tullu testattua, ‘kaikkea pitää kerran kokeilla…’-ajattelutavalla), niin huh huh, kun skulas. Onneksi tajusin hankkiutua niistä osasta eroon ennenkuin hengen vien iteltä… Mutta semmonen n. 4 viikkoo tuli enemmän ja vähemmän kiskottua…
Eli kysymys kuuluu, menikö tää mun lopetusprojekti ihan vituilleen ja että olen ihan alkupisteessä (siis samassa kun vedin 10v päivittäin)…? Toki noista kunnon opiaateista tulee intensiivisemmät oireet ja lyhyemmät, mut ajattelin reilu viikon buprella laskea fiilistä, osittain elämäntilanteen takia (ainakin pakolliset duunit kuosiin jossei muuta)…
Onko odotettavissa yhtään iisimpää reflaa, kun viime kerralla? :frowning: olen hyvin pettynyt itseeni… Täältä plinkistä on tapana saada aika rankkaa kommenttia (yleensä liiotellaan[tai JOSKUS] jotain oireita), olen niin herkälläpäällä, mutta olen kyllä semmosta tyyppiä, että valmistaudun aina pahimpaan, niin ei voi pettyä niin pahasti…

Olen ollut suljetulla katkolla ja edellinen lopetus onnistui avohoidossa(ja asunpa vielä itä-helsingis, että kaman saanti ei olis ollut ongelma, kiitos motivaation:))… Mietin vain, että kirjoittaako lääkärit helposti reflalääkkeitä, painotan tässä lähinnä verenpainelääkkeitä? tai sitten menen HVOlle suljetulle, se on vain niin pirun tylsää bostaa siel 2-3 vk. Mut katko alkaa aikaisintaan 7-10 pv. päästä, kun perusasiat on kuosis…

Kiitos vastaajille :slight_smile:

Fyysisistä refloista en osaa mitään sanoa, koska en hitaita ole vetänyt, mutta sinusta itsestähän se henkinen puoli riippuu, miten retkahdusta käsittelet mielessäsi. Annatko asian lannistaa ja vedät entiseen malliin vai haluatko lopettaa uudelleen. Omalta kohdaltani voin sanoa, että ainakin minun oli helpompi lopettaa HVO:lla, mutta ei se kaikille pakollista ole. Moni onnistuu ilman laitoskatkoakin.

Fyysisistä viekkareista en osaa sanoa mitään noitten aineitten kohdalla. Niistä kumminkin pääsee yli ajallaan. En tahdo kumminkaan vähätellä niitä. Ite oon saanu kramppilääkkeitä ja pameja dokaamisen takia joskus kauan sitten, olot oli kyllä karseet. Kannattaa miettiä että kaikki päivät joina ei vedä on plussaa. Eli sulla on 8kk ajalta syytä olla ylpeä itestäs. Nyt tuli takapakkia mutta eteenpäin vaan sitkeesti parhaasi mukaan.

4vk putki noinkin vahvoilla jarruilla ei saa sulle niin kovia refloja kuin koit buprevieroituksessa.