2000-LUVUN KIPULÄÄKKEET

Juu siis esimerkkinä on ollut morfiiniin nuo aineet. eli 10mg oxyconttia vastaa 1.5-2kertaa 10mg morfiinia = eli 15-20mg:tä oraalisesti otettuna molemmat. Eli ei ole kuin puolet / 2 kertaa vahvempaa kuin morfiini.

Just just,no kyllä minä sit ton oikein ymmärsin eli buprenorffiini on aika tujua tavaraa jos aattelee että vaikka 1mg oxycontin Vs 1mg burpenorfiini,mutta kun noi tuotteet mitkä sisältää burrenorfiinia niin ovat yleensä mikrokrammoina noissa annoksissa.

Juu siis kyllä 10mg buprea vastaa noin 400mg morfiinia ja toisin päin 10mg morfiinia vastaa 0.25 mg buprea, Ainakin ton taulukon mukaan… Tosin yleensähän ne on mikrogrammoissa (esim norspan laastarit, eli esim tuntia kohden ei kauheasti tule kun 7päivää vaikuttaa yhteen soittoon).

[Poistettu haitallisen käyttötavan suosittelua -Päihdelinkin moderaattori]

Edit2: Mitä tossa lueskelin niin metadoni on aika jännä, jos ottaa sen 1-3 päivää niin vastaa noin 3-4 kertaa vahvempaa kuin 10mg mopo, mutta kun käyttää yli 7 päivää putkeen, vaikutus onkin jo noin 8 kertaa vahvempi, johtuen sen varastoitumisesta rasvakudoksiin tjsp…

Aloin syödä lyrica 25 mg n. kaks vuotta sitten koviin reumakipuihin sekä fibromyalgiin. Annos nostettiin pikku hiljaa 75 mg - 100 mg iltaisin… Ja oonkin saanut nukuttua yöt tosi hyvin, ja päivisin jotenkuten liikkumaan.
Nyt vaan alkoi tökkimään n. 3 viikkoa sitten kyseiset lääkkeet. Oon hermoillut, että mikä mulle tuli, koska hermot ei kestä pätkääkään muiden ei sanaa, kävely on erittäin kivuliasta ja muutoinkin tuli kymmenkertaiset kivut tilalle. Yöt menee valvoessa , kun saan nukahdettua pariksi tunniksi niin herään aivan hiestä märkänä , ihan niinkuin vaihdevuodet muutama vuosi sitten… niin oon 52v nainen… Nyt sitten on päivisin hirvee kylmyys koko ajan ja sisälämpömittari näyttää 24,4 ,joten ei pitäis palella.
Lopetin lyrica lääkkeet kerta heitolla ilman , että juttelin lääkärin kanssa… Teinkö väärin ??? ilmeisesti…
Koska mieli on todella matala eikä kiinnosta mikään enkä saa mitään aikaiseksi… Joudunko aloittamaan uudelleen tai otanko pienemmän annoksen, tai sinnittelenkö nyt kun kerran olen alkuun päässyt. Onneksi on tulehduskipulääkke lisäksi ja buranaa , jos en muuten selviä,
Ihmettelen , ettei näistä lopettamisvaikutuksista ole tullut mitään puhetta lääkärin kanssa… pelottaa miten käy.

Reumaatikko, Tervetuloa foorumille!
Noi kuulostaisi ihan täysin vieroitusoireilta, koska siis tarkalleen lopetit lyrican ja millaisen annoksen?
Ehkä tuollaisen pidemmän ajan jälkeen olisi hyvä ollut tiputtaa pikku hiljalleen alaspäin, käytetäänhän tuota lyricaa myös unettomuuteen ja joskus ahdistukseen jne, vaikka kuitenkin neuropaattiseen kipuun on tarkoitettu, myöskin usein buustaamaan opiaatteja.
Itelle ei oikein ihmeellisiä vieroitusoireita tullut, mutta määrä olikin vain jotain 75mg tjsp, joskus meinasivat määrätä 600mg, 300mg aamulla ja 300mg illalla buustaamaan oksikodonia, kiitos ei… Ja kun lopetin niin lopetin myös seinään, mutta käyttö oli tosiaan vain pari kk ja pieni annos + muita lääkkeitä helvetin iso läjä, mistä tulikin mieleeni syötkö mitään muuta lääkettä??
Sanoisin, että koita sinnitellä vielä siihen 2kk asti ja jos vieläkin tuntuu aivan karsealta, niin aloita ottamaan X määrää sitä ja aloita siitä tiputtamaan, tosin, ei järkeä kyllä aloittaa sitä jos jo 2kk:kin ollut irti siitä ja jos tosiaan ei tarvitse sitä. En tosin lähtisi suosittelemaan bentsojakaan, ne kyllä varmasti jeesaisi oloa, mutta niihin kun jääpi yllättävän nopeasti koukkuun eikä ilman niitä sitten pärjääkään, sellainen parin viikon satsi tarvittaessa ihan ok eikä henkisesti eikä fyysisesti koukuta vielä.
Itsellä kun taasen aivan eri lääkettä syön eli “vahvaa” opiaattia, oxyconttia niin minulle tuli juuri samallaiset oireet, koska toleranssini lääkkeeseen oli jo kasvanut eikä jaksanut kantaa 12tuntia, eikä loppujelopuksi edes aamun ensimmäisestä otosta olo oikein kauheasti kohentunut, kuitenkin kun lääke alkoi vaikuttaa (oxycontin) niin lähti nuo kylmähiki/oksetus/mahakivut/hermot kireällä jne oireet pois hetkeksi (nämä siis ne yleisimmitä opiaatin vieroitusoireet mitä tulevat vaikka ainetta kehossa olisi, vaikka pää sanoisi ettei tarvitse enempää, oma kroppani sanoi että tarvitsee enemmän toimiakseen…)
Nyt saan oloni siedettäväksi kun aamulla esim klo 10.00 otan aamulääkkeenä oxycontin 10mg ja rivatril 2mg ja parin tunnin kuluttua oxynormin (samaa aineitta, mutta vaikutus 4-6h ja alkaa nopeasti, kun taas oxycontin pitäisi vaikuttaa 12h) mutta täytyy jo siinä ilta kuuden seitsämän aikaan ottaa jo contin kun olo käy sietämättömämmäksi, eli ei siis kanna kuin about 8h eikä sitäkään yksinään. Rauhoittava menee itsellä niin selkään kuin päähänkin, itselle kun ei sovi masennuslääkkeet jne, monen vuoden huonot kokemukset niistä. Unettomuuteen voisit ottaa bentsoja, ettei tarvi täristä yöllä kun ei uni tule ja päivällä hermoiluun, mutta siitä tulee ikävä kierre ja loppujen lopuksi syöt niitä vain ylläpitämään mitä kehosi on tottunut pitämään elimistössä. Itsellä noin 5 vuotta kirjoitettu bentsoja unettomuuteen ja rauhoittavaksi, noin 3 vuotta syönyt ilman päivänkään taukoa, vaikka lukeehan niissä aina, että max 2viikkoa.
Voisit kysyä lääkäriltä esim tenoxia tjsp unettomuuteen, tai diapamia hermoiluun, pienen annoksen, ei pitkäaikaiskäyttöön eikä mieluusti edes joka päivä, tai ainakaan joka päivä useasti. mihinkään halcion/insomin unilääkkeisiin ei kannata ryhtyä eikä niitä lääkäri sinulle varmaan määräisikään, vasta kuin parinvuoden kaikkien muiden kokeilujen jälkeen, missä yleensä ollaan jo menty “yli” sitten sen bentsojen käytön kanssa. Eikä myöskään rivatril/xanoria ala syömään, eikä niitäkään kyllä kirjoiteta… voin sanoa, että 99% varmasti sieltä lyödään psykoosilääkettä käteen (neurolepteja, esim ketipinor) ja jos näitä annetaan niin, no omavalinta haluatko syödä niitä, joillakin toimii joillakin ei, itse lihosin melko pienellä annoksella 4kk:n aikana 26kiloa, lopettaessa seinään about samassa ajassa tippuikin tuo 26kiloa, tekemättä siis mitään, ihan sohvalla maatessa ja kaljaa litkiessä… annokseksi varmaan määräisivät aluksi 25-50mg, ehkä jopa 75mg, mutta nousee sitten kuin raketti taivaisiin nuo annokset pitkäaikaiskäytössä, tekee myös monella erittäin zombi olon aamuisinin, saa pitää käsillä seinistä kiinni jne ja tuntuu ettei aivot tee yhtään mitään, monella tämäkin menee ohi viikkojen / kuukausien kuluttua. Viimeisen 5 vuoden aikana noita psykoosilääkkeitä ollaan alettu käyttämään aivan järkyttävästi unettomuuteen ja masennukseen/ahdistukseen myöskin, vaikka bentsot siinä kyllä se parempi on kun käytetään HETKEN aikaa, eli kannattaa EHKÄ kyseenalaistaa jos sille tielle lähdet ja ovat leptejä sinulle lyömässä, voi olla ihan toimivakin sinulle, mene ja tiedä. Lääkärit vain tykkäävät kirjoitella niitä kun ei ole kolmiota eikä päädy sitten kaduille… tietämättä, että niilläkin kyllä se pää saattaa mennä erittäinkin huonoon kuntoon, siis ihan lääkärin ohjeiden mukaisesti käytettynä.
Huhhuh kun tuli romaania, sitä tämä unettomuus teettää kun ei mitään tekemistä näin keskellä yötä kun vaimo ja lapset nukkuu. Toivottavasti oli jotain apua tekstistäni, vaikka siitä noin 99% taisi mennä ohi aiheen.

Lyrica on kyllä moneen kipuun/tarkoitukseen määrätty eri maissa mutta Suomessa vain Epilepsiaan, Neuropaattiseen kipuun ja ahdistukseen, liekkö kolmio tulossa lyricaan?

Ite ainakin syön Lyricaa yhteensä 600mg päivässä ja enkä koe sen vaikuttavan millään tapaa raskaitten koneitten käyttöön. En tiiä sitten mitä mieltä muut on. :laughing:

Mulla on Lyrica lääkkeenä hermosärkyyn ja kyllä mullakin oli alussa 3 vkoa pää ihan vitun sekasin, kolio pitäisi olla ehdottomasti. Kolme viikkoa pöllyssä, kun en missäään nimessä olisi saanut enkä halunnut olla. Oli hyvin vaativaa oppimista silloin menossa. Mutta kivut oli sellaiset, ettei ollut käytännön vaihtoehtoa. Nyt sivuoireet, joita moni hakee päihtymykseen, ovat onneksi lievittyneet ja saan vain neuropaattisen kivun siedettäväksi. Annos on 600mg/pv tällä hetkellä. Inhoan Lyricapöhnää, joka on aina tullut viikoksi, kun on annosta jouduttu nostamaan.

Jännä. Mulla taas ei oo pientä parin päivän heittohuimausta lukuunottamatta ollu oikeestaan mitään sivuvaikutuksia. Tosin eipä tuolla kipujakaan sitten saa kun korkeintaan siedettäväksi…

Kauankos Dafug on Lyricaa syönyt?

Joku kolmisen kuukautta nyt varmaan.

No vartus vielä jokunen kuukausi niin saattaa alkaa ilmaantumaan kaikenlaista mukavaa :slight_smile:

Okei :smiley: Toivottavasti ei nyt tulis mitään ihmeellistä näitten kanssa…

Mä oon syönyt kohta 2v eikä ole muuta sivuvaikutusta kuin nostaessa vittumaista. Mutta tiedän kyllä, että voeroitus tulee olemaan helvettiä, sillä nytkin jos lääke myöhästyy muutaman tunnin, alkaa päässä sirittää ja hikoiluttaa ja ahistaa…hui.

vois tehä tutkimuksen kaikist rc jutuist, testaa et mistä on hyötyy mihinki vaivaan ja mitkä on vaarallisii
älytöntä et ne tuomitaan huumein ei ees tutkita voisko olla lääkinnällist hyötyy, ihan salee jostain ois