21 päivää ilman viinaa.

Ihan ny pakko tänne kirjottaa koska tekee niin pirusti mieli juoda. En oo tänne ennen kirjottanu mut nyt tuntu siltä. Oon 39 vuotias nainen Porista. Oon enemmän tai vähemmän juonut 20 vuoden aikana ja tää on pisin aika kun olen ilman alkoholia. Käyn tällä hetkellä päihdekuntoutuskurssilla ja se kestää vielä 2 viikkoa. Oon miettiny et miten selviän sen jälkeen kun se kurssi loppuu? Tiedän et kaikenmaailman ryhmiä on mut mun on niin vaikea lähtee sellasiin paikkoihin, kun ei vaan tuu lähdettyä. Tänään kävin prismassa ja selvisin alkon ohi ilman mitään ongelmia, vaikka muutama tunti aiemmin olin ajatuksissani jo menossa ostamaan pullon. No onneksi alko on nyt kiinni mut ruokakauppa vielä yhdeksään. En haluais retkahtaa kuntoutuksen aikana koska se olis mulle äärimmäisen noloa.
Kävin verikokeissa viime viikolla mikä sai mun mielen matalaksi. Paastoverensokeri 6,8 ja kolesteroli oli 6,5 ja nuo arvot todellakin pisti mut ajattelemaan et nyt olis korkea aika tehdä elämälle jotain. Mulla on myös mielenterveysongelmia, vakavaa masennusta ollu, sos. tilanteiden pelkoa ja ahdistuneisuutta. Mut toivon et helpottaisi jos saisin juomisen kuriin. En tiedä pysytynkö vähentämään ja täysraittius tuntuu nyt ihan kamalalta ajatukselta. Koitan nyt tässä sinnitellä ja keksiä jotain muuta puuhaa, mut kyl juominen silti on jokapäivä mielessä. :question:

Hei Marsilla! Täällä hieman sinua vanhempi naisihminen. Kirjoittelen tuolla Lopettajien puolella. Aikomus päästä eroon koko alkosta, mutta tiukkaa tekee, kompastellut olen nämä alkumetrit. Siellä kirjoittelee jonkin verran meitä keski-ikäisiä naisia, käypä vaikka sielläkin lueskelemassa. Ps. Vaihdoin vasta nimeni: entinen Iltaoluet, nyt terveellisempi Rooibos…