16v takana, monta edessä?

Ei elämää vaan “omaa aikaa” iltaisin. Lähes päivittäin(no viime vuodet joka päivä). Annokset ovat kasvaneet salakavalasti vanhasta 8-packista isoon sixpackiin, josta tarjoussalkkutaivaan tarjoamaan 12(+) ilta-annokseen. Tietenkin lisänä on ollut muitakin alkoholijuomia tilanteesta ja fiiliksestä riippuen.
Sekä että.

Näiden lisäksi olen saavuttanut miehekkään 30:n puolenvälin iän ja 3 lasta. Tottakai jälkimmäiset asiat pitäisi mainita ensin, mutta ensinmainittu kuormittaa jälkimmäistä. Jokailtaisen oman ajan fantasiamaailman kuluessa KAIKKI on mahdollista tulevaisuudessa, mm. takaisin kurottu lasten kanssa menetetty aika jolloin joko olin kehitysmyönteisellä uralla tai ajattelin urakehitystä vapaa-ajalla unohtaen heidät, saatikka nykyinen yrittäjyyteni joka on omiaan nitomaan ajatukset enemmän muualle missä niiden tulisi olla. Sorry, forever :cry:

Tämän vuoden alussa maailmantalous osaltani törmäsi seinään ja oman “vapaa-ajan” vietto muuttui vähemmän rajalliseksi. Arvaatteko seuraavan askeleen? Pidättää henkeä? No tietenkin päivällä voi ottaa yhden, kaksi… ja sit lapset harrastuksiin ja vähän hakemaan lisää ja lapset harrastuksista ja kotiin jne. Toleranssi kun on kova niin eihän se kai näy. Tällä viikolla jätin sitten nuorimman yksin katsomaan pikkukakkosta, itse lähikauppaa kohti ja autolla penkkaan taajama-aluella. Ystävälliset kanssa-autoilijat auttoivat liikenteeseen, kävin kaupassa ja katsoin kotona päivän pullosaldon… Minäkö nämä kaikki???
Tottaki vuosien mittaan on tullut kaikkea töpeksittyä, mutta nyt kun budjetti eikä selvästi järki tue harrastuksen jatkamista on ilmesisesti muutoksen aika.
Seuraavana päivänä tiputin päiväkaljat pois ja ilta-annokseni vain 8:aan olueen.
Kaupan päälle sain vähän lisäpostia ulosottoviranomaisilta ja tiedon yhteistyökumppanilta joka kertoi tulevaisuudennäkymistä.

Elämänmuutospäätöksen kannustamana tilasin ajan yksityislääkärille, oli erittäin asiallinen, empaattinen ja tilantee. Täten elämäni ensimmäinen Tenox-resepti käteen ja eka yö Delirium Tremens Googletuksen, yhden ison oluen ja Tenoxin saattelemana nukkumaan. Nukuin 22-01 jonka jälkeen herätessäni luulin koko talon olevan hereillä äänistä päätellen… Kelloa katsottuani onneksi tajusin mistä äänet tulevat, kävin ulkona savulla ja toisen Tenoxin jälkeen uudelleen unten maille. Aamulla nousin 8:n jälkeen ja en ollut vartin jälkeen ollut uskoa oloani :unamused: … Olin elossa, aavistuksen tokkurassa tosin, ilman normaalia ilta-annosta olutta tosin uuden “kaverin” avulla.

Nyt kysynkin teiltä, peloissani, tällä juomismenneisyydellä, voiko näin rajulla alulla aikaansaada jonkin juoppohulluuskohtauksen itselleni? Olen viettänyt tunteja mm. täällä (Plinkissä) ja muualla, mutta vitänkö kohta aikaa psykiatrisella jos eka ilta meni näin kivuttomasti lähes alkoholitta… Sekakäytön makua…

Muutaman lonkeron join pelkuruuttani kirjoittaakseni tänne. Nimimerkki mulla on ollut jo ajat sitten…

Mietin pitkään osaisinko vastata sinulle mitään, ehkä en, mutta…
2 tenoxia yhdelle yölle kuulostaa minusta paljolta, varopa ettet joku yö ota yhtä liikaa. En ihmettele että olo oli tokkurainen. “Juoppohulluudesta” en tiedä mutta ainahan vieroitusoireita tulee kun äkkiä lopettaa. Auttaisiko sinua katkolle meno? Viikko valvotussa hoidossa niin ei tarvitsisi pelätä noita harhoja ja pääsisit hyvään alkuun.
Sitten suosittelisin terapeutin tapaamista jonkin aikaa. A-klinikka voisi auttaa, tai yksityinen sektori jos sinulla budjetti riittää.
Ei ole häpeä hakea apua. Itsesi ja perheesi hyväksi. Ajattele lastesi turvallisuutta, sinusta on tulossa tahtomattasi vaara heidän elämälleen.
Voimaa.

Moikka
Minulle kävi vähän samoin kuin Tuulenviemälle että en oikein tahtonut löytää sanoja vaikka aamulla kyllä lukaisin useamman kerran :slight_smile: .
Tenoxista minulla ei ole kyllä kokemusta eikä muistakaan lääkkeistä hirveesti (tunnen lääkkeet Klotriptyl-miten, Xanorin) vuosien takaa ja Citalopropamin sokerin palan . Kävin lääkeinfossa katsomassa. Bentsojohdannaisiin se kuuluu eli rauhoittava lääke. Sen pitäis kyllä auttaa jos tunnet että alkaa näkemään “vihreitä ukkoja” :wink: . Mulla on jossain määrin kokemusta äkillisistä lopetuksista mutta se on vielä jäänyt vapinoihin, koordinaatiohäriöihin ja psyykkiseen vitutukseen. Mutta deliriumin kanssa ei ole leikkimistä , jos vähääkään tulee/tuntuu että pumppu hakkaa niin kannattaa ottaa vakavasti.

Suosittelen 100 lasissa Tuulenviemän kommenttia

tv. Tuppi

Ymmärtääkseni Tenox on aika vahva unilääke, siksi varoitin ottamasta liikaa. Yliannostus lipsahtaa helposti.
Suosittelen edelleen katkoa.

Tenox auttaa uneepääsyssä, mutta noilla tuontyyppisillä unilääkkeillä on ainakin sen lääkeselosteen mukaan mahdollisuus aiheuttaa hengityslama alkoholin kanssa eli henki voi mennä, jos ei noudata niitä ohjeita.

Moikka

Poimiin tuohon vielä linkin kyseisestä lääkkeestä

laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m … ARMA_TENOX

Juggernaut. Kerroitko lääkärille alkoholiongelmasta ?

Sekakäyttö on todellakin vaarallinen yhdistelmä, Ja Tenoxissa (muissakin bentsoissa) se lukemani perusteella voimistaa alkoholin vaikutusta keskushermostoon yms… lääke on syytä kyllä tuntea miten se sinuun vaikuttaa ja kannattaako nappulaa ottaa jos on maistellut. Näistä lääkkeistä ei aina näin maallikon silmin tiedä jos lääkettä ei itse tunne.

Nappasin vielä tuon erikseen
Yliannoksena tematsepaami aiheuttaa keskushermoston lamaa, jonka oireita ovat uneliaisuus, kehon
lämpötilan ja verenpaineen lasku sekä hengityksen vaikeutuminen. Alkoholi ja muut keskushermostoa
lamaavat aineet lisäävät tematsepaamin haittavaikutuksia

Katko olisi minustakin todellakin paras mahdollinen vaihtoehto

Tv. Tuppi

Bentsot hmmm… Itsellä oli 8kk rivatrill 2mg (EPILEPSIAAN) aluksi 3xpäivä lopuksi 4 ja silleen, jokainen joka tuntee lääkkeen se on paljon. No mutta itse asiaan kyllähän ne bentsot helpottaa oloa PITKÄN putken jälkeen, itse jouduin esim viime vuonna 1,5kk putkien jälkeen ottamaan , jottei totaalisesti sekoa. Mutta otin sillee että en ottanut loivaa laskua juomisesta vaan kuhan nollat alko olla lähellä niin rivatrill huuleen, 5päivän ajan söin tyyliin 5x2mg / 5päivää / 50mg viiteen päivään. Yhden kerran ollut kuuloharhoja yms, enkä toista kertaa halua. Itselläni ei ole tenox lääkitystä ollu mutta olen syöny 20mg niitä, Mutta paras tai “JÄRKEVIN” vaihtoehto on mennä katkolle jos mahdollista viikoksi, siellä vitamiinia/lepoa ja tarpeen tullen vaikka ns tonttujen taikajuomaa (diapam nestemäinen) jos menee ettei pysy läjässä tarkoitan vapinaa.