4kk Jysähti täyteen! tunnelmia..

Eilen tuli 4kk raittiutta täyteen. Olin katkolla ja promillet olivat nollassa 21 aikaan. Siitä asti olen rampannut AA-palavereissa miljoonin eri miettein ja tunnelmin… mielipiteet ovat vaihdelleet “Aa-on-perseestä” siihen että “AA-on Korkein Totuus” ja kaikkea muuta siltä väliltä. Ryhmätoverit ymmärtävät kaikki mielenalat joissa palaveriin saattaa kukin tulla, koska he ymmärtää miten alkuraittiudesta alkoholistin pää myllertää… Usein he mun tiloja katsellessaan ovat muistelleet vaan itse omia raittuden alkuaikojaan :smiley:

Onnittelut 4 kuukaudesta!

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Isot onnittelut 4 kuukaudesta! =) Se on hyvä saavutus! Onpa kiva lukea täältä iloisiakin juttuja :slight_smile:

ONNITTELUT!!!

ITSELLÄ 3 KUUKAUTTA TULI TÄYTEEN VÄHÄN AIKAA SITTEN… :slight_smile:

Onnittelut täältäkin.
Viime viikolla tuli 8kk täyteen. Harmittaa vaan ettei tajunnut tätä hommaa aloittaa aikaisemmin.

Hei ja onnittelut!

Pitäisikö minun aloittaa uusi viestiketju,kun olen täällä ensimmäistä kertaa? Voisin kertoa itsestäni ja alko-ongelmistani. Mutta jos joku vastaisi kysymykseeni antabuksesta, olisin kiitollinen.
Kaverini haki antabuskuurin ja olen ostanut häneltä parikymmentä 200mg tabua. Hänen mukaansa voin ottaa 200mg joka toinen pv ja sitten jos haluankin juoda pitää olla vuorokauden väli. Tämä tuntuu hieman disperiinitouhulta.
En juo joka pv. Lähinnä viikonloppuisin mutta määrät ovat nousseet huimasti. Sairastan myös kaksisuuntaista ja ajattelin kertoa huomenna lääkärissä totuuden, vähättelemättä - siis psykiatrille…onkohan viisasta?
Kiitos jo etukäteen.

Joo, ei taida olla ketään paikalla. Menen siis epätietoisena nukkumaan ja toivotan kaikille tsemppiä ja hyvää yötä!

Aloita toki oma viestiketjusi, johon voit kirjoitella tuntemuksiasi ja ajatuksiasi. Täällä on hyvää porukkaa ja me tsempataan.

Ja sitten Antabuksesta; En suosittele aloittamaan ilman lääkärin konsultaatiota ja maksa-arvojen ottamista. Ne kun voi joissakin tapauksissa nousta lääkityksen alettua. Aloitusannos on korkeampi kuin ylläpitoannos ja ne tulee liottaa vesilasilliseen koska ovat poretabletteja. Antabuksen jälkeen tulee odottaa vähintään 2 viikkoa ennen kuin käyttää alkoholia. Mutta onko Antabuksen käytössä järkeä jos sen kanssa sitten “venkslataan”. “Pidän pienen tauon ja sitten jatkan Antabusta”. Minusta ei ole mitään järkeä, mutta päätöksen tietty teet sinä.

Ja on. Jos koet alkoholinkäyttösi ongelmaksi, se todennäköisesti on sitä. Kehoitan siis ottamaan asian puheeksi psykiatrisi kanssa. Juttele myös Antabuksesta. Ja mieti myös tarvitsetko Antabusta alunperinkään.

Suosittelen oman viestiketjun aloittamista, mutta en Antabuksen ottamista ilman lääkärin konsultointia. Antabusreaktio kun voi olla pahimmillan hengenvaarallinen ja jos ei sitä, niin ainakin todella epämiellyttävä!

Kyllä täällä ihmiset vastaa. Kärsivällisyyttä. :slight_smile:

-Patchouli