Moro. Eka postaus täällä. Toivottavasti tää poikii jotain hedelmällistä ittelle ja muille.
Kirjoitan siksi, että en ole löytänyt samanlaisella käyttöprofiililla eläneitä pössypäitä, joiden kanssa olis voinut vertailla kokemuksia. Ja toiseksi sen takia, että haluaisin löytää faktaa siitä, kuinka oma käyttöni on vaikuttanut, ja vaikuttaa tälläkin hetkellä omaan fysiikkaani ja terveyteeni.
Eli viinaa ei kulu, eikä liioin bissee tai muutenkaan alkoholia. Joskus harvoin tulee muutama juotua, mutta six pack alkaa olee jo jurrimeininkiä, ja sellaista kulutusta harvoin tapahtuu omalla kohdallani. Tolet on mulla luonnostaan tosi alhaiset kaikille substansseille ja oon vielä erityisen herkkä havaitsemaan muutoksia omassa olotilassani ja tuntemuksissani. Ainiin. Ikää on about 40, ja käyttö alkoi vasta 25 vuotiaana, eikä tietenkään ollu heti päivittäistä.
En polta röökiä, en pidä siitä, ja jos nyt satunnaisesti olen jointin seassa röökiä polttanut, niin siihen yhteen jointtiin on mennyt maksimissaan 1/20 osa normaali tupakasta, ja sekin saa mut voimaan pahoin, jonka takia 9 vuotta tuosta 10 vuodesta meni niin, että jätin väliin jos oli röökiä seassa, ja väsäsin itselleni miniminimini-jointin. Hampussa kerta-annokseni on edelleen n 0,1-0,2g. Vuosia poltin vain raakiksia, jolloin kerta-annos oli sellainen puolikkaan rusinan kokoinen pala. Eikä jäänyt vajaaks, kun kukkaa poltti. Tolejen noustessa frekvenssi lisääntyi (välillä useita kertoja päivässä, aamusta iltaan), mutta sitten tuli aina pidettyy joku lyhyt tauko, syystä tai toisesta, jolloin tolet palautui. Pitkään noita minihittejä tuli imettyä sellasesta mini-Martikaisesta, joka oli perkeleen ärtsyä kurkulle. Sitten löysin Volcanon, joka jeesas ja hämmens. Oli hankalaa suhteuttaa annostusta, kun eri lämpötiloissa tuntui irtoovan eri tyyppiset kannabinoidit yms, ja high, vaikka samaa kukkaa höyrytteli. No tolet edelleen varsin alhaiset. Ai niin, pisin tauko 10 vuoden aikana on ollu n 3kk, ja joitain 1 kuukauden taukoja, ja sitte sellasia viikon parin taukoja on ollut useampia. Vapottelun myötä huomas kuinka suuri osa siitä poltetusta highsta on häkä, terva, yms palamistuotteisiin sidonnaista hapenpuutetta yms. Rööki tosiaan vetää ihan levyksi, ja pilaa koko homman omalla kohdallani.
Haluan olla terve, haluan korkeaa suorituskykyä, haluan olla tasapainossa henkisesti sekä fyysisesti. Kannabis ei ole optimaalinen kumppani, kun halajaa henkistä tasapainoa, ja kirkkautta, mutta päivittäin oikein annosteltuna, olen saanut siitä apua joihinkin asioihin elämässäni, jonka takia siihen sitten tykästyinkin ja jäin koukkuun. Lopettamista seuraaa 3 päivän nitkut; kylmä-kuuma-vaihtelutuntemuksia ja alakuloisuutta. Kaikki maailman epäkohdat korostuu mielessä, ja silloin onki yleensä parasta urheilla paljon, saunoa reippahasti yms. Sitte kuluu pari viikkoa, ja sen jälkeen ei tee enää yleensä mieli lainkaan. Ja ei edes halua altistua sille enää, kun on sellainen hurmos selväpäisyydestä ja elinvoimaisuudesta. No, sitte tulee lipsahdus, ja löydän itseni samasta junasta vuosi toisensa jälkeen.
Herkkänä tyyppinä, huomaan hampun vaikutukset aineenvaihdunnassani; vatsan toiminta muuttuu ja untentarve lisääntyy, vireystila laskee. + kaikki kognitiiviset.
En osaa sanoa, onko kysymys ylikorostuneesta itsetarkkailusta, ylikorostuneesta tuntemuksesta ja “confirmation bias:ista”, kun minusta tuntuu että immuniteettini on hiljalleen mennyt huonommaksi ja huonommaksi. Se saakin minut kirjoittamaan tätä nyt. En halua sairastella. En halua uhrata terveyttäni.
Arvostaisin valtavasti, jos joku asiaa minua enemmän tutkinut, ja tunteva, osais jakaa jotain faktaa tällaisista terveysvaikutuksista, jotka olisivat sovellettavissa minunkin käyttöprofiilin omaavalle.