2 päivää selvänä

En nyt ole ihan varma, kirjoitanko oikealle palstalle, mutta en tahdo rekisteröityä. 2 päivää ilman alkoholia ja huumausaineita. 2 päivää kuulostaa ,mitättömältä, mutta minulle se on jotain suurta. Väsyin ihmisten kieroiluun ja valheisiin, väsyin omaan kieroiluuni ja omiin valheisiini. Päivä kerrallaan nyt eteenpäin. En tiedä onko tämä hyvä vai huono juttu, eilinen oli hyvä päivä mutta nyt olo kipeä, väsynyt ja mieli ärtynyt. Jospa minusta tuleekin (olettaen että raitistuminen tällä kertaa kestäisi) loppuiäkseni kiukkuinen?
Vaikka ei olekaan olemassa kahta samanlaista juoppoa tai narkkia, olen kiinnittänyt huomiota että tietynlainen herkkyys yhdistää kaltaisiani, myös luovuus tuntuu olevan yleistä, ulkopuolisuuden tunne yhteiskuntaa kohtaan… Oletteko muut huomanneet samaa?
En ole koskaan edes ollut parisuhteessa mieheen jolla ei olisi päihdeongelmaa, en varmasti edes osaisi, tunne siitä mikäli vielä parisuhteeseen ryhdyn, on se, että miesystäväni tulee olla entinen juoppo/narkki.
Muuten ei tule mitään…ei juopon,narkin, raivoraittiin eikä kohtuukäyttäjän kanssa.

2 päivää? saanko edes viikon täyteen?

Hei AmeLiemessä.
Täällä Kotikanavalla keskustelevat yleensä alkoholistien ja narkomaanien läheiset. Toki voit kirjoitella tännekin, mutta luulen, että parempaa tukea lopettamiseen ja oman olon parantamiseen saisit vaikkapa tuolta Lopettajien tai Saunan puolelta. Sinne tarvitsee kyllä sitten rekkautua sisään.
Rekisteröidy vain rohkeasti, anonyyminähän täällä kirjoitellaan kaikki. :slight_smile:

Kyllä olen havainnut saman. :slight_smile: Ulkopuolisuuden tunteesta voi opetella irti juuri AA:ssa, NA:ssa tai täällä Plinkissä, jakamalla omia tuntemuksia ja oloja meidän muiden ihmisten kanssa.

Sinä olet hyvä ihminen, tästä päivästä alkaen voit alkaa opettelemaan kuinka voisit kohdella itseäsi lempeästi ja oikein. :slight_smile: Kiukkuisuus menee ohi ajan kanssa, kun aivot tottuvat päihteettömään normaalitilaansa ja alkavat tuottaa tarpeeksi mielihyvähormoneja ja välittäjäaineita, joita aineiden ja alkon käyttö on syrjäyttänyt.

Kaksi päivää on hieno saavutus! :smiley:
Älä mieti nyt sitä kuinka kauan jaksat olla selvinpäin. Me voidaan elää tätä selvää elämää vain päivä kerrallaan, ja oikein pahan paikan tullen otetaan sitten vaikka sekunti, minuutti tai tunti kerrallaan. Voimia! :slight_smile: